2089
Sök

Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!

Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer

528 858 Visningar
Projektet avslutat 11 juni 2015
Herr
127 Inlägg
31 januari 2012
Putteliten skrev:
Petri skrev:
Svart helt klart, ser inte så "hemmagjort" ut då med kolfibervinylen. passar bättre smile

Ja tycker det är lite överdrivet med kolfiberhandtag faktiskt. Försökte drapera ramen runt handtaget, men det gick inget vidare kan ja lova! Går inte att sträcka ut filmen så pass mycket att det blir bra runt kanten.

Told u tongue

-=Sin now Pray later=-

574 Inlägg
31 januari 2012
svart handtag helt klart=)

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Sådär ja, nu har man klippt och klistrat lite igen! big_smile
Blir bra det där va?

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-e2f0169bfeb7da0eac1f62bf82b95de3.jpg

Å igår kom äntligen mina lister! big_smile Fila till dom lite å sen på med lack bara!

https://www1.garaget.org/gallery/images/18/17257/17257-6d933a762fcfe7cc30b38b81e0591b08.jpg

54 Inlägg
2 februari 2012
Blir riktigt bra med kolfibervinylen.
Fråga? Hur mycket skiljer det på listerna under lycktorna på RS2an och caben?

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Kemper skrev:
Blir riktigt bra med kolfibervinylen.
Fråga? Hur mycket skiljer det på listerna under lycktorna på RS2an och caben?

Tack! Är riktigt nöjd faktiskt. smile
Orginal cablisterna är raka och RS2ans lutar lite, som du kan se på bilden.

173 Inlägg
2 februari 2012
Snacka om att verkligen tänka på varje lilla detalj smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)

Allfixare
1 475 Inlägg
2 februari 2012
Diz3 skrev:

Ska man inte göra det riktigt så kan man skita i det.

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Diz3 skrev:

Hehe, får ju skäll av fish å Randomhero annars. wink Nej då, men man kan ju inte gå halvvägs bara! tongue

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
fish skrev:
Diz3 skrev:

Ska man inte göra det riktigt så kan man skita i det.

Hehe, Word!

173 Inlägg
2 februari 2012
Nej men hur många hade tänkt på listerna under lyktorna tongue Det får ju nästan bli motor byte med nu då wink 2,2 l turbo motor och 4wd ? smile

Projeksemster!

16 197 Inlägg
2 februari 2012
tjusigt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Diz3 skrev:
Nej men hur många hade tänkt på listerna under lyktorna tongue Det får ju nästan bli motor byte med nu då wink 2,2 l turbo motor och 4wd ? smile

Inte jag i alla fall! tongue Trodde jag hade tänkt på allt, men det kommer mer å mer hela tiden. Randomhero är mannen med koll som tipsat mig om en nedrans massa bra detaljer.

Motor å drivlinan är ju drömmen, men samtidigt så är det är ju en cab som man ska glida i. Funderingarna lutar lite åt en annan maskin med 5 eller 6 cylindrar på ca 170-200hk utan turbo.

16 197 Inlägg
2 februari 2012
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
tjusigt.

Tack mannen! Kul att man lyckats imponera på Master Evil. big_smile

haha smile   master vettefan..tongue

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
tjusigt.

Dr Evil då? tongue lol

http://blogs.discovermagazine.com/sciencenotfiction/files/2010/11/dr-evil.jpg

16 197 Inlägg
2 februari 2012
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

Dr Evil då? tongue lol

http://blogs.discovermagazine.com/scien … r-evil.jpg

mohaaaaa big_smile

173 Inlägg
2 februari 2012
Putteliten skrev:
Diz3 skrev:

Inte jag i alla fall! tongue Trodde jag hade tänkt på allt, men det kommer mer å mer hela tiden. Randomhero är mannen med koll som tipsat mig om en nedrans massa bra detaljer.

Motor å drivlinan är ju drömmen, men samtidigt så är det är ju en cab som man ska glida i. Funderingarna lutar lite åt en annan maskin med 5 eller 6 cylindrar på ca 170-200hk utan turbo.

Det hade ju varit nice smile man kan glida fast man har mycket kraft, bara roligare att åka långsamt till det kommer någon som vill raca och tror dom kan dra en smile och så drar man ifrån dom för dom inte var beredda pååt wink

Projeksemster!

9 141 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Diz3 skrev:
Putteliten skrev:
Diz3 skrev:

Det hade ju varit nice smile man kan glida fast man har mycket kraft, bara roligare att åka långsamt till det kommer någon som vill raca och tror dom kan dra en smile och så drar man ifrån dom för dom inte var beredda pååt wink

Det är ju sant då, men 170 max 200hk är tillräckligt i caben tycker ja. Vill ja ha en sleeper och piska smågrabbar med keps i sina turbobilar, så måste den ha plåttak och i alla fall halvbur.
Senast redigerat av Putteliten (2 februari 2012)

54 Inlägg
2 februari 2012
Sat och läste på lite tyska sidor för ett tag sedan hittade en som modat sin cab till RS2 och gått all in motor och allt tänkte skickat länken men kan inte hitta den igen sad
Hur ska du göra med stolarna måste ju vara RS2 med smile

Audi Cabriolet -94
VW passat -01

Sök