Folk som inte kan parkera?

BogieBoy Svetsare
24 april 2010 · 216 Inlägg

Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.
utilitypuppet
24 april 2010 · 65 Inlägg

tror du måste sudda, bäst att ta de säkra före de osäkra

nån som vet hur man tar bort röda ögon på bilder från fartkameror?
Toyota celica gti 2.0 16v "celican" (1993)
Kimmo_O
25 april 2010 · 91 Inlägg

Gå in på min sida o kolla, där är en bild på en fin parkering. lol

Opelmadness German cars, quality and beyond
25 april 2010 · 8 197 Inlägg

Ja, sen folk som parkerar på handikapp utan tillstånd... mad Förb...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Rock-Star
25 april 2010 · 2 982 Inlägg

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

iiih, då lär du få med min bil ganska många gånger om! - dvs om du plåtar i sthlm. parkerar hellre dubbelt än att få en dörr i sidan

maco
25 april 2010 · 1 207 Inlägg

Residence skrev:

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

iiih, då lär du få med min bil ganska många gånger om! - dvs om du plåtar i sthlm. parkerar hellre dubbelt än att få en dörr i sidan

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
25 april 2010 · 1 035 Inlägg

gå till ica kvantum i landskrona så ska du se på felparkerade mongon smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
volvoentusiasten
25 april 2010 · 4 005 Inlägg

Kör hårt, men ta bort regnr för att undvika att du framhäver ägaren i dåligt dager.

Anuslainen
25 april 2010 · 59 Inlägg

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

Som många säger är det nog bäst att sudda ut dom.

Såhär lite på sidan om blev jag faktiskt påkörd idag när jag stog parkerad utanför bolaget med farsans bil... En kille i en Audi som inte fick till parkeringen riktigt, körde in i baken på bilen så jag fick en liten skjuts framåt.
Men den har ju dragkrog så hans extraljus fick ta smällen, ingen skada skedd. lol

christofferedil Yellow bug!
25 april 2010 · 1 640 Inlägg

maco skrev:

Residence skrev:

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

iiih, då lär du få med min bil ganska många gånger om! - dvs om du plåtar i sthlm. parkerar hellre dubbelt än att få en dörr i sidan

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
maco
25 april 2010 · 1 207 Inlägg

Edil_ skrev:

maco skrev:

Residence skrev:

iiih, då lär du få med min bil ganska många gånger om! - dvs om du plåtar i sthlm. parkerar hellre dubbelt än att få en dörr i sidan

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

AeroMalm BMW fantast
25 april 2010 · 1 172 Inlägg

Drfrasse skrev:
gå till ica kvantum i landskrona så ska du se på felparkerade mongon smile

antar att du menar alla som ska ta ut pengar ur bankomaten, och ställer sig utanför ingången precis? annars står väl bilarna på första raderna rätt så rätt i sina rutor... själv ställer jag mig bara 3 rader bort så kan man parkera rätt utan bekymmer...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
_swede_ The real Swede
25 april 2010 · 56 Inlägg

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

http://www.zatzy.com/fragor-svar/298166 … ummer.html

Mvh,
Eric Hjelte
BMW X3 SD (2007)
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
weian Concordia res parvae crescent
25 april 2010 · 924 Inlägg

folk som parkerar på handikapp utan tillstånd bara fö att dom e lata å inte orkar gå mad mad

å sen på dom parkeringar där man varit snäll å gjort bredare rutor fö oss mä småbarn, där allt från lata ungdomar, vuxna å min "favorit" företags personer. snickare, posten, kontorsnissar, försäljare m,m.

visst! de finns ingen lag på att dom utan barn inte får stå där.
men de e jävligt irriterande när man ska svänga in i en sån ruta men ungtuppen lr kvinnan som inte har en unge under 30 tränger sig före.
man frågar dom va dom har sina ungar å dom bara skrattar å går därifrån.

ja vill inte har dörruppslag på min bil, men risken att jag gör de på en annan bil blir ju större när ja ska få ut ungarna ur min bil om ja får stå i en "vanlig ruta", de blir jävligt tight!

mad mad mad mad mad mad mad mad mad mad mad mad mad mad

Senast redigerat av weian (25 april 2010)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
von_blad
25 april 2010 · 461 Inlägg

maco skrev:

Edil_ skrev:

maco skrev:
Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

+1

Har man lagt fruktansvärt mycket tid, kärlek och pengar på att få sin bil i det skick man vill ha den, så är det inte så jävla roligt å få en dörr i sidan.

tog för ett par veckor sedan bort mitt enda dörruppslag (som fanns där när bilen köptes). Nu gräver de upp vägen hemma, så kommer inte åt uppfarten, blir därför tvungen att parkera på en tilfällig parkering som gjorts för oss på gatan. Självklart nu en vecka senare så har jag fått ett dörruppslag.

Anledningen till att man dubbelparkerar är att det finns för mycket folk som skiter fullständigt i andras fina bilar!

Senast redigerat av von_blad (25 april 2010)

BMW - Better Make Way
Volvo S60 t5 "Summum" (2006)
steven86
25 april 2010 · 91 Inlägg

von_blad skrev:

maco skrev:

Edil_ skrev:

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

+1

Har man lagt fruktansvärt mycket tid, kärlek och pengar på att få sin bil i det skick man vill ha den, så är det inte så jävla roligt å få en dörr i sidan.

tog för ett par veckor sedan bort mitt enda dörruppslag (som fanns där när bilen köptes). Nu gräver de upp vägen hemma, så kommer inte åt uppfarten, blir därför tvungen att parkera på en tilfällig parkering som gjorts för oss på gatan. Självklart nu en vecka senare så har jag fått ett dörruppslag.

Anledningen till att man dubbelparkerar är att det finns för mycket folk som skiter fullständigt i andras fina bilar!

Jag förstår dig!, Själv så parkerar jagALDRIG mellan två bilar då det finns idioter som bara slänger upp dörren, antingen så parkerar jag längst ut och har bilen utanför ramen så jag undviker att den andra bilen ska parkera nära mig eller så parkerar jag hellre 2km bort om det inte finns parkering

jorgen72
25 april 2010 ·

maco skrev:

Edil_ skrev:

maco skrev:

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

vad är de det för fel på folk i dag nyckla en bil för att någon är rädd om sin bil o dubbelparkerarn det är ju sjukt bli parkerings vakt istället om du stör dej så mycke , men det är iriterande med folk som parkerar i t korsningar på vändplaner framför lastbrygger i utfarter o där det är allmänt trångt privat personer tänker inte på att lasbilar o bussar tar mer plats än deras egna bilar

lillrackarn
25 april 2010 · 130 Inlägg

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

Så om du ser en bil som står mitt på linjen mellan två rutor, då ska du fota den och lägga ut på internet?
Right? Och hur vet du att det inte var så att det var en eller två andra bilar som stod konstigt så föraren blev tvungen att ställa sig mitt på linjen.
Så känns det rätt att då hänga ut den personen?

JDMy00 ClubJDM.se
25 april 2010 · 1 608 Inlägg

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

Du behöver inte sudda några reg plåtar. Du har tagit bilden så det är du som bestämmer om det ska suddas något. Ingen annan. Inte ens ägaren till bilen smile

Mazda Mx-5 (1999)
Niklas1987 NO
25 april 2010 · 2 182 Inlägg

Ni skulle se dem nya parkerinsrutorna på torget här i Åtvi, dem är pyttesmå, kunde fan inte komma in i bilen en gång när alla parkera rätt i rutorna.
Idioten som bestämde måtten på dessa rutoe måste haft en Matiz eller annan mikrobil.

Man måste fan dubbelparkera om man har större bil nu sad Eller alternativt ställa sig längst ut om det finns plats

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang