Jag tycker Aquilla är en sjukt underhållande snubbe men skojiga argument. Sen att de varken är relevanta eller saknar uppbackning ibland, äh de gör inte så mycket

Du säger att det är lätt att ligga på gränsen med en BMW. Är de för att den är så låg eller? Gränsen då alltså...
SAAB 9-5 Aero är snabbare än Porsche 911 Turbo 80-120 km/h.
Säker på att min SAAB 96 V4 piskar BMW från motsvarande tidsepok på kurviga vägar. Vi ska inte glömma att första generationens 3-serie hade duktigt lätt att tappa greppet i baken, så jag vågar nog utmana en 323.a

Som sagt tidigare, Trionic är världens mest avancerade styrsystem. Märkligt att folk konverterar från kvalitetsmärket Bosch till Trionic på sina tidiga Saabar när Bosch tydligen ska vara oslagbart.
Sen säger jag lawyered på att Alpina är ett eget märke, totalt irrelevant att ta upp deras modeller.
Gräven ännu djupare i OT och säger att BMW rostar mycket jämfört med SAAB. 9-5 lär vara den bilen som klarar sig bäst just nu.
Förra generationen 5-serie fick bara 4 stjärnor i Euro n-cap. Är de för att de ligger på en helt annan ingenjörsnivå som du kallar de? Jag tror du har rätt, en lägre nivå. 9-5 från 98 leder krocksäkerhetsstatistiken från Folksam. Har förövrigt 5 stjärnor i Euro n-cap.
(jag har ingenting mot BMW)