Bmw E46 Cab / cabbar inte ner som den ska

Maikel
20 april 2010 · 161 Inlägg

Hej,

Jag har nyligen köpt en Bmw 323 cab 2001.
När jag provade bilen så fungerade caben som den skulle.
Igår när jag provade att cabba ner så vägrade bilen att göra det, efter 20 minuters försök så gick det.
Jag märkte i efterhand att cabben ibland brukar fastna halvvägs när man cabbar upp/ner, ibland går det hela vägen och ibland händer inget alls..

Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

Tack på förhand
Maikel

Maikel
21 april 2010 · 161 Inlägg

Ingen som vet något?

YipYip
21 april 2010 · 308 Inlägg

låter väl som ett glapp i nån kabel. Börja med att kolla om motorn som driver caben låter lite även när den fastnat.

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Maikel
23 april 2010 · 161 Inlägg

Motorn skall det tydligen inte vara fel på har jag fått höra. eftersom att den orkar cabba upp och ner ibland.. Men någon kabel som är glapp kanske kan stämma.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 april 2010 · 5 650 Inlägg

kan ju även va så att knappen som styr allt de där är aningen slut och fungerar lite till och från

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Maikel
23 april 2010 · 161 Inlägg

Isåfall så skulle det vara båda knapparna. för av och på cab.

YipYip
25 april 2010 · 308 Inlägg

kan vara nått som kärvar då? Smörjt alla ställen som kan tänkas behöva smörjas? smile

Skoda Octavia RS "Taxen" (2001)
Maikel
4 juni 2010 · 161 Inlägg

Det är nog inte något med smörjning eftersom att den kan påbörja ned cabning och avbryter det typ.... när när den känner för det, ibland kommer den halvvägs och ibland inte

Rock-Star
4 juni 2010 · 2 982 Inlägg

kolla med BMW hur man "nollställer" inställningarna för cab-hissen.
precis som med fönsterrutor kanske.
på BMW bilar nollar man fönsterhissarna genom att låta suffletten vara nere och hålla in ned-knappen i 30sek för att "lära den att stängd innebär detta läge" samma sak med upp när du öppnar suffletten.

annars kan det vara som andra säger: ngt kärvar, sitter snett, tagit skada, eller att ngt helt enkelt fastnat ex skit som gör att cabbet tror att ngn klämts och stannar upp "just in case"

Maikel
4 juni 2010 · 161 Inlägg

Okej, då får jag nog kontakta Bmw.. Tack för alla svar smile

rosaelefjant
13 september 2010 · 159 Inlägg

Maikel skrev:
Okej, då får jag nog kontakta Bmw.. Tack för alla svar smile

vad kom du fram till?

Maikel
29 september 2010 · 161 Inlägg

rosaelefjant skrev:

Maikel skrev:
Okej, då får jag nog kontakta Bmw.. Tack för alla svar smile

vad kom du fram till?

Jag var i kontakt med Bmw flera gånger, Osäkra var dem. Dem gjorde den felsökning för 1800kr som visade blankt papper. Därefter tippade dem på att det var någon sensor som var trasig. Men det kändes dumt att låta SVINDYRA Bmw göra jobber på något som inte var säkert. Därför står bilen olagad idag precis som för 2 månader sedan.. sad

Shay2021
29 september 2021 · 1 Inlägg

Jag har en bmw 328 cab
är jag provade bilen så fungerade caben som den skulle.
Igår när jag provade att cabba ner så vägrade bilen att göra det, efter men det går inte öppna nu
Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang