Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

Navkapsel
5 december 2010 · 4 637 Inlägg

Darkie skrev:

EmilHammarlund skrev:

J0ck3e skrev:

Valde du mellan en BMW och din 244? Skumt val i så fall...

Nää, har ägt 244an länge. Tiita på en E36 sedan att ha som pendlarbil och på en E46 Compact 2004 att ha till samma sak men den sistnämnda provsatte jag bara. Inga bilar för mig.
244 är det skönaste och trevligaste jag kört. (Men bara för att den passar mig bäst så behöver den inte passa alla bäst så inga påhopp tack...

prova en 5serie istället som pendlarbil så kommer du nog tänka om wink

Blir Mercedes om det blir tyskt.

Navkapsel
5 december 2010 · 4 637 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Kör 2st volvobilar men känner mig inte som någon raggare utan gillar volvos kvalitet

Man ska inte kombinera volvo och raggare. Det är helt olika saker

????? Raggare och amerikansk bil och också olika saker men med en viss kombination uppstår en raggare..

Senast redigerat av EmilHammarlund (5 december 2010)

Navkapsel
5 december 2010 · 4 637 Inlägg

TenZer skrev:

JapMax skrev:
Volvo kör dom som inte har åkt en Bmw hehe

Jadu, pizzabagare finns det nog av redan...

lol Aboo!

Krist
5 december 2010 · 716 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Krist skrev:
Haha känner mig lite träffad! Ja kör nu en 740 me 3tum ingen katt å inga ljuddämpare utom en 5"japs i slutet. Ja kan inte låta bli å kasta baken när folk stirrar som om ja kör en lambo, och då skriker den som om den vore ett rör me dynamiter! Topppackningen har gått och något e fel på bilen så de sker lite explosioner under huven vilket e störande men uppskrämmande! En liten baslåda i bagaget tillräckligt kraftig å får hela plåten å slås mot varandra. Men tack som fan för biltemas solfilm som gömmer mitt ansikte! big_smile Alla rutor olagligt tonade :p

Men e ja då en volvoraggare?

Antagligen då du har bilen och beteendet. Du skulle inte ägt bilen och haft beteendet om du inte gillat det?

Hum kanske det, men de e leksaksbil... Då ska man ju leka me den? Ja tycker inte de kul, men folk stirrar, de går ju inte å göra nått åt det. Men jaja, ja kör väl vintern ut sen ska den ändå säljas tongue

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Johnsson_T
5 december 2010 · 156 Inlägg

master_lars skrev:
En volvoraggare för mig, är en person med ganska nytaget körkort, åker runt i en "knarkar" 740/240 och gasar full hela tiden för att sedan bromsa in hårt vid tex rödljus. Vintertid ser man dem ofta sladdandes i rondeller och i villakvarteren. De kör gärna på kvällen så de är säkra på att störa alla boende med japsdämparen och raka rör. De tycker att en buckla på bilen inte är värre än hålen i deras strumpor som förövrigt är tubsockor. Munktröjan från Stadium är vältvättad och den skitiga/oljiga kepsen håller frillan nere. Den tjocka silverkedjan runt halsen tycker volvoraggaren är maskulin, och de slitna jumpadojjorna används året runt.

Ett namn på denna trailerparktrashperson jag anser en 740/240 har är tex. Kim, Kevin, Ronny, Conny, Tony etc.

Detta är MINA åsikter gällande 740/240 raggaren. Säger absolut inte att alla som har en 740/240 överenstämmer med ovanstående.

en bmwåkare för mig,är en person som åker runt i en aldeles för dyr bil jämfört med sin inkomst, fula kromade fälgar som inte passar bilens förövriga utseende men de ger "status" bland polarna,man ser dem oftast nattetid på stureplan eller utan för dit hus bärande på saker som igentligen tillhör dig.
de har bakåt slickat hår och tvingas gå på gym för att orka bära bling bling kedjorna runt halsen.
ett namn på dessa stekare brukar vara av utlänskt karaktär eller efternamn som innehåller von eller af

inget illa om dig master_Lars tyckte din text var rolig och stämmer in bra på en del men alla är inte så och det jag skrivit stämmer inte in på alla bmwåkare som det börjat debaterats om nu i tråden men en del
så låt folk köra vad man vill hade ju vart tråkigt om alla betede sig lika dant

fripppe
5 december 2010 · 147 Inlägg

När de gäller diskussionen kring Volvo vs BMW så skulle jag personligen ALDRIG pendla längre sträckor med en Volvo 240/740/940 utan bra mycket hellre en BMW 3 (E36/E46) eller 5 serie (E34/E39) oavsett motoraltenativ. Dels pga den högre komforten i BMW samt lägre bränsleförbrukningen.
Min BMW 540 E39 drar mindre i snitt vid aggressiv körning än vad min Volvo 740 GLT 16v gör vid lugn körning.
Sen komforten skall vi inte tala om... Men ett stort plus med Volvos äldre modeller är tillgången på delar, finns överallt smile . Men smaken är som baken.

Sen synen på volvoraggare, stör mig inte för fem öre på dem, så länge man slipper alla burnisar och tokvarvande överallt. Var en idiot som ställde sig att enhjulade framför mig undersommaren när jag satt i en nypolerad bil (närmare 20h puts), tror aldrig jag har varit så förbannad.
Man är bara ung en gång och om man då vill glida runt i en äldre volvo med tonade rutor, volvo racing dekal på framrutan, kapade fjädrar, plåtisar , tonade rutor och en 3-5 år yngre tjej i framsätet är väl de fine.
Men däremot blir man lite orolig nästan när man ser personer över 20 som fortfarande beter sig så. Då är de nästan läge att fundera på vad som gick fel.

//Fredrik
BMW 540I "Höjdrädd" (1999)
kungmartin Hopplös
5 december 2010 · 328 Inlägg

fripppe skrev:
När de gäller diskussionen kring Volvo vs BMW så skulle jag personligen ALDRIG pendla längre sträckor med en Volvo 240/740/940 utan bra mycket hellre en BMW 3 (E36/E46) eller 5 serie (E34/E39) oavsett motoraltenativ. Dels pga den högre komforten i BMW samt lägre bränsleförbrukningen.
Min BMW 540 E39 drar mindre i snitt vid aggressiv körning än vad min Volvo 740 GLT 16v gör vid lugn körning.
Sen komforten skall vi inte tala om... Men ett stort plus med Volvos äldre modeller är tillgången på delar, finns överallt smile . Men smaken är som baken.

Sen synen på volvoraggare, stör mig inte för fem öre på dem, så länge man slipper alla burnisar och tokvarvande överallt. Var en idiot som ställde sig att enhjulade framför mig undersommaren när jag satt i en nypolerad bil (närmare 20h puts), tror aldrig jag har varit så förbannad.
Man är bara ung en gång och om man då vill glida runt i en äldre volvo med tonade rutor, volvo racing dekal på framrutan, kapade fjädrar, plåtisar , tonade rutor och en 3-5 år yngre tjej i framsätet är väl de fine.
Men däremot blir man lite orolig nästan när man ser personer över 20 som fortfarande beter sig så. Då är de nästan läge att fundera på vad som gick fel.

Mycke bra inlägg! men att en bmw med 4liters v8 skulle dra mindre än en 740 16V på 2,3 l vill jag se källor på smile

BMW M535i "M50 Turbo" (1986)
Xuri One Man Clan
5 december 2010 · 4 287 Inlägg

fripppe skrev:
När de gäller diskussionen kring Volvo vs BMW så skulle jag personligen ALDRIG pendla längre sträckor med en Volvo 240/740/940 utan bra mycket hellre en BMW 3 (E36/E46) eller 5 serie (E34/E39) oavsett motoraltenativ. Dels pga den högre komforten i BMW samt lägre bränsleförbrukningen.
Min BMW 540 E39 drar mindre i snitt vid aggressiv körning än vad min Volvo 740 GLT 16v gör vid lugn körning.
Sen komforten skall vi inte tala om... Men ett stort plus med Volvos äldre modeller är tillgången på delar, finns överallt smile . Men smaken är som baken.

Sen synen på volvoraggare, stör mig inte för fem öre på dem, så länge man slipper alla burnisar och tokvarvande överallt. Var en idiot som ställde sig att enhjulade framför mig undersommaren när jag satt i en nypolerad bil (närmare 20h puts), tror aldrig jag har varit så förbannad.
Man är bara ung en gång och om man då vill glida runt i en äldre volvo med tonade rutor, volvo racing dekal på framrutan, kapade fjädrar, plåtisar , tonade rutor och en 3-5 år yngre tjej i framsätet är väl de fine.
Men däremot blir man lite orolig nästan när man ser personer över 20 som fortfarande beter sig så. Då är de nästan läge att fundera på vad som gick fel.

Haha vill bara påpeka en sak i ditt inlägg...

du jämnför soppaförbrukning på en bil som är 10-12 år äldre än den du kör i dagsläget ?
mjo jag förstår att de skiljer lite wink

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
mulleri
5 december 2010 · 508 Inlägg

fripppe skrev:
När de gäller diskussionen kring Volvo vs BMW så skulle jag personligen ALDRIG pendla längre sträckor med en Volvo 240/740/940 utan bra mycket hellre en BMW 3 (E36/E46) eller 5 serie (E34/E39) oavsett motoraltenativ. Dels pga den högre komforten i BMW samt lägre bränsleförbrukningen.
Min BMW 540 E39 drar mindre i snitt vid aggressiv körning än vad min Volvo 740 GLT 16v gör vid lugn körning.
Sen komforten skall vi inte tala om... Men ett stort plus med Volvos äldre modeller är tillgången på delar, finns överallt smile . Men smaken är som baken.

Sen synen på volvoraggare, stör mig inte för fem öre på dem, så länge man slipper alla burnisar och tokvarvande överallt. Var en idiot som ställde sig att enhjulade framför mig undersommaren när jag satt i en nypolerad bil (närmare 20h puts), tror aldrig jag har varit så förbannad.
Man är bara ung en gång och om man då vill glida runt i en äldre volvo med tonade rutor, volvo racing dekal på framrutan, kapade fjädrar, plåtisar , tonade rutor och en 3-5 år yngre tjej i framsätet är väl de fine.
Men däremot blir man lite orolig nästan när man ser personer över 20 som fortfarande beter sig så. Då är de nästan läge att fundera på vad som gick fel.

Vad är det för fel på folk som ej kan hålla isär saker... tar ej åt mig något av kommenterna i denna pajkastartråd, Det finns säkert en andledning till att folk åker olika bilar, beter sig olika, alla är ine samma pojkspolning som leker runt bykiosken på tokhäng och vrålar och ha sig... Vad är det svåra att svälja då man vet att det finns arslen precis överallt vilka bilmärken, ursprung, nationaliter osv. Jag kan säga och skriva att jag har alltid åkt dessa äldre volvobilar, med stoltheten i behag då jag ej ägnar mig åt dessa barnsligheter, då endel anser mig göra då jag äger flera volvo... mitt bilintresse ligger en några av dem, skäms ej av dem då jag ibland är ute och kör lite, alltid kul att piska halvmiljonersbilarna och sen se deras ansiktsuttryck då en gammal välpolerad och välbehållen 940 sopar gatan med dem. Hade jag ej velat köra dessa "lik" enligt folk, hade jag ej spenderat löner och tid på den bilen... just my cents...

Remiss
5 december 2010 · 1 339 Inlägg

fripppe skrev:
När de gäller diskussionen kring Volvo vs BMW så skulle jag personligen ALDRIG pendla längre sträckor med en Volvo 240/740/940 utan bra mycket hellre en BMW 3 (E36/E46) eller 5 serie (E34/E39) oavsett motoraltenativ. Dels pga den högre komforten i BMW samt lägre bränsleförbrukningen.
Min BMW 540 E39 drar mindre i snitt vid aggressiv körning än vad min Volvo 740 GLT 16v gör vid lugn körning.

Sen komforten skall vi inte tala om... Men ett stort plus med Volvos äldre modeller är tillgången på delar, finns överallt smile . Men smaken är som baken.

Sen synen på volvoraggare, stör mig inte för fem öre på dem, så länge man slipper alla burnisar och tokvarvande överallt. Var en idiot som ställde sig att enhjulade framför mig undersommaren när jag satt i en nypolerad bil (närmare 20h puts), tror aldrig jag har varit så förbannad.
Man är bara ung en gång och om man då vill glida runt i en äldre volvo med tonade rutor, volvo racing dekal på framrutan, kapade fjädrar, plåtisar , tonade rutor och en 3-5 år yngre tjej i framsätet är väl de fine.
Men däremot blir man lite orolig nästan när man ser personer över 20 som fortfarande beter sig så. Då är de nästan läge att fundera på vad som gick fel.

Nog något som inte står rätt till med din Volvo eftersom den drar så mycket.

fripppe
5 december 2010 · 147 Inlägg

mulleri: Värt att nämna är att de sällan handlar om bilen i sig utan mer ägaren och hur denne beter sig.
Sen om man utgår ifrån folks definition osv kring en volvoraggare:
Personligen som jag skrev ovan så struntar jag personligen i hur folk beter sig så länge jag själv inte blir drabbad. Ansvarslöst betende såsom burnande framför andras bilar, sladdande så de stänker grus på andras bilar/hus och liknande är inte acceptabelt på någon nivå, och då spelar det ingen roll om det är en lambo för miljoner eller en 240 för samma pris som en kasse pantflaskor.
Känns även som jag går lite offtopic nu men skitsamma, stör mig lika mycket på de beetende som ofta kommer fram vid crusing, raggarträffar osv. nämligen nerskräpning på vägarna, glasspliter och annat. Är sällan på ovannämnda evenemang, har full förståelse för att man vill dricka alkohol, flörta med tjejer och glida i baksätet på en cab, men så fort de drabbar andra fysiskt så är det inte okej.

Ang soppaförbrukning. 540n i sommras
tot hela sommaren, väldigt blandad körning 1,12
Långfärder motorväg i ca 130km/h 0.95
lägsta under sommaren 0.73 Södertälje - barkaby, motorväg i ca 80km/h
1.12 är uträknat efter ca 1500mil körda i sommar

Volvo 745 GLT
Motorväg i 90km/h rätt så prick litern
Snittar runt 1.2-1.3 blandad körning
Har dock servat bilen efter uppmätning med stift, olja med mera så kan långt ifrån säga att dessa siffror är huggna i sten.

Men om jag jämför mot min gamla 850 GLT -95 så snittade jag 1.1 med den, lägsta jag någonsin fick ner han på var 0.87 under långfärd på motorväg.

Så i mina ögon ligger Volvo och BMW hyffsat lika när de gäller soppaförbrukning, dock så skiljer det en del i slagvolym, effekt och årgång så går egentligen inte att jämföra. Polarens E30 320 -89 drog även den runt litern landsväg och närmare 1.3-1.4 i staden. Man skall jämföra päron med päron.
Sorry för Offtopic

//Fredrik
BMW 540I "Höjdrädd" (1999)
mulleri
5 december 2010 · 508 Inlägg

fripppe skrev:
mulleri: Värt att nämna är att de sällan handlar om bilen i sig utan mer ägaren och hur denne beter sig.
Sen om man utgår ifrån folks definition osv kring en volvoraggare:
Personligen som jag skrev ovan så struntar jag personligen i hur folk beter sig så länge jag själv inte blir drabbad. Ansvarslöst betende såsom burnande framför andras bilar, sladdande så de stänker grus på andras bilar/hus och liknande är inte acceptabelt på någon nivå, och då spelar det ingen roll om det är en lambo för miljoner eller en 240 för samma pris som en kasse pantflaskor.
Känns även som jag går lite offtopic nu men skitsamma, stör mig lika mycket på de beetende som ofta kommer fram vid crusing, raggarträffar osv. nämligen nerskräpning på vägarna, glasspliter och annat. Är sällan på ovannämnda evenemang, har full förståelse för att man vill dricka alkohol, flörta med tjejer och glida i baksätet på en cab, men så fort de drabbar andra fysiskt så är det inte okej.

Ang soppaförbrukning. 540n i sommras
tot hela sommaren, väldigt blandad körning 1,12
Långfärder motorväg i ca 130km/h 0.95
lägsta under sommaren 0.73 Södertälje - barkaby, motorväg i ca 80km/h
1.12 är uträknat efter ca 1500mil körda i sommar

Volvo 745 GLT
Motorväg i 90km/h rätt så prick litern
Snittar runt 1.2-1.3 blandad körning
Har dock servat bilen efter uppmätning med stift, olja med mera så kan långt ifrån säga att dessa siffror är huggna i sten.

Men om jag jämför mot min gamla 850 GLT -95 så snittade jag 1.1 med den, lägsta jag någonsin fick ner han på var 0.87 under långfärd på motorväg.

Så i mina ögon ligger Volvo och BMW hyffsat lika när de gäller soppaförbrukning, dock så skiljer det en del i slagvolym, effekt och årgång så går egentligen inte att jämföra. Polarens E30 320 -89 drog även den runt litern landsväg och närmare 1.3-1.4 i staden. Man skall jämföra päron med päron.
Sorry för Offtopic

Själv så åker jag ej på dessa evenemang, jag slipper se då folk inte kan bete sig som civiliserade människor, blir bara så trött/ledsen att dem som sköter sina drag rätt får skit för att bondpacken ej kan hålla sig och spriten hemma utan tar med sig omdömet till bilkörandet samt i bilen... håller med om att det inte är något nytt att denna skara som inte sköter sig just äger dessa volvobilar... därför kör jag knappt med mitt bygge då jag får glåpord och annat mindre roligt då jag backar ur pärlan ur garaget, under dessa 50 mil som jag max kör med ena bilen, det är 50 mil för mycket då jag ej får vara ifred.. annars så hålelr jag med dig om samtliga punkter...

Remiss
5 december 2010 · 1 339 Inlägg

fripppe skrev:
mulleri: Värt att nämna är att de sällan handlar om bilen i sig utan mer ägaren och hur denne beter sig.
Sen om man utgår ifrån folks definition osv kring en volvoraggare:
Personligen som jag skrev ovan så struntar jag personligen i hur folk beter sig så länge jag själv inte blir drabbad. Ansvarslöst betende såsom burnande framför andras bilar, sladdande så de stänker grus på andras bilar/hus och liknande är inte acceptabelt på någon nivå, och då spelar det ingen roll om det är en lambo för miljoner eller en 240 för samma pris som en kasse pantflaskor.
Känns även som jag går lite offtopic nu men skitsamma, stör mig lika mycket på de beetende som ofta kommer fram vid crusing, raggarträffar osv. nämligen nerskräpning på vägarna, glasspliter och annat. Är sällan på ovannämnda evenemang, har full förståelse för att man vill dricka alkohol, flörta med tjejer och glida i baksätet på en cab, men så fort de drabbar andra fysiskt så är det inte okej.

Ang soppaförbrukning. 540n i sommras
tot hela sommaren, väldigt blandad körning 1,12
Långfärder motorväg i ca 130km/h 0.95
lägsta under sommaren 0.73 Södertälje - barkaby, motorväg i ca 80km/h
1.12 är uträknat efter ca 1500mil körda i sommar

Volvo 745 GLT
Motorväg i 90km/h rätt så prick litern
Snittar runt 1.2-1.3 blandad körning
Har dock servat bilen efter uppmätning med stift, olja med mera så kan långt ifrån säga att dessa siffror är huggna i sten.

Men om jag jämför mot min gamla 850 GLT -95 så snittade jag 1.1 med den, lägsta jag någonsin fick ner han på var 0.87 under långfärd på motorväg.

Så i mina ögon ligger Volvo och BMW hyffsat lika när de gäller soppaförbrukning, dock så skiljer det en del i slagvolym, effekt och årgång så går egentligen inte att jämföra. Polarens E30 320 -89 drog även den runt litern landsväg och närmare 1.3-1.4 i staden. Man skall jämföra päron med päron.
Sorry för Offtopic

Oj, det där var mycket, när jag pendlar med min Volvo (50/70/80/90/110 vägar) så drar min 0,75 ibland faktiskt snäppet lägre och då är sträckan alltid mätt med gpsen och jag tankar alltid på samma mack och pump, nu på vintern när jag kör med dubbdäck i inte lika gynnsamma förhållanden som på sommaren med tanke på all snö (saltar inte där jag kör) så är jag uppe på 0.8.

mr_yeahman Krom-fascisten
6 december 2010 · 439 Inlägg

min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

mr_yeahman skrev:
min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Automatlådorna är inte så effektiva verkar det som, bränsleförbrukningen sticker iväg ganska mycket när man har det, har dock inga officiella siffror att jämföra med.

mr_yeahman Krom-fascisten
6 december 2010 · 439 Inlägg

Remiss skrev:

mr_yeahman skrev:
min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Automatlådorna är inte så effektiva verkar det som, bränsleförbrukningen sticker iväg ganska mycket när man har det, har dock inga officiella siffror att jämföra med.

Överväger nästan att jobba mig med att sätta ner en m90låda i den. Fast det e efter att man fixat amazonen och pvn, så man har ett par brukisar undertiden.

Janneutanb
6 december 2010 · 7 271 Inlägg

Gilla vilken bil eller märke ni vill men när folk försöker pressa på en att just det märket eller den bilen är bäst vill jag bara spy på dom...
Samma gäller alla som tycker att orginalgrejerna är snyggast bara för att det satt är från fabrik...

MercedesJonnie
6 december 2010 · 3 268 Inlägg

min syn på "Volvoraggare"
Sladdglada big_smile

SportPilot Ubåtsingenjör
6 december 2010 · 7 232 Inlägg

Brains skrev:
Gilla vilken bil eller märke ni vill men när folk försöker pressa på en att just det märket eller den bilen är bäst vill jag bara spy på dom...
Samma gäller alla som tycker att orginalgrejerna är snyggast bara för att det satt är från fabrik...

behöver ju inte va orginal, så länge det ser ut som om det skulle kunna sitta där orginal wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Janneutanb
6 december 2010 · 7 271 Inlägg

CHEEVA skrev:

Brains skrev:
Gilla vilken bil eller märke ni vill men när folk försöker pressa på en att just det märket eller den bilen är bäst vill jag bara spy på dom...
Samma gäller alla som tycker att orginalgrejerna är snyggast bara för att det satt är från fabrik...

behöver ju inte va orginal, så länge det ser ut som om det skulle kunna sitta där orginal wink

Det jag menar är att många kläcker ur sig att dom tycker att just den grejen är snyggast för att den är orginal.
I mina ögon är det som att säga att hängpattar är det snyggaste som finns bara för att dom är "orginal". wink

Senast redigerat av Brains (6 december 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang