2178
Sök

Oljeläckage v70GLT-99

140 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Har nu varit ute och bytt till sommardäcken på mor och fars 740 då väder, nya regler och att dom sitter fast i spanien gör att det var dags. så upptäckte jag när jag byte höger fram att det läckt rikligt med olja där (läckaget var redan konstaterat då den drar olja men inga större fel på avgasvärden) så undrar helt enkelt vilka bussningar och packningar som är vanligt att dom går åt skogen på dessa motorer. oljan kommer bakom den skyddsplasten mellan motor och remmhjulen vid mitten möjligen också högre upp.

herr
321 Inlägg
19 april 2010
du har inte möjlighet att fixa fram bild på det?
ett vanligt ställe det läcker på är ju ventilkåpepackningen, men det låter inte som den som du beskriver.

8 267 Inlägg
19 april 2010
Är det på V70 i rubriken eller 740in i texten det läker? Är det på V70in låter det som Det kan vara packboxarna till kammarna eller till veveaxeln, brukar bli så när vevhusventilationen är tät.

140 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
hahah oj var nog uppe i mina egna bilars problem ett tag när jag skrev:P menar självklart v70:) jaoo båda packboxarna och vevaxeln har jag ju planerat på att byta i vilket fall men tänkte om det var någon mer tätning på sidan där eller så:)

Sök