Saker vi hittat i våra begagnade bilar

Mack Forum- och sitemoderator
28 juli 2011 · 26 136 Inlägg

bil8 skrev:
alltså jag gillar mest dom små tjejer som kör lastbilar, skåpbilar, och liknande, och bli rädd samtidigt, att dom inte köra på mig, alla vet att tjejer är sega på att sittar bakom rattentongue

Snacka om fördomar..
Många kan bra mycket mer än en del av det manliga släktet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
volvo240tic Egen företagare & Flockare
28 juli 2011 · 314 Inlägg

köpte en beggad civilbil på auktion en gång. Hittade en polisspade bakom passagerarstolen... sitter fint i mitt garage nu. big_smile

Senast redigerat av volvo240tic (28 juli 2011)

Volvo 240 turbo 4 life
DuelBall Seg bôvel
28 juli 2011 · 322 Inlägg

XL-Dempa skrev:
Fan nu blev jag nyfiken på va det är gå och fixa fram lite bilder nu och lägg upp dom på garaget så man får se va det är tongue

båge skrev:
fyra halvliters burkar mattsvart färg, 20 tuber super lim och ett extra mätarhus hittade jag i caddyn bakom och under sätena!

i BMWn hittade jag en fotorulle, (inte framkallat den än tongue, men är sugen på det!) och massa småmynt!

Jag hade nog valt att inte framkalla rullen, tänk bara om bilderna föreställer en okänd man som står och ollar ratten samt alla knappar och reglage i bilen, samt sitter med en naken, hårig röv i förarsätet.
Givetvis råkar datumet på bilderna vara dagen innan bilen hamnade i dina händer. big_smile

Senast redigerat av DuelBall (28 juli 2011)

s0l0m0n
28 juli 2011 ·

Frager skrev:

sleepyoh skrev:
Är det bara jag som tömmer mina bilar på saker innan jag säljer dom?
Hittade förövrigt en ficklampa från swedol för 460kr i nyskick under luftburken på min första 740, bättre lampa finns inte! smile

Vadå tömmer?

Jag lägger in massa spännande prylar istället... tongue

I min gröna 745 GL la jag en cheese burgare under baksätet bla, även lagt en tia med en lapp där jag skrev " hittar du denna köp en tian lott! " smile

Haha klockrent! smile Skulle kunna tro att du var säljaren till min caddy! Fullt med gamla mcdonaldspåsar med halvätet innehåll intryckt bakom & under säterna.

s0l0m0n
28 juli 2011 ·

opel_vectra_gts skrev:

martinn skrev:

opel_vectra_gts skrev:
I en Vectra jag köpte av en kurdisk man så hittade jag : massa imam kort matrester bakom stereot så fanns en heeeel del sidor från kuranen (trodde dom tog vara på den?)  kondomer skor T-shirts allt detta men inget reservhjul nej, inte heller någon domkraft ...

i en annan Vectra så fanns det ca 100st använda kondomer och x antal troser , inte heller här någon reservhjul , dock så fanns domkraft smile

i Astran som en gubbe ägt sedan den var ny så hitta jag trosor kondomer pengar ägarbevis till en Porsche , började starkt undra vafan den gjorde där!?

i Mercedesen jag köpte för några månader sen så hittade jag massa patroner! och sprängmedel under reservhjulet , köpt av en irakisk(?) gubbe , dock så hittades detta innan köpet så han påstod att detta var från hans sån ... aja! son eller ej vafan gör grejerna där egentligen?

och sen vaknade du eller? lol

Köpte inte bilen utan att den kontrollerades noga! och utan en polare till mig som är snut kollat genom allt om den! verkar grönt än så länge haha

Jag trodde du hade gått under jorden? Inte sett dig trolla på länge...

bmwp0wer
28 juli 2011 · 48 Inlägg

2st 5l dunkar med bensin
2st verktygslådor fulla med verktyg.
ett par trosor.
strumpbyxor
siggpaket.
snusdosor.
massa mynt.
peggar till golf.
kablar till slutsteg.
cdskivor

detta är några av dom sakerna jag kom på just nu som jag hittat i mina bilar..
jag tycker de är skit kul o börja rota runt i bilen de första man gör när man köper bil.. smile

BMW 320 v8 "WHY NOT drift team" (1988)
JessiicaM
3 augusti 2011 · 32 Inlägg

bil8 skrev:
alltså jag gillar mest dom små tjejer som kör lastbilar, skåpbilar, och liknande, och bli rädd samtidigt, att dom inte köra på mig, alla vet att tjejer är sega på att sittar bakom ratten:P

Så en brud skulle inte kunna hantera en lastbil eller annat större fordon lika bra som en kille?
Kanon, när jag börjar jobba på måndag ska jag genast ut och vingla rundor över hela vägen och blockera korsningar med mitt 24meters ekipage just för att vi tjejer är "sega bak ratten". . . . . .


-- Kan tillägga lite mer än de jag nämnt tidigare i tråden som hittats i min golf!
När vi rev väck mattan för att fixa lite rost i golvet så hittade jag;
2 tändare
X antal fina snäckskal
franska mynt
grekiska mynt
"kundvagnsmynt"

Bilen är köpt i halmstad och importerad från Tyskland, men verkar ha varit lite överallt ;S

Turbomotor volvolover
3 augusti 2011 · 667 Inlägg

JessiicaM skrev:

bil8 skrev:
alltså jag gillar mest dom små tjejer som kör lastbilar, skåpbilar, och liknande, och bli rädd samtidigt, att dom inte köra på mig, alla vet att tjejer är sega på att sittar bakom ratten:P

Så en brud skulle inte kunna hantera en lastbil eller annat större fordon lika bra som en kille?
Kanon, när jag börjar jobba på måndag ska jag genast ut och vingla rundor över hela vägen och blockera korsningar med mitt 24meters ekipage just för att vi tjejer är "sega bak ratten". . . . . .

de va som fan! kul med unga tjejer som gör lastbil! nyutbildad? isf är vi 2 cool
för att få lite OT så har ja hittat en hel cigarr i min 740 ja hade innan och ett halvt paket cigg annars inget spännande sad låter ju rätt kul med dom som har hittat trosor i bilen, nästan så man skulle hängt dom i backspegeln om dom va snygga wink

Senast redigerat av Turbomotor (3 augusti 2011)

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
JsoooN
4 augusti 2011 · 388 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/127/126222/253932/253932-2438138.jpg

Bilden säger väl allt? big_smile
Låg bakom fläktutblåsen i Audin.. är väl det mest intressanta jag har hittat i mina egna bilar.. i en 740 som jag och några polare delade på för ett par år sedan så hittade vi dock både gamla kallingar, solglasögon, 1800 kassettband + 5000 andra grunkor.

Opel Astra F "PolackRäjsern" (1992)
turboroger
15 juni 2013 · 138 Inlägg

Ipod mini.. digitalkamera.. guldlänk.. detta i olika bilar

DF Faderator
15 juni 2013 · 228 Inlägg

Jag har bara hittat lite mynt i olika valutor & alla clips och skruvar till en dörrsida som satt upp-tejpad antagligen för att dom inte hade hittat skruvarna. :p
Kan även tillägga att hon som jag fick bilen utav fick en byrå för längesen av en kompis, i ett dolt fack som hon en dag hittade där i låg det 80.000KR i italiensk valuta :p hon delade dom pengarna med kompisen som hon hade fått byrån utav smile

"Being second is to be the first of the ones who lose"
Volvo 940 "LTT" (1997)
Evildan
15 juni 2013 ·

Ett gäng begagnade vaniljwunderbaums i några slitna volvo bilar från sent -80tal.

P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
15 juni 2013 · 501 Inlägg

farsan köpte nyss en 855 till mig som han tyckte jag kunde pilla med i sommar nu.

Hela jävla bilen lär inte ha tvättats sen den byggdes. så dam och skit är överallt.

hittade en gammal hartass (prydnindsgrej) och hela jävla däckbaljan är full med hö? yikes

tror dock inte jag vill veta vad som finns i bilen..

Stil>Funktion
Djo
15 juni 2013 · 10 157 Inlägg

norsk krona (fiskegrunka sådan där fisk i olika färger du har på fiskespöet) kvitto på grå golvfärg Äkligaste var en använd snus under pasagerarstolen.

Detta hittades i 240in annars har jag inte funnit något intressant i någon bil ännu.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
blindh
15 juni 2013 · 1 Inlägg

Detta hände på den tiden allt var ``svartvitt och mono´´ (Gogla det) polan köpten en importerad caddy 54 reserdelsbil för 2000:- som vi omedelebart reggade och raggade med
Hursomhelst så hittade vi en svinfet guldring under baksoffan som om jag inte minns fel han fick 1500: - för. Mycket pengar = gasolin på den tiden.
Pluss att vi hitta 200 $ under dörrmattan på förarsidan detta var tydligen vanligt på 40-50 talet då man kunde behöva gas Money or reper Money undanstoppade
Bilar då var inte riktigt så pålitliga som nu

666_Beast
15 juni 2013 · 1 863 Inlägg

Nu i den senaste bilen jag köpte så hittade jag nycklar till en Camaro, åkte tillbaka till bilfirman 6 mil enkel resa. Tydligen en mekaniker som tappat dom när han fixade bilen jag köpte. Fick en full tank diesel och en heltvätt som tack för hjälpen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
joakim89
15 juni 2013 · 1 265 Inlägg

666_Beast skrev:
Nu i den senaste bilen jag köpte så hittade jag nycklar till en Camaro, åkte tillbaka till bilfirman 6 mil enkel resa. Tydligen en mekaniker som tappat dom när han fixade bilen jag köpte. Fick en full tank diesel och en heltvätt som tack för hjälpen.

Du gjorde en back affär där, du skulle hämtat camaron en sen kväll och sålt den till nån bil exportör

666_Beast
15 juni 2013 · 1 863 Inlägg

joakim89 skrev:

666_Beast skrev:
Nu i den senaste bilen jag köpte så hittade jag nycklar till en Camaro, åkte tillbaka till bilfirman 6 mil enkel resa. Tydligen en mekaniker som tappat dom när han fixade bilen jag köpte. Fick en full tank diesel och en heltvätt som tack för hjälpen.

Du gjorde en back affär där, du skulle hämtat camaron en sen kväll och sålt den till nån bil exportör

Jo tack, köpte en 9-5a diesel -08. Ångrar mig bittert, dom hade inte ens saknat nycklarna konstigt nog.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
joakim89
15 juni 2013 · 1 265 Inlägg

666_Beast skrev:

joakim89 skrev:

666_Beast skrev:
Nu i den senaste bilen jag köpte så hittade jag nycklar till en Camaro, åkte tillbaka till bilfirman 6 mil enkel resa. Tydligen en mekaniker som tappat dom när han fixade bilen jag köpte. Fick en full tank diesel och en heltvätt som tack för hjälpen.

Du gjorde en back affär där, du skulle hämtat camaron en sen kväll och sålt den till nån bil exportör

Jo tack, köpte en 9-5a diesel -08. Ångrar mig bittert, dom hade inte ens saknat nycklarna konstigt nog.

Så du ångrar saab köpet?

Du skulle ju ha kunna spara nyckeln sedan en månad efter fara in med Saaben och säga att du vill ha en bil som passar till den nyckeln du hitta

Germax
15 juni 2013 · 12 086 Inlägg

Jag hittade en ask med blindammunition (typ till startpistoler) inlindad väl i en trasa gömd bakom en panel i bagaget på min fd 540 tongue

En kompis köpte en Nissan nyligen som folkraceobjekt, i cdspelaren satt en skiva med Ultima Thule och under solskydden ca det ritat stora hakors tongue Man bara, wtf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang