Evildan skrev:
trippelturbo skrev:
opel_vectra_gts skrev:
http://www.blocket.se/varmland/Nissan_Primera_99___OBS_JUL_REA___FMR_294___44250469.htm?ca=7&w=1
Irriterar mig på dom som täcker för regnret. förstår dom som har en RS6 med 20tummare tex, men en saab eller volvo kan aldrig vara så "stöldbegärlig".
INNAN jag åker o kollar på en bil, så vill jag gärna kolla upp regnet innan

Du har inte fått oanmält hembesök av spekulanter efter bilen är såld för att dumjvlarna har skrivit ut annonsen och kollat upp adressen och åker på måfå för att sedan skälla ut en för att bilen som dom ringde på och ställde lite frågor om för en vecka sedan är såld?
Du har aldrig blivit uppringd på ditt hemnummer mitt i jvl natten när du endast har annonserat med ett oregistrerat mobilnummer och ber dig köra bilen till värtahamnen?
Du har aldrig sett någon stå och pilla på din utannonserade bil utan att denna har ringt och bestämt träff först?
Allt detta sjuka ovan och mer därtill har jag varit med om.
Oseriösa paypal skojare använder bilder med regnummer och ditt namn vid scam.
Jag döljer alltid regnummer numera och brukar ofta ett oregistrerat mobilnummer, den som ringer och ställer normala frågor på ett trevligt seriöst intresserat vis
(inte: hejjagringerbilen närkamremmenbytthurlängeharduhaftdenvilkenfärgvadförregnummerochsistapris?) får givtvis ett regnummer om dom frågar efter det, annars svarar jag på frågorna och meddelar om jag känner mig tveksam på personens sätt, att vill dom kolla upp sanningshalten i mina påståenden ang bes o skatt kan dom göra det på plats vid bilen, ingen är ju så korkad att dom ljuger om ngt som är så lätt att kolla upp på plats.
Jag godtar din beskrivning, dock inte till hundra!
Detta hände mig för knappt en månad sen:
(hjälper min svåger med att hitta en bil)
Bilen i fråga är en Audi A4 (som fortfarande finns ute på blocket)
Jag bor i en stad 15mil ifrån honom och var o kollade på en annan bil, blev inget o då passade vi på o leta i mobilen via blockets app, hittade den audin jag nu snackar om.
Tänkte, vi är 10min därifrån nu så allt jag sa "hej, jag ringer ang din a4 på blocket. finns den kvar? osvosv.. har du möjlighet o visa den nu?
Väl på plats slår jag upp regnret o det visar sig vara kredit på den, vilket han ALDRIG snackade om, även när vi pratade pengar (jag sa inget, tänkte kommer vi överens om pris då tar jag krediten på tal)
Jag köper inte en bil på kredit, åker jag 15 mil då vill jag fan kolla upp regnret innan o kolla lite diverse saker.
Jag vet att det finns alla möjliga människor där ute, o det drabbar tyvärr dom ärliga o seriösa i "branschen".
O ju längre tiden går desto fulare blir dessa, med hjälp av tekniken bl.a. . Finns tydligen app för ALLT. ba en tidsfråga tills det kommer upp för upplåsning av bilar. Tyvärr!!
Som sagt var: Jag håller med dig, men inte till hundra!