Fyfan micke, det har blivit riktigt illa, min ford funkar i ur och skur, dock var nog oljan sirap i min låda med igår för när jag la i 4/5an så skrek det nå fruktansvärt (som om man hade rakskurna drev) i lådan tills bilen blivit varm!
Är väl mest ett bra batteri det hänger på när det är såpass kallt. Så ett bra tips är ju att, om man har möjlighet, att ta med sig batteriet in i värmen om man vet att det ska bli skitkallt under natten och man ska iväg på morgonen. Gör man det så ska en normal bil starta även om det är -25 (utan motorvärmare) gör dom inte det så är det nåt i tänd eller bränslesystemet som inte gör sitt jobb. Själv så fuskade jag och lämnade batteriet i under veckan när det varit 27-28 grader kallt i ful bruksbilen/isbilen. Men trots att den stått sen förra helgen så startade den idag när jag behövde den. Men det är ju en Volvo så det va ju ingen överraskning! Är imponerad över er som lever på gränsen och kör Ford
Hoppas det löser sig för dig på det bästa av sätt!
Nu ska jag inte försäga mej innan jag har saken i hand, men det nalkas update. Och jag funderar på att isf även ta i tu med hur tanken sitter fast. Så man kan känna sej riktigt säker