Folk som inte kan parkera?

Cupra_
25 april 2010 ·

Jag följer ett par enkla regler för att slippa dörruppslag på t.ex. stormarknadsparkeringar.

1. Parkera låååångt bort från entrén, folk är lata så risken att nån parkerar intill dig är mindre där.
2. Ställ dig ALDRIG bredvid en bil med typ "Nalle Puh"- solskydd eller andra Disney-motiv på rutorna.
3. Håll utkik efter bilbarnstolar.
4. Om det är lite folk som står på parkeringen, familjeparkering.

Funkat bra för mig hittills, på alla de bilar jag haft.

sk8ville
25 april 2010 · 653 Inlägg

Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Niklas1987 NO
25 april 2010 · 2 182 Inlägg

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Varför straffa bilen? Den har inte gjort nått ont, vänta på föraren å prata med honom/henne istället

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Slash Saabifierad
26 april 2010 · 2 026 Inlägg

Quadrablast skrev:
Jag följer ett par enkla regler för att slippa dörruppslag på t.ex. stormarknadsparkeringar.

1. Parkera låååångt bort från entrén, folk är lata så risken att nån parkerar intill dig är mindre där.
2. Ställ dig ALDRIG bredvid en bil med typ "Nalle Puh"- solskydd eller andra Disney-motiv på rutorna.
3. Håll utkik efter bilbarnstolar.
4. Om det är lite folk som står på parkeringen, familjeparkering.

Funkat bra för mig hittills, på alla de bilar jag haft.

5. Ställ dig inte bredvid en redan bucklig (det vill säga en hel del bucklor, speciellt vid dörrarna) eller trasig bil (med hängande kofångare, rost överallt etc), i och med att ägaren inte bryr sig om sin egen är sannolikheten att han/hon inte bryr sig om din heller.

Tipset med att parkera långt bort fungerar oftast bra måste jag säga big_smile Speciellt när det är lite folk, det är få som orkar gå 50 meter extra big_smile Däremot har jag varit med om pundhuvuden som ändå ställt sig bredvid min bil trots att jag står 100 meter ifrån ingången och ensam hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
granadadr
26 april 2010 · 7 290 Inlägg

de få gånger jag parkerara finbilen på allmän parkering, parkerar jag på gräsmattan,, då är man homefrie tongue

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
fredriq Olika
26 april 2010 · 907 Inlägg

Jag var i Växjö igår och det var inte utan att man blev lite förbannad när man kom ut till sin bil...
Parkeringsgaraget i Tegnerhuset, det är inga XL-parkeringar direkt men det fanns gott om lediga platser, ändå skulle den vita bussen prompt stå intill min bil...

Det var en ledig parkeringsplats till höger om min bil så jag kunde gå in den vägen, släppa handbromsen och rulla bak bilen så jag kunde komma in den rätta vägen i den...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/1209/914893_daf30s.jpg
Bra parkerat!

Senast redigerat av fredriq (26 april 2010)

Mvh
Fredrik
Tom Darth Vader
26 april 2010 · 1 644 Inlägg

Det kvittar var fan man står har jag märkt, när man kommer ut så står det ALLTID en jävel bredvid bilen, även om det är 100m bort och det finns 50 st lediga rutor som är närmare entrén..

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Alpinabiturbo Kulan
26 april 2010 · 1 435 Inlägg

Ja det finns folk till allt, när ja ställer mig på en stor allmän parkering på morgonen när jag ska till jobbet strävar jag efter att parkera så långt bort samt möjligt samt längst ut, så man kan ställa sig med halva bilen lite utanför rutan lite så man slipper riskera att få dörruppslag från bilen bredvid.

Det man bör tänka är att om det blåser jävligt ute så får man passa sig ännu mer då dörrar lätt blåser upp om folk inte är försiktiga när de ska ut.

Senast redigerat av Alpinabiturbo (26 april 2010)

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
azid Det som inte dödar gör ont
26 april 2010 · 2 668 Inlägg

fredriq skrev:
Jag var i Växjö igår och det var inte utan att man blev lite förbannad när man kom ut till sin bil...
Parkeringsgaraget i Tegnerhuset, det är inga XL-parkeringar direkt men det fanns gott om lediga platser, ändå skulle den vita bussen prompt stå intill min bil...

Det var en ledig parkeringsplats till höger om min bil så jag kunde gå in den vägen, släppa handbromsen och rulla bak bilen så jag kunde komma in den rätta vägen i den...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/1209/914893_daf30s.jpg
Bra parkerat!

precis detta har jag varit med om på sjukhusparkeringen i sundsvall. jag ställde mig längstbak totalt tomt 50meter åt varjehåll.

när man kommer ut så står det nån jävla kombi på min förarsida så nära att jag inte ens kommer imellan bilarna. det måste finnas minst 50platser men han vill tydligen endå stå i samma ruta som min bil står i.
yikes
skrev en mindre smickrade lapp och satte på hans ruta med instruktioner om hur man parkerar.

2slow
steven86
26 april 2010 · 91 Inlägg

fredriq skrev:
Jag var i Växjö igår och det var inte utan att man blev lite förbannad när man kom ut till sin bil...
Parkeringsgaraget i Tegnerhuset, det är inga XL-parkeringar direkt men det fanns gott om lediga platser, ändå skulle den vita bussen prompt stå intill min bil...

Det var en ledig parkeringsplats till höger om min bil så jag kunde gå in den vägen, släppa handbromsen och rulla bak bilen så jag kunde komma in den rätta vägen i den...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/1209/914893_daf30s.jpg
Bra parkerat!

fan va IRRITERANDE!!!!!!!!...kolla du så att du inte fick någon buckla?

skydark
26 april 2010 · 375 Inlägg

Jag brukar parkera bredvid en så fin bil som möjligt för att minska risken att få något i sidan. Det har funkat bra hittills.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
steven86
26 april 2010 · 91 Inlägg

skydark skrev:
Jag brukar parkera bredvid en så fin bil som möjligt för att minska risken att få något i sidan. Det har funkat bra hittills.

man önskar ju att det är så, kommer ihåg en gång när jag gjorde så, ställde mig vid senaste mercan , amg modell var det, jag sitter i bilen och väntar på min kompis, då kommer ägaren till bilen, PAAAFF rakt på min dörr, chockad som jag var kunde jag inte ens gå ut ur bilen och säga åt honom =/

g0rra
26 april 2010 · 113 Inlägg

är det okej att dubbelparkera och lösa 2 biljetter? eller blir ni arga då med:)?

fembot
26 april 2010 · 58 Inlägg

Våran parkering har inga markeringar och sunt förnuft säger ju att man ska parkera så att så många som möjligt får plats men ibland ställer sig bilar bara rakt i smeten så att det går åt minst 2 parkeringar.

Kommer man hem 23.00 så kan man ge sig fan på att det är fullt och då är det någon gök som ställt sig på 2 rutor.. Då får hjärnan jobba för att inte kroppen ska göra något dumt tongue

Vladde Moving Minds
26 april 2010 · 127 Inlägg

Fan vad bra tråd big_smile haha. Hade precis köpt min a6, samma dag åkte jag med tjejen på bio. Sedan parkerade jag bilen i mitten av 3 rutor. Men där va de helt tomt i början. När jag kom ut från bion så kollade jag på sidan av bilen. Då hade jag fått värsta bucklan. Det roliga var att de va en volvo bredvid och den hade min lack på bil dörren. Haha man behöver inte vara så smart för att lista ut vad som hände med den ..  Men som sagt nu är det fixat, jag lärde mig en läxa om hur jag ska parkera osv.

Senast redigerat av Vladde (26 april 2010)

Audi A6 2.4 V6 "All in" (2000)
ZonaX Svetsare
26 april 2010 · 3 150 Inlägg

dartpro skrev:
Gå in på min sida o kolla, där är en bild på en fin parkering. lol

LOAL!!   xDDD     Hur fan lyckas man?  Kan fan inte varit seriöst?  xD

Senast redigerat av ZonaX (26 april 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
A-H
26 april 2010 · 32 Inlägg

Vad är det för samhälle vi är på väg till om man "förtjänar" en nyckel i sidan om man är rädd om sin bil och när folk inte har lärt sig hur man öppnar bildörrar utan att slå in en buckla på bilen bredvid!? Jag har lagat åtskilliga parkeringsskador på mina bilar genom åren, både från dörrar som kofångare. Och idag parkerar jag ALLTID på minst två platser OCH längst bort från entrén!!
Den dagen folk har lärt sig hur fan man öppnar en bildörr, då kan jag parkera på EN ruta!

Och dom fega fan som "nycklar" bilar, varför kan dom inte vänta in och säga till ägaren/föraren istället för att gå lös på bilen? Vad har bilen gjort för ont? Inget, den körde ju knappast dit själv som en jäkla Knight Rider och tog två platser!?

Go_sideways
26 april 2010 · 428 Inlägg

Annars kan man ju göra som denna liraren big_smile http://www.youtube.com/watch?v=6bx3RO7F … re=related

LordLife
26 april 2010 · 998 Inlägg

g0rra skrev:
är det okej att dubbelparkera och lösa 2 biljetter? eller blir ni arga då med:)?

Får man göra så? kommer inte P bolagen att ge en bot då? har ofta tänkt på det.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
fembot
26 april 2010 · 58 Inlägg

LordLife skrev:

g0rra skrev:
är det okej att dubbelparkera och lösa 2 biljetter? eller blir ni arga då med:)?

Får man göra så? kommer inte P bolagen att ge en bot då? har ofta tänkt på det.

Man får väl lägga lappen i varsin sida av rutan big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang