Startproblem Mb E 320CDI

mbgeggo
15 april 2010 · 3 Inlägg

Hej aaaaaaaaaaaaaaaaalla garage fan har ett problem med min E320CDI inköpt nyss samt parkerad i Norrland 1 dygn nu ca 2 minus den start int WHATS THE PROBLEM.

Geggo:(

ajonasson
16 april 2010 · 583 Inlägg

mbgeggo skrev:
Hej aaaaaaaaaaaaaaaaalla garage fan har ett problem med min E320CDI inköpt nyss samt parkerad i Norrland 1 dygn nu ca 2 minus den start int WHATS THE PROBLEM.

Geggo:(

Snälla snälla Greggo, ifall du ens har en förhoppning på att få hjälp.
Försök att förklara ditt problem utförligt samt vad du testat.
Händer det ens något om du vrider på nyckeln eller är bilen helt knäpptyst?
Lyser någon lampa när du försöker starta?
Har du ett laddat batteri i bilen?
Att ägen skriva årsmodell på din bil är ett plus i kanten.

Utan att vara elak så skulle jag tro med din förklaring att du antingen har slut på brännsle, alternativt att det är någon annans bil du försöker starta med din nyckel. cool

Mvh
Anders

Senast redigerat av ajonasson (16 april 2010)

Even with cruise control.. you still have to steer.
mbgeggo
16 april 2010 · 3 Inlägg

Bilen är årsmodell 2000 samt att det är inga larm batteriet är full krut i startmotorn snurrar som en tok.
Parkerade bara bilen och nästa dag startar den inte. kollat på google kan vara något med spridare tryck lite läckage så luft kommer in.

ajonasson
16 april 2010 · 583 Inlägg

mbgeggo skrev:
Bilen är årsmodell 2000 samt att det är inga larm batteriet är full krut i startmotorn snurrar som en tok.
Parkerade bara bilen och nästa dag startar den inte. kollat på google kan vara något med spridare tryck lite läckage så luft kommer in.

Bra, snurrar den så är det ett tecken åt rätt riktning.

För att lätt kunna utesluta tändning eller brännslesystem. Testa att spruta in massa startgas in i insuget medans din vän försöker att starta bilen, ifall det låter som att bilen börjar tända lite så är det för att bilen inte får någon brännsle.

Är det oförändrat så är problemet antagligen på tändningsystemet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
18 april 2010 · 857 Inlägg

Att spruta in en massa startgas i insuget är inget jag rekommenderar på en diesel. Det kan slå tillbaka kraftigt med en låga ut ur insuget. Gör som så att medans nån nöter på starten så dutta lite försiktigt med startgas i insuget och se om den börjar tända till.

Startar den om man nöter länge på starten?

Om den gör det så kan en spridare vara dålig så trycket går tillbaka i returen och då kan inte pumpen alstra det tryck som behövs för att starta bilen (250-400bar) enklast då är att få bilen till en merca-verkstad eller en diesel-verkstad som har grejer för att testa läckmängden på retursidan.

ajonasson
19 april 2010 · 583 Inlägg

g-man skrev:
Att spruta in en massa startgas i insuget är inget jag rekommenderar på en diesel. Det kan slå tillbaka kraftigt med en låga ut ur insuget. Gör som så att medans nån nöter på starten så dutta lite försiktigt med startgas i insuget och se om den börjar tända till.

Startar den om man nöter länge på starten?

Om den gör det så kan en spridare vara dålig så trycket går tillbaka i returen och då kan inte pumpen alstra det tryck som behövs för att starta bilen (250-400bar) enklast då är att få bilen till en merca-verkstad eller en diesel-verkstad som har grejer för att testa läckmängden på retursidan.

Tur du sa det big_smile

La inte märke till att det var en diesel!

Håller med G-man.

Even with cruise control.. you still have to steer.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang