240 turbo b21 et går skit vid laddtryck

Holmberg_90
16 april 2010 · 90 Inlägg

tja! har som sagt en gammal b21et i 240n. och såklart ere ju k-jet. problemet är att när du trycker till på gasen och laddet kommer så hackar/hostar/stryps den går skit med andra ord. har funderingar över styrtrycksventilen men tror egentligen inte det är den för har mätt på den. tänkte om man skulle skruva upp co:n lite för den låg på bara 0.45 men vet inte vad man ska skruva på. någon som vet vad det kan vara för fel??

Joakim-S Hobby Fotograf
16 april 2010 · 650 Inlägg

kolla alla tryckslangar! va precis som du beskriver i min t5:a och det var en tryckslang som var trasig så börja med att kolla det. smile

MG e-HS (2021)
Holmberg_90
16 april 2010 · 90 Inlägg

tyvärr så var det inget sånt enkelt som en tryckslang tongue har även testat att köra utan dump, ingen skillnad...

_jompan_
18 april 2010 · 18 Inlägg

jag hade samma problem med mitt k-jet så det vart ms i stället.. mycket bättre:)

BMW 323 (1984)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
18 april 2010 · 2 252 Inlägg

bränsletrycks regulator om den har nå sånt?, bränslevåg kanske?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 april 2010 · 13 749 Inlägg

0.45 är på TOK för lågt

men till att börja med på k-jet är det SUPER viktigt att det inte är minsta tjuvluft det räcker med att en slang från vevhuset läcker för att bilen ska gå dåligt så en liten spricka i en vakumslang är gott och väl tillräckligt för att bilen ska gå illa

på K-jet systemt är det VÄDIGT viktigt att ha koll när man rör Co skruven
om man kollar vid luftbälgen som går från bränslefördelaren ner till turbon och sen just vid bränslefördelaren där är det som en liten pip som sticker upp där ska en insexnyckel sättas dit sen ska man ställa in co
men denna skruv kan man inte inte bara testa att skruva på utan du måste koppla bilen till en co mätare som klarar co och hc
sen ställer du sprutet inom gränsvärdet för co halten  som står på klisterlappen i motorutrymmet
när du ställer in sprutet så håller du koll på hc halten där hc halten blir som lägst och co halten är inom gränsvärdet 1-2% vill jag minnas så är sprutet som bäst inställt
tänk på att man får ta ur insexnyckeln imellan åt och gasa till lite lätt
eftersom vågen blir låst när insexnyckeln sitter i

detta är det ända rätta sättet att ställa in dessa sprut
har du gjort rätt kommer motorn gå som en klocka och kommer kännas som en ny motor
detta förutsätter så klart att allt är tätt och i bra skick

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Holmberg_90
19 april 2010 · 90 Inlägg

tackar för svaren, ska ut och kolla alla slangar och dyligt. sen blir det ställa in con imorn i skolan. får hoppas att det hjälper big_smile

Holmberg_90
19 april 2010 · 90 Inlägg

kikat slangar och skit, hitta en som var riktigt dålig så bytt den. men såg nu även att westgate staget hade hoppat ur och har ju inte märkt det efterssom ja inte gasat så det laddar något. men satte dit det och nu laddar den inte alls. turbon som e skrot eller??

_jompan_
19 april 2010 · 18 Inlägg

nej det behöver den inte vara. det kan vara wgn som är paj. du känner ju om turbon är glapp eller om den ryker när du gasar ur bilen...

BMW 323 (1984)
_jompan_
19 april 2010 · 18 Inlägg

eller så har du inte skruvat åt den så att du får något ladd..

BMW 323 (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang