Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Finns en gubbe några meter ifrån kinekullering som pulverlackar. Fixade mina golf fälgar hos honom, 400kr för 4st, Blästring, lack och klarlack. Fick göra det mesta själv dock, men det var ju bara kul
Finns en gubbe några meter ifrån kinekullering som pulverlackar. Fixade mina golf fälgar hos honom, 400kr för 4st, Blästring, lack och klarlack. Fick göra det mesta själv dock, men det var ju bara kul
Hehe, blir ju tyvärr lite långt för mig att åka då Annars så lät det som ett riktigt bra pris tycker ja. Ska åka förbi Termodyn och se vad dom säger, dom ligger ju nästgårds bara.
Någon som vet om det funkar att sandblästra alu fälgar eller?
Någon som vet om det funkar att sandblästra alu fälgar eller?
Jag har sandblästrat en uppsättning Revolution fälgar för många år sedan, inga som helst problem.
Blev inga märken eller porer å så i fälgarna eller?
Inte vad jag kan komma ihåg, på ekrarna var ytan lite ruffig redan innan men fälgkanten var polerad från början. Vi lade en omgång epoxygrund och två varv med silver och sedan klarlack på det, blev hur fina som helst.
Givetvis stod man inte och drog på allt vad det gick i blästerskåpet, lågt tryck och inte stå still alltför länge på samma punkt.
Jag har sandblästrat en uppsättning Revolution fälgar för många år sedan, inga som helst problem.
Blev inga märken eller porer å så i fälgarna eller?
Inte vad jag kan komma ihåg, på ekrarna var ytan lite ruffig redan innan men fälgkanten var polerad från början. Vi lade en omgång epoxygrund och två varv med silver och sedan klarlack på det, blev hur fina som helst.
Givetvis stod man inte och drog på allt vad det gick i blästerskåpet, lågt tryck och inte stå still alltför länge på samma punkt.
Okej, låter vettigt. Har ju 5 fälgar så jag får använda 1 att experimentera med. Ska se om jag kan åka hem till farsgubben i helgen sanda ner hans garage lite!
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Onödigt å gnida sådär på dom om du ska blästra dom?
Joo det har du faktiskt rätt i, men ville ju se i vilket skick dom var i. Hoppades att det bara var klarlacksläpp på dom, så man bara kunde matta ner dom lite och lägga ny klarlack.
Har inte kommit så långt än. Ska se om man kan ösa ur en massa bråte ur garaget i helgen, så man kan vara där igen. Ligger en halv friggebod där för tillfället.
Hoj hoj! Nu händer det lite småsaker igen. Fälgarna har jag bestämt mig för att blästra och lämna in på pulverlack, kommer köra med sandbläster på lågt tryck.
I tisdags träffade jag Tobias på Stylingbutiken, som hade med sig lite godis! 1,5x1,5m kolfibervinyl och en lika stor mattsvart.
Var ju tvungen att testa lite såklart, det chromade dörrhandtaget till Audin blev utsatt för hårdtest. Klippte till en liten lagom bit
Var väldigt hårt att jobba med, så ut i garaget och blåste lite med varmluftspistolen.
Å fan vad bra det blev! Lite för bra så att det sprack i kanten, men nu vet jag hur man gör i alla fall. Ser ut som ett orginal RS2 handtag eller? Ni som vet....
Sen har jag en stor undran, hur får man bort trälisterna ifrån dörrsidorna? Någon som har ett bra knep? Vill ju klä in dom med kolfiber nu jue!
1, Nej det ser inte ut som ett original RS2, då dom är "svart kromade" eller vad man ska säga, blanka och fina. http://www.tots-parts.com/audi/product_ … .html& Träpanelerna får du bort genom att riva av dörrsidan, sen sitter det brickor med typ hullingar på från baksidan som man måste bända bort. Riv av dörrsidan och kolla på baksidan så förstår du .
1, Nej det ser inte ut som ett original RS2, då dom är "svart kromade" eller vad man ska säga, blanka och fina. http://www.tots-parts.com/audi/product_ … .html& Träpanelerna får du bort genom att riva av dörrsidan, sen sitter det brickor med typ hullingar på från baksidan som man måste bända bort. Riv av dörrsidan och kolla på baksidan så förstår du .
Aj fan, dom var ju blanka! Men snyggt blev det va? Den där sidan sparas å sen kommer ja nog fasen lägga en order där. Har full koll på hur det ser ut och så har även provat att bända lite, men det sitter ju utav helvete! Har du testat att ta bort dom?