Folk som inte kan parkera?

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
27 april 2010 · 355 Inlägg

fy fan vilka idioter det finns. skulle det verkligen vara rätt att göra något jävelskap på någon annan helt okäns persons bil bara för att denna har dubbelparkerat?

Jag har aldrig dubbelparkerat, har aldrig tyckt att det spelat så stor roll om man får ett dörruppslag då dem inte varit speciellt fina, men jag förstår vissa som gör det. för har man sett hur dagens folk kör bil så blir man mörkrädd, det finns inte många som vet vad dem sysslar med.

detta är inte menat som något personligt påhopp, men alla som tycker att det är rätt att gå till angrepp mot folk som dubbelparkerar för att slippa dörruppslag kan stanna hemma och självdö. det ät MIN åsikt.

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
D_MAN ?
27 april 2010 · 1 038 Inlägg

_tedde88_ skrev:
fy fan vilka idioter det finns. skulle det verkligen vara rätt att göra något jävelskap på någon annan helt okäns persons bil bara för att denna har dubbelparkerat?

Jag har aldrig dubbelparkerat, har aldrig tyckt att det spelat så stor roll om man får ett dörruppslag då dem inte varit speciellt fina, men jag förstår vissa som gör det. för har man sett hur dagens folk kör bil så blir man mörkrädd, det finns inte många som vet vad dem sysslar med.

detta är inte menat som något personligt påhopp, men alla som tycker att det är rätt att gå till angrepp mot folk som dubbelparkerar för att slippa dörruppslag kan stanna hemma och självdö. det ät MIN åsikt.

Nä vänta nu, de är väl ingen som tänkt gå till angrepp mot folk som dubbelparkerat, de är dem för fega för så den ger sig på döda ting istället dvs bilen.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
jorgen72
27 april 2010 ·

sk8ville skrev:

jorgen72 skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Du kan ju skriva en lapp eller ta reg nr o ring upp ägaren sen finns det säkert andra p platser också

maco
27 april 2010 · 1 207 Inlägg

Woojen skrev:

maco skrev:
Jag står fast vid mina åsikter angående dubbelparkering (att det är arrogant). Tror dock att vissa missförstod mig när jag tidigare sa "Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?".
Jag menar givetvis inte att det är  berättigat att nyckla en bil bara för att den inte parkerat som man bör. Däremot tror jag att en bil som sticker ut på så sätt löper mycket större risk att vandaliseras än andra.

Kan även tillägga att jag förstår de med mer exklusiva bilar dubbelparkerar. T.ex. en Aston Martin med handknackad aluplåt eller en lambo med kolfiber kaross. Bilar som skulle kosta min årslön att reparera.

Och nej, jag bryr mig verkligen inte om du älskar din 5-serie eller s40 och anser den vara värd lika mycket som en Aston. Eller att värdet inte spelar någon roll.
Detta är mina åsikter, och mina åsikter behöver inte nödvändigtvis stämma överens med dina åsikter.

Fattar inte hur du tänker hmm
Spelar väll egentligen inte vad för bil det är? Å Äger man en sån bil så har man i de flesta fall råd att laga den?
Är man rädd om sin bil och tycker om den så spelar det inte någon roll vad det är för bil...

Som sagt, det jag skrev var mina åsikter. Vi har delade åsikter, det är väl bara acceptera.

sk8ville
27 april 2010 · 653 Inlägg

Jag menar inte att jag skulle repa (eller göra något annat) med en bil som står felparkerad, dock tycker jag att om dom är så jävla rädda om sin bil, varför bara inte välja en parkering en bit bort där det knappt är några andra bilar? Så man slipper oroa sig för att få dörruppslag mm, plus att de slipper irritera andra som "vågar" parkera i en parkeingsruta.

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
zortep
27 april 2010 · 911 Inlägg

maco skrev:

Residence skrev:

BogieBoy skrev:
Har länge stört mig på folk som inte kan parker eller inte bryr sig hur dom står i sin parkeringsficka. Så nu har jag börjat fota bilar som har parkerat riktigt illa, så det jag undrar är om man får lägga ut bilderna på tex. min blogg. ska man sudda ut nr skyltarna eller är det fritt fram att lägga ut.

iiih, då lär du få med min bil ganska många gånger om! - dvs om du plåtar i sthlm. parkerar hellre dubbelt än att få en dörr i sidan

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Jag kmr Dubbelparkera Måånga gånger med calibran, och tar jag fast den som nycklar den så får han/hon gärna betala för en ny motivlack på bilen !

pic up the phone, wazzzaaa
Charles_ Är nog fan bara bitter..
27 april 2010 · 365 Inlägg

Dubbelparkerar jämt (eller ställer mig extremt långt bort så tjejen blir galen av att hon måste gå så långt)

/C - Hatar dörruppslagsmärken!

Pain is temporary, Glory last forever.
powerslide
27 april 2010 · 4 Inlägg

jag tycker att man ska behandla andras bilar som man vill att andra ska behandla min...
Men för övrigt, för många kan inte parkera.
Handikap är för handikappade... hur svårt kan det va, och familjeparkering ska gå till familjer, inte någon som tycker det e för jobbigt att gå dom extra metrarna...

Ne jag blir arg, madmad , vissa borde lära sig att ta hänsyn...

Echelon
27 april 2010 · 186 Inlägg

Har bara en fråga till alla er som tycker att man skall parkera långt bort, kan säga att jag gör ALLTID detta, och jag som många andra vågar ej dubbelparkera då även jag är rädd för att någon (som vissa här) skall bli irriterade och dra nyckeln på bilen, dock så är det så att även om jag står på andra sidan köpcentrumet, så låååångt i från allt som har med ingångar att göra, och det finns 100+ med tomma parkeringar som är bra mycket nämre ingångarna, så står det liktförbannad en biljävel brevid när man kommer ut... Är folk så jävla dåliga på att parkera så det måste ha ett riktmärke för att komma in på rutjäveln?!

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Echelon
27 april 2010 · 186 Inlägg

Kan även tillägga att efter vår förra m3a så vågar jag inte ens ställa mig på familjeparkeringarna, även om de är breda och dörruppslag är nästintill omöjligt så finns där just stressade barnfamiljer som parkerar o de kommer med sina jävla kundvagnar och skiter i om de slickar kanterna på de andra bilarna, fick en fin repa under bakspoilern på min svarta m3a tackvare en sådan där "skiter i andras saker, jag skall ta den kortaste vägen till bilen" person.

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Fipo
27 april 2010 · 80 Inlägg

Brukar alltid parkera där det är mindre bilar, istället för den enda lediga platsen närmast ingången.
Man kollar ju även vilka bilar man ställer sig bredvid. Hellre nya med fin puts och välvårdad än en som har rost och kanske även tidigare parkeringsskador. Gillar heller inte att parkera bredvid en som står snett eller står på linjen.

Men detta med att parkera bredvid nya bilar funkar inte alltid:
Parkerade för en tid sen en bit ifrån allihopa när man skulle träna. Ny V70 framför, och parkerade mellan två lediga platser.

Samma stund parkerar en kvinna i en röd Mercedes SLK 350 två P-rader från mig. Samtidigt som man går förbi öppnar hon dörren och smäller in i den bredvid. Paff som man blev utav att denna ca 55åriga damen låser och går ifrån bekymmerlöst ifrån och går nu framför mig tongue.
Efter träningen stod bägge bilarna kvar, väljer att kika på skadan och det har blivit ett fint rött streck samt en fin intryckt buckla där strecket var. På SLK:n däremot, inte ens en liten repa.
Så lite tur handlar det om men det hjälper en del att förutse vart man ställer sig.

Opelmadness German cars, quality and beyond
27 april 2010 · 8 197 Inlägg

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Trådens mest idiotiska inlägg tror jag... Visst blir man lack om det är nån stolle som ställt sig dubbelt, men inte fan går man och repar den för det!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
28 april 2010 · 661 Inlägg

Opelmadness skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Trådens mest idiotiska inlägg tror jag... Visst blir man lack om det är nån stolle som ställt sig dubbelt, men inte fan går man och repar den för det!

Är det en snygg bil har jag full förståelse för detta, finns så många pisspatruller och dreglande barn zombies med sosse morsor som bara: ojdå Rasmus slå inte upp bilen på den fina bilen där. Sen skiter de i vilket, ni som säger att det är fel att dubbelparkera, well måste hålla med er, men samtidigt jag dubbelparkerar hellre än se ngt fanstyg slå upp dörren i bilen. Dessutom är min dörr fan längre än en Ford ka känns det som, finns det då bara micromachine rutor, vad fan skall man göra?

Jo man tar givetvis en maffiaparkering, tillber bilguden att ingen kättare till parkeringsvakt kommer eller ngn blir förbannad o repar bilen,

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
fembot
28 april 2010 · 58 Inlägg

Opelmadness skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Trådens mest idiotiska inlägg tror jag... Visst blir man lack om det är nån stolle som ställt sig dubbelt, men inte fan går man och repar den för det!

Om deras dubbelparkering gör så att det blir fullt på parkeringen så man måste ställe sig på något annat ställe och få böter.. ja kan man känna att dom förtjänar det. Men samtidigt är det ju bara en tanke och inget som jag skulle kunna verkställa smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 april 2010 · 13 744 Inlägg

Slash skrev:

Quadrablast skrev:
Jag följer ett par enkla regler för att slippa dörruppslag på t.ex. stormarknadsparkeringar.

1. Parkera låååångt bort från entrén, folk är lata så risken att nån parkerar intill dig är mindre där.
2. Ställ dig ALDRIG bredvid en bil med typ "Nalle Puh"- solskydd eller andra Disney-motiv på rutorna.
3. Håll utkik efter bilbarnstolar.
4. Om det är lite folk som står på parkeringen, familjeparkering.

Funkat bra för mig hittills, på alla de bilar jag haft.

5. Ställ dig inte bredvid en redan bucklig (det vill säga en hel del bucklor, speciellt vid dörrarna) eller trasig bil (med hängande kofångare, rost överallt etc), i och med att ägaren inte bryr sig om sin egen är sannolikheten att han/hon inte bryr sig om din heller.

Tipset med att parkera långt bort fungerar oftast bra måste jag säga big_smile Speciellt när det är lite folk, det är få som orkar gå 50 meter extra big_smile Däremot har jag varit med om pundhuvuden som ändå ställt sig bredvid min bil trots att jag står 100 meter ifrån ingången och ensam hmm

min erfarenhet är faktist inte den samma

farligast bilarna helt klart är en tjänstebil med en surf*tta till passagerar dom är värst
visst att en unge kan smälla upp dörren men risken är betydligt mycket större att det är någon som inte har några pengar nedlagd i bilen

från mina ungar var så stora att dom öppnade dörrarna själva har dom fått lära sig att se till att inte öppna dörrarna så dom slår i bilen brevid

dom gångerna jag sätt folk slå upp dörrar har 99% varit folk i nyare finare bilar
bara för att man har en gammal risig bil behöver det inte betyda att man inte bryr sig

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
sk8ville
28 april 2010 · 653 Inlägg

Opelmadness skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Trådens mest idiotiska inlägg tror jag... Visst blir man lack om det är nån stolle som ställt sig dubbelt, men inte fan går man och repar den för det!

Tycker att du ska läsa mitt senaste inlägg...

sk8ville skrev:
Jag menar inte att jag skulle repa (eller göra något annat) med en bil som står felparkerad, dock tycker jag att om dom är så jävla rädda om sin bil, varför bara inte välja en parkering en bit bort där det knappt är några andra bilar? Så man slipper oroa sig för att få dörruppslag mm, plus att de slipper irritera andra som "vågar" parkera i en parkeingsruta.

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Remiss
28 april 2010 · 1 339 Inlägg

von_blad skrev:

maco skrev:

Edil_ skrev:

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

+1

Har man lagt fruktansvärt mycket tid, kärlek och pengar på att få sin bil i det skick man vill ha den, så är det inte så jävla roligt å få en dörr i sidan.

tog för ett par veckor sedan bort mitt enda dörruppslag (som fanns där när bilen köptes). Nu gräver de upp vägen hemma, så kommer inte åt uppfarten, blir därför tvungen att parkera på en tilfällig parkering som gjorts för oss på gatan. Självklart nu en vecka senare så har jag fått ett dörruppslag.

Anledningen till att man dubbelparkerar är att det finns för mycket folk som skiter fullständigt i andras fina bilar!

En tråkig trend på nya(re) bilar är att dom oftast (alltid?) saknar utstickande lister längs dörrarna. Finns det sådana så är dom som på din bil, lackade i bilens färg och sticker inte ut så mkt heller och därav skyddar dåligt. Nästan alla bilar av äldre modell har ett bra skydd mot dörruppslag tex min Volvo den har inte en enda skada från ett dörruppslag o den förra ägaren (den enda) bodde i Malmö.

Bakdörrarna är farligast, tyvär räcker inte listerna till för dom ibland. Deras oftast mer spetsiga utformning gör det extra riskabelt då den övre kanten slår i än om man öppnar förardörren/passagerardörren som oftast är mer rak längs kanten.

Mortalis VW-nörd?
28 april 2010 · 4 332 Inlägg

Kom på en bra lösning för familjeparkeringen. Ha en vakt som ser om det är en barnfamilj som parkerar och tillåt speciellt fina bilar få parkera där med :p
Blir sur om det står en aygo där, eller v70 men Nissan gtr e helt okej wink
Kan dom gött få ha för de offrat allt för utseende och fart.
Resten av oss pöbeln får fortsätta gnälla och skriva arga lappar tror ja

V- Titulerad
29 april 2010 · 71 Inlägg

Jag har fan parkerat över natt på de konstigaste ställena med corvetten ibland. (Vad gör man inte för damerna?) Ställer mig alltid lagligt, alltid normalt. Aldrig haft ett problem. När jag vid få tillfällen sett min bil genom fönstret och sett folk försöka parallellparkera bakom eller framför så går det förfan i slow motion för att de är försiktiga! Så.. Bara haft positiva parkeringsupplevelser med den bilen.

Dock jobbade jag natt inne i Stockholm ett par år, där fick man se vilken skit som folk har för sig med parkerade bilar. Folk som backar in i bilen bakom och sen bara smiter. Har fått båda mina bakspeglar avsparkade på firmabilen, på olika gator. (Inte bara min då, brukar vara hela gatan som blir drabbad.) Så fort det finns alkohol med i bilden tappar folk respekt för egendom ganska lätt tror jag.

Chevrolet Corvette C5 "Maya" (1999)
fredriq Olika
29 april 2010 · 907 Inlägg

V- skrev:
Jag har fan parkerat över natt på de konstigaste ställena med corvetten ibland. (Vad gör man inte för damerna?) Ställer mig alltid lagligt, alltid normalt. Aldrig haft ett problem. När jag vid få tillfällen sett min bil genom fönstret och sett folk försöka parallellparkera bakom eller framför så går det förfan i slow motion för att de är försiktiga! Så.. Bara haft positiva parkeringsupplevelser med den bilen.

Dock jobbade jag natt inne i Stockholm ett par år, där fick man se vilken skit som folk har för sig med parkerade bilar. Folk som backar in i bilen bakom och sen bara smiter. Har fått båda mina bakspeglar avsparkade på firmabilen, på olika gator. (Inte bara min då, brukar vara hela gatan som blir drabbad.) Så fort det finns alkohol med i bilden tappar folk respekt för egendom ganska lätt tror jag.

En bil som märkbart sticker ut ur mängden har svenssons respekt för.
Många verkar resonera som så att "den där är dyrt att köra på" när det är en ovanlig bil som är värd mycket pengar i deras ögon, det roliga brukar vara att de själva har en inte allt för gammal V70 som kostar minst lika mycket...

Mvh
Fredrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang