Sportkat eller racekat ?

CelicaDennis
2 maj 2010 · 143 Inlägg

Tjennare jag undrar om det är någon som har besiktigat med race eller sport´kat undrar om de klarar avgasvärderna?smile
Tacksam för svar big_smile
Mvh:Dennis

Toyota SUPRA "Svarta faran" (1995)
Jerry Reparatör
2 maj 2010 · 306 Inlägg

Har besiktigat samtliga mina bilar med racekat utan problem.

Marlboroman
2 maj 2010 · 8 229 Inlägg

Se bara till att katalysatorn är rijktigt varm innan du åker in i hallen så är det inga bekymmer.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
bumpe Lastbilsmekaniker
2 maj 2010 · 3 878 Inlägg

Fungerar utan problem! Den jag har renar BÄTTRE, dvs klassad till en högre nivå av avgascertifiering!

Aerodynamik ...
2 maj 2010 · 7 120 Inlägg

http://global.ebay.com/3_Stainless_Stee … 17502/item

Vad tror ni om en sån? Står ju att den inte får användas i Kalifornien tongue

WindebornMotorsport
2 maj 2010 · 200 Inlägg

jag har racekat på min 3" och jag besade i måndags dom tyckte jag hade för nårra ljuddämpare på röret:P ahah har ju 3" hela vägen till katten sen jappsdämpare i slutet men jag kör på etanol blandat då e de inga problem men som dom skrev innan se bara till att den e riktigt varm så ska de inte vara några problem wink

Mvh:Ted

Vgren
3 maj 2010 · 110 Inlägg

Jag åker med 3" rostfritt från turbon och race katt. Var och besikta i April fick komma tillbaka någon vecka senare med 10% etanol i tanken och riktigt riktigt varmkörd. Då var det inga problem.

Idrott luktar svett. Sport luktar bensin
Frosted
3 maj 2010 · 1 878 Inlägg

Körde med Racekat på min V70R när jag besade den förra veckan. Lät bilen stå på tomgång 10min före jag skulle in. och det var inga problem alls med avgashalterna. Dock kan jag inte kolla pappret vad det blev då jag sålde bilen i söndags.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Pinnenpabacken
3 maj 2010 · 402 Inlägg

Besiktigade min i Onsdags med 100 cells racekatt, och det var rena alpluften som pös ut där bak! Alltså inga problem.wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang