Vad har ni för syn på "Volvoraggare"

mr_yeahman Krom-fascisten
6 december 2010 · 439 Inlägg

Brains skrev:

CHEEVA skrev:

Brains skrev:
Gilla vilken bil eller märke ni vill men när folk försöker pressa på en att just det märket eller den bilen är bäst vill jag bara spy på dom...
Samma gäller alla som tycker att orginalgrejerna är snyggast bara för att det satt är från fabrik...

behöver ju inte va orginal, så länge det ser ut som om det skulle kunna sitta där orginal wink

Det jag menar är att många kläcker ur sig att dom tycker att just den grejen är snyggast för att den är orginal.
I mina ögon är det som att säga att hängpattar är det snyggaste som finns bara för att dom är "orginal". wink

hellre häng än silikon.. roll

Janneutanb
6 december 2010 · 7 271 Inlägg

mr_yeahman skrev:

Brains skrev:

CHEEVA skrev:
behöver ju inte va orginal, så länge det ser ut som om det skulle kunna sitta där orginal wink

Det jag menar är att många kläcker ur sig att dom tycker att just den grejen är snyggast för att den är orginal.
I mina ögon är det som att säga att hängpattar är det snyggaste som finns bara för att dom är "orginal". wink

hellre häng än silikon.. roll

Vilken jävla tur att folk tycker olika, större chans att man hittar det man vill ha då wink
Bara du inte kommer och trycker upp dom i mitt ansikte och säger att det är det bästa som finns lol

Senast redigerat av Brains (6 december 2010)

Tega Yrkesförare
6 december 2010 · 1 073 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

mr_yeahman skrev:
hellre häng än silikon.. roll

Om jag hittar en tjej och de börjar hänga med tiden får hon välja mig eller hängtuttarna.
Ha du ens sett hängtuttar???

Och jag antar att du är guds gåva till kvinnorna?

När du får hängpung med åren så antar jag att du har att välja på att förlora tjejen eller lyfta pungen? roll

Vilka ägg det finns...

Janneutanb
6 december 2010 · 7 271 Inlägg

Tega skrev:

EmilHammarlund skrev:

mr_yeahman skrev:
hellre häng än silikon.. roll

Om jag hittar en tjej och de börjar hänga med tiden får hon välja mig eller hängtuttarna.
Ha du ens sett hängtuttar???

Och jag antar att du är guds gåva till kvinnorna?

När du får hängpung med åren så antar jag att du har att välja på att förlora tjejen eller lyfta pungen? roll

Vilka ägg det finns...

Det där gjorde min natt lol

Janneutanb
6 december 2010 · 7 271 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

Tega skrev:

EmilHammarlund skrev:

Om jag hittar en tjej och de börjar hänga med tiden får hon välja mig eller hängtuttarna.
Ha du ens sett hängtuttar???

Och jag antar att du är guds gåva till kvinnorna?

När du får hängpung med åren så antar jag att du har att välja på att förlora tjejen eller lyfta pungen? roll

Vilka ägg det finns...

Silikonpung då eller?
Har inte sagt att jag är guds gåva till kvinnorna.

Botoxpung cool

SportPilot Ubåtsingenjör
6 december 2010 · 7 232 Inlägg

Brains skrev:

CHEEVA skrev:

Brains skrev:
Gilla vilken bil eller märke ni vill men när folk försöker pressa på en att just det märket eller den bilen är bäst vill jag bara spy på dom...
Samma gäller alla som tycker att orginalgrejerna är snyggast bara för att det satt är från fabrik...

behöver ju inte va orginal, så länge det ser ut som om det skulle kunna sitta där orginal wink

Det jag menar är att många kläcker ur sig att dom tycker att just den grejen är snyggast för att den är orginal.
I mina ögon är det som att säga att hängpattar är det snyggaste som finns bara för att dom är "orginal". wink

fattar precis vad du menar smile och håller även med

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DKn
6 december 2010 · 535 Inlägg

Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden en, men måste säga vad ja tycker,

de finns volvoraggare och blöjraggare,

Tycker dom FLESTA fördomar stämmer bra in på blöjraggarna. men inte på volvoraggarna som för mig är killar mellan 17-18 år till ja gränsen vet jag inte. men dom är trevliga, och ofta väluppfostrade. har man problem så kommer dom alltid och hjälper till med bilen. behöver man ställa frågar så svarar dom alltid så bra dom kan, och framför allt dom tar väldigt bra hand om sina bilar. dom tycker det är roligt att skruva med bilen och gör inget fuska jobb.

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
6 december 2010 · 1 659 Inlägg

Remiss skrev:

mr_yeahman skrev:
min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Automatlådorna är inte så effektiva verkar det som, bränsleförbrukningen sticker iväg ganska mycket när man har det, har dock inga officiella siffror att jämföra med.

Fast en gång fick jag ner min B230F med automat till 0,7 med blandad körning inräknat wink
Men annars låg han på 0,8!

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Volvo_Mannen Volvoskadad
6 december 2010 · 6 017 Inlägg

Robban_89 skrev:

Remiss skrev:

mr_yeahman skrev:
min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Automatlådorna är inte så effektiva verkar det som, bränsleförbrukningen sticker iväg ganska mycket när man har det, har dock inga officiella siffror att jämföra med.

Fast en gång fick jag ner min B230F med automat till 0,7 med blandad körning inräknat wink
Men annars låg han på 0,8!

Min tomat40 drar drygt litern bland körning, och ca 0.85 landsväg

Jonas
Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

Robban_89 skrev:

Remiss skrev:

mr_yeahman skrev:
min volvo se 92:a med automat drar förmycke soppa, älskar bilen förövrigt.. men soppakassan svider så jävla hårt att jag nästan överväger att köpa en jänkare, känns som volvon drar lika mycke som en lastbil.

Automatlådorna är inte så effektiva verkar det som, bränsleförbrukningen sticker iväg ganska mycket när man har det, har dock inga officiella siffror att jämföra med.

Fast en gång fick jag ner min B230F med automat till 0,7 med blandad körning inräknat wink
Men annars låg han på 0,8!

Det var ändå väldigt bra för att vara automat, det absolut lägsta jag kört på med min B234F när jag pendlat är 0.693 på denna sträcka, viktigt att få med den sexan wink , (gynnsamma förhållanden och gick lite saktare än vanligt).

Senast redigerat av Remiss (6 december 2010)

Ibanezman Skåning
6 december 2010 · 739 Inlägg

Hur lyckas alla så duktigt få ner sin Volvos förbrukning? Är det nerförsbacke och motvind? wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ironhead volvoraggare
6 december 2010 · 4 776 Inlägg

under liten åker jag på men just nu 0

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

Ibanezman skrev:
Hur lyckas alla så duktigt få ner sin Volvos förbrukning? Är det nerförsbacke och motvind? wink

Nja skulle tro att iaf jag får ner min genom att bara

-Se till att ha ett bra lufttryck i däcken (2,8 bar kör jag med)
-Serva och underhålla bilen och där ingår även att tex kolla så att man inte kör runt med felkoder
-Köra som folk

Trams att man inte kan köra en Volvo med relativt låg förbrukning

Ibanezman Skåning
6 december 2010 · 739 Inlägg

matteponken skrev:

Ibanezman skrev:
Hur lyckas alla så duktigt få ner sin Volvos förbrukning? Är det nerförsbacke och motvind? wink

Uträknat med avstängd motor lollol

Jag har kört Volvo sen jag fick körkortet 05, och min absolut lägsta mängd förbrukad soppa i snitt kom efter sinnessjukt lugnt körande på landsväg med välpumpade däck och utan anliggande broms. En 740 GL, manuellt växlad och resultatet blev 0,84 liter per mil.

En 740 GLE med automatare utrustad med lockup fick jag ner till 0,97 på stadig motorvägskörning, slå det wink

Handlade förresten inte tråden om The Volvosraggers of Sweden?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

Ibanezman skrev:

matteponken skrev:

Ibanezman skrev:
Hur lyckas alla så duktigt få ner sin Volvos förbrukning? Är det nerförsbacke och motvind? wink

Uträknat med avstängd motor lollol

Jag har kört Volvo sen jag fick körkortet 05, och min absolut lägsta mängd förbrukad soppa i snitt kom efter sinnessjukt lugnt körande på landsväg med välpumpade däck och utan anliggande broms. En 740 GL, manuellt växlad och resultatet blev 0,84 liter per mil.

En 740 GLE med automatare utrustad med lockup fick jag ner till 0,97 på stadig motorvägskörning, slå det wink

Handlade förresten inte tråden om The Volvosraggers of Sweden?

Där sa du något, skulle gissa på att dom flesta kör med just detta och det gör en hel del skillnad kan jag tänka mig.

Ibanezman Skåning
6 december 2010 · 739 Inlägg

Remiss skrev:

Ibanezman skrev:

matteponken skrev:

Uträknat med avstängd motor lollol

Jag har kört Volvo sen jag fick körkortet 05, och min absolut lägsta mängd förbrukad soppa i snitt kom efter sinnessjukt lugnt körande på landsväg med välpumpade däck och utan anliggande broms. En 740 GL, manuellt växlad och resultatet blev 0,84 liter per mil.

En 740 GLE med automatare utrustad med lockup fick jag ner till 0,97 på stadig motorvägskörning, slå det wink

Handlade förresten inte tråden om The Volvosraggers of Sweden?

Där sa du något, skulle gissa på att dom flesta kör med just detta och det gör en hel del skillnad kan jag tänka mig.

Det kan nog vara så.
Men vem kör så lugnt att man får så låga siffror?
Min bil snittar knappt litern överlag, 0,9 om jag tar det lite lugnt.
Kör man fullgas på motorvägen så drar samma bil 1,5 prick, men så kör man normalt inte så heller smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

Ibanezman skrev:

Remiss skrev:

Ibanezman skrev:

Jag har kört Volvo sen jag fick körkortet 05, och min absolut lägsta mängd förbrukad soppa i snitt kom efter sinnessjukt lugnt körande på landsväg med välpumpade däck och utan anliggande broms. En 740 GL, manuellt växlad och resultatet blev 0,84 liter per mil.

En 740 GLE med automatare utrustad med lockup fick jag ner till 0,97 på stadig motorvägskörning, slå det wink

Handlade förresten inte tråden om The Volvosraggers of Sweden?

Där sa du något, skulle gissa på att dom flesta kör med just detta och det gör en hel del skillnad kan jag tänka mig.

Det kan nog vara så.
Men vem kör så lugnt att man får så låga siffror?
Min bil snittar knappt litern överlag, 0,9 om jag tar det lite lugnt.
Kör man fullgas på motorvägen så drar samma bil 1,5 prick, men så kör man normalt inte så heller smile

Jag kör inte överdrivet lugnt, håller bara en så jämn gas och hastighet och att jag får det resultatet är så sant som det kan bli tongue , Steifan här på garaget kör också på lägre siffror än 0.84 (som du fick med en GL) med sin B234.

Ibanezman Skåning
6 december 2010 · 739 Inlägg

Remiss skrev:

Ibanezman skrev:

Remiss skrev:

Där sa du något, skulle gissa på att dom flesta kör med just detta och det gör en hel del skillnad kan jag tänka mig.

Det kan nog vara så.
Men vem kör så lugnt att man får så låga siffror?
Min bil snittar knappt litern överlag, 0,9 om jag tar det lite lugnt.
Kör man fullgas på motorvägen så drar samma bil 1,5 prick, men så kör man normalt inte så heller smile

Jag kör inte överdrivet lugnt, håller bara en så jämn gas och hastighet och att jag får det resultatet är så sant som det kan bli tongue , Steifan här på garaget kör också på lägre siffror än 0.84 (som du fick med en GL) med sin B234.

Nu ska vi inte klappa varandra på axeln och berömma hur bra bilar vi har wink

Tråden handlade ju om de svettiga PERSONERNA som åker Volvo wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Remiss
6 december 2010 · 1 339 Inlägg

Ibanezman skrev:

Remiss skrev:

Ibanezman skrev:

Det kan nog vara så.
Men vem kör så lugnt att man får så låga siffror?
Min bil snittar knappt litern överlag, 0,9 om jag tar det lite lugnt.
Kör man fullgas på motorvägen så drar samma bil 1,5 prick, men så kör man normalt inte så heller smile

Jag kör inte överdrivet lugnt, håller bara en så jämn gas och hastighet och att jag får det resultatet är så sant som det kan bli tongue , Steifan här på garaget kör också på lägre siffror än 0.84 (som du fick med en GL) med sin B234.

Nu ska vi inte klappa varandra på axeln och berömma hur bra bilar vi har wink

Tråden handlade ju om de svettiga PERSONERNA som åker Volvo wink

Right tongue

ironhead volvoraggare
6 december 2010 · 4 776 Inlägg

varför ser oftast andra som inte åker volvo rött  när dom ser  folk i just en volvo?

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang