2539
Sök

Blev stoppad av polis för ingenting!

24 Inlägg
13 april 2010
hehe de e ju fint väder ute o dom vill bara ha en anledning att vara ute tongue

835 Inlägg
13 april 2010
KHRacing skrev:
Det är faktiskt olagligt att färdas samma sträcka mer än 3ggr på 5 minuter, har själv blitt stoppad för detta.
kallas i folkmun för "raggning", men vet EJ vad trafikförseelsen har för rubricering.

Okynneskörning.

152 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Epitaph skrev:
tobbe12 skrev:
Epitaph skrev:
Nej men det finns kvar i reg. Du fick ingen böter & kommer inte få hem nåt. De gjorde bara säkert en QP på bilen & kollade så allt var rätt.

men om man inte får böter ? finns det kvar i reg då?

Nej du har ingen anm. Om du ej får
böter. Absolut inget att vara orolig för! Lovar!

tackar!! litar på ditt svar o dom andra, det där med att man inte får åka samma sträcka 3 ggr under 5 minuter låter dock inte troligt :S

tack för alla svar

835 Inlägg
13 april 2010
tobbe12 skrev:
Epitaph skrev:
tobbe12 skrev:

men om man inte får böter ? finns det kvar i reg då?

tackar!! litar på ditt svar o dom andra, det där med att man inte får åka samma sträcka 3 ggr under 5 minuter låter dock inte troligt :S

tack för alla svar

Det gör du rätt i! Okynneskörning finns faktiskt. Men det har du inte åkt på då du hade blivit bötfälld på plats. Ha de!

152 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Epitaph skrev:
tobbe12 skrev:
Epitaph skrev:

tack för alla svar

Det gör du rätt i! Okynneskörning finns faktiskt. Men det har du inte åkt på då du hade blivit bötfälld på plats. Ha de!

ha det bra du med smile

152 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
kan moderator låsa tråden ?

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
13 april 2010
Okynneskörning Finns. Men används normalt för bli av med "raggar" som svinar runt.

EXTREMT ovanligt att något åker dit för.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

CNC operatör
280 Inlägg
13 april 2010
MrEricsson skrev:
inte mkt och bry sig alls om.. då skulle du kört 940 turbon jag hade 1 gång i tiden hette 940 polis i vägstystemet istället för turbo så fort snutarna checkade bilen i reg systemet började de blinka så kom de varje gång körkort blåsa och fråga vart man fått bilen ifrån .

så får man inga böter ska man inte bry sig 1 skit om dom + har man inte gjort nått har man inget och dölja. de tråkiga är vell slöseri med tid  men som sagt har man inte gjort nått behöver man inte bry sig de gör bara sitt tråkiga jobb..

940 Polaris heter dem väll ändå?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

1 161 Inlägg
13 april 2010
MHperformance skrev:
MrEricsson skrev:
inte mkt och bry sig alls om.. då skulle du kört 940 turbon jag hade 1 gång i tiden hette 940 polis i vägstystemet istället för turbo så fort snutarna checkade bilen i reg systemet började de blinka så kom de varje gång körkort blåsa och fråga vart man fått bilen ifrån .

så får man inga böter ska man inte bry sig 1 skit om dom + har man inte gjort nått har man inget och dölja. de tråkiga är vell slöseri med tid  men som sagt har man inte gjort nått behöver man inte bry sig de gör bara sitt tråkiga jobb..

Det är väl importerade diesel bilar det?

245 Inlägg
13 april 2010
MHperformance skrev:
MrEricsson skrev:

Många gamla polisbilar heter fortfarande "Polis" när man slår upp regnummret i registret.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 april 2010
tobbe12 skrev:
Epitaph skrev:
Rutinkoll. Gjorde säkert bara en koll att "du var du" och bilen din. Sen kanske de var där för extrapatrullering pga tidigare inbrott i området eller så.

hon fråga inget om bilen...

Dom behöver inte fråga dig. Allt polisen vill veta om bilen finns  i deras dator, bla det dom kollat upp under tiden dom lät dig vänta.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 005 Inlägg
13 april 2010
Fjellner skrev:
MHperformance skrev:
MrEricsson skrev:

Många gamla polisbilar heter fortfarande "Polis" när man slår upp regnummret i registret.

Stämmer bra det.

Ang "okynneskörning" så kallar man det "Onödig och störande körning" för bilar nuförtiden. 4kap 8 §.
Men det finns inga direkta direktiv om att man bara får köra 3 gånger inom loppet av 5 min. Det är en myt.

2 982 Inlägg
13 april 2010
se det som ett bevis på att polisen gör ngt utav sin tid när de hinner att  glida och glassa runt. smile

Musiker
472 Inlägg
13 april 2010
Aga_Diff skrev:
Marlboroman skrev:
Hade du följt efter polisen hade det varit illa då det är olagligt vet jag av erfarenheter sen nåt år tillbaks och en kväll av följa john. Dem följde mig först, sen vart det tvärsom och dpå vart jag stoppad och upplyst om det faktumet.

Vaa? Varför får man inte det? Jag kanske ska åt samma håll? smile

Det visste jag inte heller att man inte fick göra! Jag följde också efter en polisbil en kväll men efter ungefär fem minuter tryckte de plattan i bott... lol

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Trucker
2 710 Inlägg
13 april 2010
Inget händer, du har bara sätt misstänksam ut iomed att du kört omkring.. Varför det tagit sin tid o kolla upp ditt kort kan ha med o göra att dom kollat din bakgrund smile Inget speciellt smile

Fart missbrukare

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
13 april 2010
Blivit stannad varje dag  (seriöst) 1-2 ggr med en X bil.   Dom vill visa sig o hålla koll.

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

KHRacing
13 april 2010
Epitaph skrev:
KHRacing skrev:
Det är faktiskt olagligt att färdas samma sträcka mer än 3ggr på 5 minuter, har själv blitt stoppad för detta.
kallas i folkmun för "raggning", men vet EJ vad trafikförseelsen har för rubricering.

Okynneskörning.

tackar smile

KHRacing
13 april 2010
linuslinje skrev:
Stämmer bra det.

Ang "okynneskörning" så kallar man det "Onödig och störande körning" för bilar nuförtiden. 4kap 8 §.
Men det finns inga direkta direktiv om att man bara får köra 3 gånger inom loppet av 5 min. Det är en myt.

Snarare en hotelse från polisen då kan man säga. precis som myten om att det kostar 1000kr/meter för lakrits

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
13 april 2010
KHRacing skrev:

Nöjesåkning heter det i Katrineholm, bötesbeloppet vet jag inte tyvärr roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

152 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
o dom sa också, "vi trodde du jävlades med oss"

:s

herregud... lagens människa är man och ändå blir man stoppad för ingenting!, kör typ inte ens 1km/h då min trafiklärare har skrämt livet ur mig hur farligt det är =/

Sök