4574
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

234 Inlägg
25 november 2013
Volvo Knugen skrev:
http://www.blocket.se/orebro/Ford_C_MAX_Titanium_1_6TD_115_5_d_50826765.htm?ca=8&w=1

"Obs ej bilen på bilden" Nehe tongue

Mvh// Mattias

485 Inlägg
Team Breehäng
1 623 Inlägg
25 november 2013

103914 mil tongue

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Karosstekniker
288 Inlägg
25 november 2013

Modellår: 1995
Växellåda: Manuell
Miltal: 10 000 - 10 499
Tillverkningsår: 1988
Bränsle: Bensin

?

My Drinking Team Has A Racing Problem

5 866 Inlägg
25 november 2013
WhoZWoddl3r skrev:

?

Säljaren har skrivit in modellår som 1995, det är därifrån blocket tar modellår-infon ifrån. Tillverkningsår infon tas från Carfax enligt regnummer.

Skön säljare förresten, 103914mil och "ingen rost ( rost free)", härlig svengelska i parentesen.

Edit:
Kollar man upp den på fråga på annat fordon står det:
Fordonsstatus: I trafik (1995-01-11)
och
I trafik första gången i Sverige: 1988-10-03
och
Fordonsår: 1988

så säljaren har säkert misstolkat det och tror att modellåret är 1995 fastän det är så att bilen har varit påställd sedan 1995.
Senast redigerat av simlar (25 november 2013)

Karosstekniker
288 Inlägg
25 november 2013
simlar skrev:
WhoZWoddl3r skrev:

?

Säljaren har skrivit in modellår som 1995, det är därifrån blocket tar modellår-infon ifrån. Tillverkningsår infon tas från Carfax enligt regnummer.

Skön säljare förresten, 103914mil och "ingen rost ( rost free)", härlig svengelska i parentesen.

Edit:
Kollar man upp den på fråga på annat fordon står det:
Fordonsstatus: I trafik (1995-01-11)
och
I trafik första gången i Sverige: 1988-10-03
och
Fordonsår: 1988

så säljaren har säkert misstolkat det och tror att modellåret är 1995 fastän det är så att bilen har varit påställd sedan 1995.

jaha tack för den förklaringen smile

1 298 Inlägg
25 november 2013
http://www.blocket.se/goteborg/Snabb_Me … 15&w=2

Han verkar ha något otalt med sin syster. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

pim_pim
25 november 2013
Pendulum skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Snabb_Mercedes_kompressor_50830347.htm?ca=15&w=2

Om han ändå kunde köra undan bilen så hans syster kommer fram. lol

14 380 Inlägg
25 november 2013
pim_pim skrev:
Pendulum skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Snabb_Mercedes_kompressor_50830347.htm?ca=15&w=2

Om han ändå kunde köra undan bilen så hans syster kommer fram. lol

Den var bra!!! smile

/Benny

1 322 Inlägg
27 november 2013
http://www.blocket.se/dalarna/Audi_s6_q … 256465.htm

hahah! nu fick man skratta lite.. Kanske jag som bara har torr humor såhär på morgonen..big_smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

742 Inlägg
27 november 2013
Celeron skrev:
http://www.blocket.se/dalarna/Audi_s6_quattro_Avant_49256465.htm

hahah! nu fick man skratta lite.. Kanske jag som bara har torr humor såhär på morgonen..big_smile

klockren lol

193 Inlägg
27 november 2013
Celeron skrev:

Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den på en gång även om jag inte är nå Audi tok men bara för att träffa snubben som har skrivit annonsen.. big_smile

Karosstekniker
288 Inlägg
27 november 2013
Celeron skrev:

lägger upp texten så andra kan få skatta lite ifall den skulle försvinna smile

Audi s6 quattro Avant -00

Har du länge stört dig på din granne med sin nya V70? Eller har du under lång tid drömt om att kunna åka ifrån ungjäv…ungdomarna på stan i sina trimmade Bmw’s?

Isåfall kan du sluta drömma, det här är bilen du behöver!

Med 6 växlar och så många hästar att TV-bonden Pär-Ola blir avundsjuk, 340 för att vara exakt, åker du ifrån det allra mesta!
0-100 på runt 5 sekunder! Till och med snabbare än natten du förlorade oskulden!

¤ Konstant fyrhjulsdrift.
Håller dig på vägen även om ditt liv är på väg att spåra ur

¤ ABS.
Lär behövas eftersom du gång på gång kommer ikapp vresiga husvagnsägare som tycker mittlinjen är ett bra riktmärke efter vägen.

Likt en lyxprostituerad är den vacker på utsidan, utan skavanker och brister men i slutänden det är ändå insidan man vill åt.

¤ Klimatanläggning.
Välj klimat efter önskemål! Tropisk hetta eller arktisk vinter? Välj själv! Kanske din fru är i klimaktieriet och svettas ihjäl medans du själv föredrar koftor och tumvantar. Nemas problemas. Det kan justeras individuellt mellan förare och passagerare! 20 graders skillnad på en halvmeters avstånd, helt makalöst!

¤ Fullständig skinninredning med Recarostolar inkl elektrisk justering och
uppvärmning.
Mycket lätt att torka av om det skulle hända en liten olycka, med låt oss säga, babyolja och vaselin!

¤ Mocca i tak och stolpar.
Spill inte nåt här, inte alls lika lätt-torkat. Champagneflaskan får du öppna utanför bilen!

¤ Cruise control.
För dig som gillar att cruisa och har ett jävulskt kontrollbehov.

¤ Cd växlare.
Om du mot förmodan lyckas leta fram 6st CD skivor. Ja det är dom runda, som är blanka på ena sidan. Tro mig, dom har funnits, och förr betalade man dyrt för dom!

¤ Original fabriks monterad GPS navigator
För dig med lokalsinne som en halshuggen höna, som irrar planlöst omkring så fort du äntrar ett tidigare outforskat område.

¤ Bose original ljudanläggning
Får EPA-raggarnas hemmabyggda baslådor att blekna i jämförelse. Inget kaross-skrammel här inte. Bara välljudande, perfekt balanserad ljuv musik, och P4 förstås. Det är ju trots allt en kombi.

¤ Nya sommarhjul 17" och Bra vinterdäck på Original 17" alu fälg
För dig som gillar att åka bil året runt och inte går i ide 6 månader om året.

¤ Skattad och besiktigad
Kära staten ska ju givetvis ha sin beskärda del av en bil som Jag köpt för Mina pengar…

- Fullservad,
Teknikern var dock enligt uppgift inte full när han servade den!

Är du intresserad ring efter klockan 17!

Pris: 65.000 kr Prutat och klart

Har du inte pengarna behöver du inte ringa och krångla. Jag har fått nog av krångelpellar som ska maila, smsa och tjata, ha bilder, få extra service på bilen för att sen komma fram till att det inte fanns några slantar. Sådanna fasoner kommer hädanefter bestraffas med tonvis av gratisprover från Libresse hem i din brevlåda!

1 298 Inlägg
27 november 2013
Han är ju ett humoristiskt geni! En fröjd att läsa hans annons!
WhoZWoddl3r skrev:
Celeron skrev:

Har du länge stört dig på din granne med sin nya V70? Eller har du under lång tid drömt om att kunna åka ifrån ungjäv…ungdomarna på stan i sina trimmade Bmw’s?

Med 6 växlar och så många hästar att TV-bonden Pär-Ola blir avundsjuk, 340 för att vara exakt, åker du ifrån det allra mesta!
0-100 på runt 5 sekunder! Till och med snabbare än natten du förlorade oskulden!

¤ ABS.
Lär behövas eftersom du gång på gång kommer ikapp vresiga husvagnsägare som tycker mittlinjen är ett bra riktmärke efter vägen.

Likt en lyxprostituerad är den vacker på utsidan, utan skavanker och brister men i slutänden det är ändå insidan man vill åt.

¤ Klimatanläggning.
Välj klimat efter önskemål! Tropisk hetta eller arktisk vinter? Välj själv! Kanske din fru är i klimaktieriet och svettas ihjäl medans du själv föredrar koftor och tumvantar. Nemas problemas. Det kan justeras individuellt mellan förare och passagerare! 20 graders skillnad på en halvmeters avstånd, helt makalöst!

uppvärmning.
Mycket lätt att torka av om det skulle hända en liten olycka, med låt oss säga, babyolja och vaselin!

Spill inte nåt här, inte alls lika lätt-torkat. Champagneflaskan får du öppna utanför bilen!

¤ Cruise control.

¤ Cd växlare.
Om du mot förmodan lyckas leta fram 6st CD skivor. Ja det är dom runda, som är blanka på ena sidan. Tro mig, dom har funnits, och förr betalade man dyrt för dom!

För dig med lokalsinne som en halshuggen höna, som irrar planlöst omkring så fort du äntrar ett tidigare outforskat område.

Får EPA-raggarnas hemmabyggda baslådor att blekna i jämförelse. Inget kaross-skrammel här inte. Bara välljudande, perfekt balanserad ljuv musik, och P4 förstås. Det är ju trots allt en kombi.

¤ Skattad och besiktigad
Kära staten ska ju givetvis ha sin beskärda del av en bil som Jag köpt för Mina pengar…

- Fullservad,

Har du inte pengarna behöver du inte ringa och krångla. Jag har fått nog av krångelpellar som ska maila, smsa och tjata, ha bilder, få extra service på bilen för att sen komma fram till att det inte fanns några slantar. Sådanna fasoner kommer hädanefter bestraffas med tonvis av gratisprover från Libresse hem i din brevlåda!

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 322 Inlägg
27 november 2013
skoja inte:D läst flera gånger, och skrattar än:D lol
Pendulum skrev:
Han är ju ett humoristiskt geni! En fröjd att läsa hans annons!
WhoZWoddl3r skrev:
Celeron skrev:

¤ ABS.

¤ Klimatanläggning.

uppvärmning.

¤ Cruise control.

¤ Cd växlare.

¤ Skattad och besiktigad

- Fullservad,

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

111 Inlägg
27 november 2013
Hittade den på ett brittiskt forum. Bästa ever

http://annarbor.craigslist.org/cto/4211478859.html

Unlike most cars, the Volvo 240 was not built on an assembly line. They were constructed by hand, outdoors in the snow, by teams of tall, bare-chested Swedish men who swung their tools in a synchronized fashion and chanted automobile-durability incantations in unison while they worked. This is the source of the Volvo 240's legendary durability.
Senast redigerat av Doc_152 (27 november 2013)

1 335 Inlägg
27 november 2013
Doc_152 skrev:
Hittade den på ett brittiskt forum. Bästa ever

http://annarbor.craigslist.org/cto/4211478859.html

Unlike most cars, the Volvo 240 was not built on an assembly line. They were constructed by hand, outdoors in the snow, by teams of tall, bare-chested Swedish men who swung their tools in a synchronized fashion and chanted automobile-durability incantations in unison while they worked. This is the source of the Volvo 240's legendary durability.

Hahaha big_smile

111 Inlägg
27 november 2013
Måste erkänna att min sista erfarenhet av Volvo 240 (245) var att jag körde över en fartgupp och tappade bakluckan... Så sanningen är att jag har ingen aning vad den här annonsen menar med "legendary durability"

14 380 Inlägg
27 november 2013

Den har precis varit med. Läs lite upp på denna sida i tråden!

/Benny

Team Breehäng
1 623 Inlägg
27 november 2013

Haha, kolla några inlägg längre upp wink

Edit: Vettemannen hann före big_smile
Senast redigerat av -Bazz3r- (27 november 2013)

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Sök