9107
Sök

"Rullskridskor" som placeras under bilhjulen, vart hittar man dessa?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Hejsan.

Letar efter "rullskridskor", kommer inte på det korrekta namnet just nu. De är iaf plattor med hjul som placeras under bilhjulen så det är lättare att flytta omkring bilen i garaget.

Var hittar man dessa? Hade varit ännu mer praktiskt ifall det finns pallbockar med hjul, så man slipper ha bilhjulen i marken ifall man ska meka med bromsarna tex.

Har kikat på Swedol och Biltema, men hittar inget. Kanske lika bra att göra själv?

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (22 april 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

En gång till nu
760 Inlägg
22 april 2010
E helt säker på att jag sett dem finnas på Jula, och verktygsboden.se.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
alexxe skrev:
E helt säker på att jag sett dem finnas på Jula, och verktygsboden.se.

Ok, Jula hade jag helt glömt bort. Ska kika där och på verktygsboden.
Tack.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Hjuldolly verkar det heta ja. smile

Är det någon som  vet ifall det finns att få tag på typ vanliga pallbockar med låsbara hjul?

Mvh Tommy

En gång till nu
760 Inlägg
22 april 2010
te_wik skrev:

Är det någon som  vet ifall det finns att få tag på typ vanliga pallbockar med låsbara hjul?

Mvh Tommy

dax o svetsa;)

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 525 Inlägg
22 april 2010
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Pallbockar med hjul?!?
Det låter riskabelt! big_smile

1 926 Inlägg
22 april 2010
Noiseprojekt skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Pallbockar med hjul?!?

Tänkte säga detsamma, inte så roligt om man får lite fart på bilen och pallbocken hakar i någonting och eventuellt skulle välta..

4 005 Inlägg
22 april 2010
Jag tittade sist på sådana där hjuldollys på Jula!

Letade också efter en pallbocklösning men hittade inget. smile Att bara sätt hjul på pallbockar verkar jättefarligt hehe. Kanske om man sätter ihop 2 st med en regel mellan och gör bredare axlar för pallbockarna?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Pallbockar med hjul?!?

Hehe självklart får man ju se till att inte svetsa hjul bara å that's it utan man får ju göra någon typ av bromsanordning också.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 april 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Jag tittade sist på sådana där hjuldollys på Jula!

Letade också efter en pallbocklösning men hittade inget. smile Att bara sätt hjul på pallbockar verkar jättefarligt hehe. Kanske om man sätter ihop 2 st med en regel mellan och gör bredare axlar för pallbockarna?

Precis, satt å skissade på de nyss i huvudet. Sen gjorde jag de i paint men de såg bättre ut i huvudet wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27325/911409_dt37kf.jpg

Typ en balk från höger till vänster, borde funka. Gäller bara att hitta hjul som tål vikten samt att dom är låsbara. Typ som de större gröna soptunnorna.

Bör funka bra så länge man inte ska fixa med avgassystem eller eller liknade, då kan ju balken vara i vägen.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (22 april 2010)

Eigenbrötler
1 237 Inlägg

Sök