Tar du loss slangen från wastegateklockan så kommer ju turbon att ladda så mycket den orkar, vilket kan medföra en del otrevliga saker som brukar sluta med motorrenovering.
Om du byter insprutningen till ett eftermarknads som inte mäter luftmassa så kommer du garanterat inte få lågra problem med din öppna eller hybrid-dumpventil såsom felkoder, tjuvstopp och dylikt. glöm inte att ta bort och plugga originaldumpventilen som sitter på turbon när du monterar din externa.
ryck slangen o reglera laddet med högerfoten haha ne men e inte jätte bra att köra fullt ladd, däremot skulle du kunna sätta ett t-kors eller bygga en ventil du kan reglera hur mycket den skall öppna och då kan du styra laddet lite bättre Bästa är ju om du mappar, eller sätter i ett chip i bilen:P
okej tackar, men sportluftfilter är ju inte heller bra då får ju motorn varm luft. (har det på nu och visst det låter bra men är ju inte det bästa för motorn) finns det något annat sätt att koppla en dump på?
Du kan alltid köpa en återcirkulerande. Som nog redan alla vet så är det inte världens bästa kombination att köra med öppen dumpventil när man har LMM, men det går (fast inte speciellt bra).
Ang laddtrycket så köp ett chip på KLracing. Dom kostar 1395 (och du får till bränsleboxen och tändboxen om du har en sk. guldbox). Sedan köper du en pysventil (helst inte KLracings för den är inte vad den borde vara) skruvar upp laddtrycket och tutar o kör
joo läste en guide nu med alla fel som kan uppstå så slänger dumpen åt helvete:P
Så vadå, du har en öppen dump liggandes? Då sitter vi i samma situation Jag ska göra ett helhjärtat försök och testa rycka kontakten till tomgångsmotorn, så vi får se hur det blir
joo läste en guide nu med alla fel som kan uppstå så slänger dumpen åt helvete:P
Så vadå, du har en öppen dump liggandes? Då sitter vi i samma situation Jag ska göra ett helhjärtat försök och testa rycka kontakten till tomgångsmotorn, så vi får se hur det blir
haha verkar så:P men kan det inte vara fjädern då som inte är tillräckligt hård? för när man drog utan så den blev längre så funka det bättre, så går ju köpa en hårdare fjäder och spänna där efter. men är ju inte säker att det funkar. din idé kan ju funka;)
joo läste en guide nu med alla fel som kan uppstå så slänger dumpen åt helvete:P
Så vadå, du har en öppen dump liggandes? Då sitter vi i samma situation Jag ska göra ett helhjärtat försök och testa rycka kontakten till tomgångsmotorn, så vi får se hur det blir
haha verkar så:P men kan det inte vara fjädern då som inte är tillräckligt hård? för när man drog utan så den blev längre så funka det bättre, så går ju köpa en hårdare fjäder och spänna där efter. men är ju inte säker att det funkar. din idé kan ju funka;)
Faktiskt ingen aning.. kan vara värt att testa, du kan även lägga i brickor under fjädern så den blir hårdare
Så vadå, du har en öppen dump liggandes? Då sitter vi i samma situation Jag ska göra ett helhjärtat försök och testa rycka kontakten till tomgångsmotorn, så vi får se hur det blir
haha verkar så:P men kan det inte vara fjädern då som inte är tillräckligt hård? för när man drog utan så den blev längre så funka det bättre, så går ju köpa en hårdare fjäder och spänna där efter. men är ju inte säker att det funkar. din idé kan ju funka;)
Faktiskt ingen aning.. kan vara värt att testa, du kan även lägga i brickor under fjädern så den blir hårdare
skaffa öppet filter och plugga bypassen på turbon och skit i dumpen mycket skönare ljud och mindre krångel
Vad menas med att plugga bypassen?.
de är den inbyggda dumpen på kompressorhuset på turbon man ser den när man kollar på turbon en halv vakuum klocka sitter på utloppet på kompressorhuset