Var hittar jag vakuumpumpen Volvo 740

Tony_M
3 maj 2010 · 100 Inlägg

Har letat överallt på internet efter var jag hittar vakuumpumpen. Är som ni förstår inte allt för kunnig på motorer. Ska montera in en vakuummätare så måste hitta slangarna.

Någon som har lust att förklara alternativt visa en bild?

Tack på förhand

Volvo_Mannen Volvoskadad
3 maj 2010 · 6 017 Inlägg

Finns det ens en vaccumpump? Vaccummätare monterar du ju på insuget.

Jonas
herrsiba Move Your Mind
3 maj 2010 · 164 Inlägg

Vakuummätaren skarvar du förslagsvis in på någon av vakuumslangarna som sitter på insuget. Bör sitta någon svart slang på insuget.

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
henke_99 Offroad Racing
3 maj 2010 · 3 122 Inlägg

Precis, vacumpumpar brukar bara finnas på dieslar eftersom dom inte har vacum "naturligt" på samma sätt som en bensinare.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
herrsiba Move Your Mind
3 maj 2010 · 164 Inlägg

Finns ju vakuumpump till farthållare, men det är en helt annan sak i detta fallet. smile

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
Tony_M
3 maj 2010 · 100 Inlägg

Där ser man hehe. Tack så mycket för alla svar, ska ge mig ut nu och kolla!

Tony_M
3 maj 2010 · 100 Inlägg

Tänkte att eftersom ni är såpass kunniga och hjälpsamma kanske någon kan rekommendera mig en slang att använda. Ska använda mig av en T anslutning. Ni dra en pil eller så i paint smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131793/920274_n05a2e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/131793/920276_7gd61c.jpg

Newport
3 maj 2010 · 100 Inlägg

Slangen längst ner på bild nr 1 som är svart med en rand på.

Tony_M
3 maj 2010 · 100 Inlägg

Grubblar bara på hur jag ska dra in slangen till instrumentpanelen. Vilken ingång går lättast? La ner arbetet för idag och ska ge mig an det imorgon.

Tack för alla svar.

Senast redigerat av Tony_M (3 maj 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang