Inför: Westcoast Motorshow 2010, 9-11 juli Arena Vänersborg

todie Team Westcoast Motorsport
13 april 2010 · 124 Inlägg

Välkomna till 2a upplagan av Westcoast Motorshow!!

Vi kör i år igen! Fler fordon och en färdig arena wink  Utställning, föreläsningar, shower och mycket annat. Vi har så här långt bokat in utställare från både Sverige, Finland, Norge och Danmark !! smile Bilar och motorcyklar, muskelbilar, stylingbilar, choppers, sporthojar osv.

Kolla in årets trailer här:  http://www.youtube.com/watch?v=Cw0_03hlI2o
Filmen från 2009 hittar du här: http://www.youtube.com/watch?v=SbFAnJRVveI

För mer info, kolla in www.westcoastmotorshow.se

För anmälan till utställningen (Privatpersoner), maila huvuddomaren patrik@westcoastmotorshow.se
För anmälan Klubbar & Företag, maila Pontus på info@westcoastmotorshow.se

Plats: Arena Vänersborg
Datum: 9-11 juli 2010

Öppettider:
Fredag 9/7 12.00-18.00
Lördag 10/7 10.00-18.00
Söndag 11/7 10.00-17.00

Vill ni inte vara med som utställare, så kan ni köpa entrébiljetterna här: www.webbiljett.se/motorshow

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
16 april 2010 · 124 Inlägg

Ungefär 30 GRYMMA utställare redan färdiga efter Elmia!! Flera bilklubbar och företag färdiga också!!

Nästa vecka drar Westcoast Motorshow till Göteborgs Motorshow på Svenska Mässan. Kom gärna dit o snacka lite smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
26 april 2010 · 124 Inlägg

Ytterligare ett par 4-5 bilar är klara smile

Göteborgs Motorshow avklarad under förra veckan. Då fick ni bl.a. se en av Westcoast Motorshow teamets häftiga byggen, ägt av Andreas Eriksson. En BMW 328 Turbo -99 med nästan 900 hk. (finns på startsidan här på garaget). Diskussioner förs med 6-7 bilklubbar och ett tiotal företag som alla i stort sett är klara som deltagare på Westcoast Motorshow i sommar. Mer info kommer på vår hemsida www.westcoastmotorshow.se under veckan.

T.ex. är klubbarna Nordic R och Nordic85x70Club klara för Westcoast Motorshow.

En av sommarens hetaste premiärvisningar blir Finländaren Pekka Salos nya bygge. Pekka avslöjade nyligen att det kommer finnas sammanlagt 93 högtalare i det nya bygget. Återstår att se i sommar hur det kommer se ut!! wink

Tack montergrannarna L-M-R, Audi Club Sport, 3, Haga Limo m.fl. för en trevlig mässvecka i Göteborg! Hoppas vi ses snart igen!

Mvh
Pontus & Jessika

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
powerhouse Mr.
27 april 2010 · 120 Inlägg

Ser fram emot detta Event, var en trevlig pratstund Patrik och jag fick med er. Skall bli intressant om det bär lite frukt med.

Henrik "Orientexpressen" Svensson
Skoda Fabia "Fabbe" (2009)
todie Team Westcoast Motorsport
28 april 2010 · 124 Inlägg

Ja det var trevligt o träffas smile Vi återkommer till er så snabbt vi kan!! smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
todie Team Westcoast Motorsport
29 april 2010 · 124 Inlägg

Nu finns ett nytt anmälningsformulär på hemsidan www.westcoastmotorshow.se , så nu behöver ni inte längre eposta in er anmälan.

klicka på anmälan, så hittar ni mer info.  smile Anmäl er gärna till vårt nyhetsbrev också och våran Facebook grupp !!

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
Henjer
2 maj 2010 · 276 Inlägg

Va på mässan förra året och det kan helt klart bli en grym mässa i år, dock är det lite dumt att den krockar med Gatebil på rudskogen detta året....

Mercedes 190D Evo "Kööl Racing" (1986)
todie Team Westcoast Motorsport
2 maj 2010 · 124 Inlägg

Ja visst är det så. När vi bokade dom datumen efter sommaren 2007 så var det inte något event från gatebil den helgen, tyvärr ändrade dom ju datum senare, så då kunde jag ju inte ändra. Men nästa år har vi bokat nytt datum då första kontraktet är slut i år efter mässan.

2011 blir datumet 1-3 juli smile

Men du är välkommen även i år en utav dagarna smile  Om du tycker det var grymt förra året så ska du ju bara veta hur det blir i år wink

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
SkylinePeter
3 maj 2010 · 388 Inlägg

pontus - angående 1-3 juli 2011. har du koll på att det är vecka 26. gatebil på mantorp har varit vecka 26 dom åren den träffen har varit

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se
todie Team Westcoast Motorsport
3 maj 2010 · 124 Inlägg

Som jag sa till dig på facebook så ja, det har jag koll på. Micke Hammarström har lovat mig att dom inte skall ha någon aktivitet på mantorp den helgen då alls. Så då hoppas jag bara att inte Gatebil byter bana...utan kör sista helgen i juni.

Så jag har bokat in 1-3 juli 2011 smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
peegee Forummoderator
6 maj 2010 · 2 924 Inlägg

Tidsplanering för mässan kanske inte är det mest intressanta att diskutera här men eftersom jag gillar denna mässa och när det i övrigt händer något på "hemmaplan" så vill jag passa på att säga;

Även om mässa på sommaren alltid är trevligt så känns det undermedvetet; mässa=vår/höst, och just denna mässa känns ha ännu större potential på våren, som en utav "premiär-mässorna" t.ex i Maj (alla bilar är inte färdigbyggda till Påsk wink)
Behöver förvisso inte betyda att det är lättare med tid som inte krockar då heller... just a feeling wink

Keep on, Pontus!

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
todie Team Westcoast Motorsport
6 maj 2010 · 124 Inlägg

Man kan diskutera i all oändlighet på datum och tider osv wink  Men ibland får man göra något som strider mot det undermedvetna.... ibland kanske bara för att det är kul big_smile

Va på möte med tv4 idag...har några riktigt spännande grejer på G wink Mässan kommer bli riktigt nice i år om allt detta går i lås!

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
6 maj 2010 · 124 Inlägg

...sen har vi ju faktiskt många premiärbyggen...just såna som inte ville eller kunde premiärvisa dom på Elmia wink så det kan ju vara bra att ha det en sån här tid efter ..... blir ett stort festivalområde utanför också! kommer bli riktigt nice smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
todie Team Westcoast Motorsport
21 maj 2010 · 124 Inlägg

Nu är MC Stunt proffset Nicklas Ek klar för Westcoast Motorshow som kommer hit och kör sina häftiga shower både Fredag, Lördag och Söndag under mässan!! smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
StefanNyqvist
21 maj 2010 · 172 Inlägg

Gött Pontus! Får se om Jc-Performance tar med mig iår om dom nu ska ner, annars så kommer jag och kollar in de en dag i alla fall smile

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40
todie Team Westcoast Motorsport
21 maj 2010 · 124 Inlägg

StorStefan skrev:
Gött Pontus! Får se om Jc-Performance tar med mig iår om dom nu ska ner, annars så kommer jag och kollar in de en dag i alla fall smile

Vi för diskussioner smile så vi får se om dom är med!

Men varför anmäler du dig inte själv?? smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
_JL_
21 maj 2010 · 120 Inlägg

Får väll hoppas att man kommer me på detta:D

http://www.stylingwebben.se LED- belysning och bilstyling
todie Team Westcoast Motorsport
21 maj 2010 · 124 Inlägg

Vi har börjat skicka ut svar till de vi har hunnit gå igenom. Många anmälningar har vi fått. Men det är fortfarande okej att skicka in en anmälan. Gå in på www.westcoastmotorshow.se/anmalan.html och fyll i formuläret! smile

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
oen100
21 maj 2010 · 361 Inlägg

när är sista dagen man får veta om man kommer med på utställningen, måste ju boka semester mm i tid ju smile Vet att det va strul med det förra året. Anmällt v40in tidigt iår pga detta.

Mvh Pokemon.

Senast redigerat av oen100 (21 maj 2010)

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
todie Team Westcoast Motorsport
25 maj 2010 · 124 Inlägg

SENAST nästa vecka skall alla som har anmält sig senast ha fått svar smile

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang