Strax under bilden finns det olika saker man ska fylla i och säljaren har nog glömt detta och det blev nog diesel av bara farten.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Edit: Ännu lustigare är att det är ett företag som ligger bakom.
Jag kan inte nyare Volvo så bra så....vad betyder "drive"?
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
/Benny
extra snåla volvo är så vädelösa att det måste låna motorer av citroen
Hehe samma motorer som Ford, Citroën, Peugeot, Volvo, Mazda och Mini (BMW) använder Utvecklad av Peugeot. Men vetetusan om det är den motorn i Volvo V40?
/Benny
Snåltrimmade Volvo modeller med bättre aerodynamik, lättrullade däck, svagare utväxling, klen motor osv. De flesta har en 1,6 liters dieselmotor som många andra bilmärken använder. XC60 Drive har en större diesel och är framhjulsdriven som ett annat exempel. Ungefär som VWs Bluemotion och allt vad biltillverkarna kallar sina (lite dyrare) snålmodeller nu.
/Benny
http://volvoroundworld.com/wp-content/u … e-logo.jpg Snåltrimmade Volvo modeller med bättre aerodynamik, lättrullade däck, svagare utväxling, klen motor osv. De flesta har en 1,6 liters dieselmotor som många andra bilmärken använder. XC60 Drive har en större diesel och är framhjulsdriven som ett annat exempel. Ungefär som VWs Bluemotion och allt vad biltillverkarna kallar sina (lite dyrare) snålmodeller nu.
Ja fina namn lockar antagligen köpare.
/Benny
Hehe samma motorer som Ford, Citroën, Peugeot, Volvo, Mazda och Mini (BMW) använder Utvecklad av Peugeot. Men vetetusan om det är den motorn i Volvo V40?
Absolut -inte- DrivE modellerna lanserades förra året (2009 alltså, om jag inte minns fel). I alla fall inte 2001! Det är ett billigt försök att sälja in bilen hos någon stackare..
Absolut -inte- DrivE modellerna lanserades förra året (2009 alltså, om jag inte minns fel). I alla fall inte 2001! Det är ett billigt försök att sälja in bilen hos någon stackare..
Kan informera om att 1,6d-motorn fanns innan Drive-modellerna lanserades
Kan informera om att 1,6d-motorn fanns innan Drive-modellerna lanserades
Ah.. Läste lite hastigt. Motorn kanske fanns, men absolut inte drive-e konceptet. Sen kan jag tänka mig att 1.6d från -01 har ganska lite gemensamt med en från -10, med tanke på utvecklingen. Men då spekulerar jag lite.