Skyline GTR R33, Vad kostar ett seriöst bygge med ca 900hk på hjulen?

InX-Engineering
6 maj 2010 · 138 Inlägg

Hej!

Jag undrar vad det kostar om man vill bygga en drag Skyline GTR R33 med ca 900hk på hjulen om en firma gör det.Vad ska man ha Singelturbo eller Twin. Btw Hur gör man burnout med 4wd?

Tacksam för alla svar,Jag ska inte bygga en R33 GTR nu men om några år...

Marlboroman
6 maj 2010 · 8 229 Inlägg

Lämnar du bort det så lär inte 200.000:- va svårt att komma upp i med allt som krävs, men frågan är om det ens räcker. Och ska du värma däck så lär man ha väldigt mycket vrid så den orkar dra loss alla hjulen....

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Erick
6 maj 2010 · 4 767 Inlägg

Jag tror att en halvmiljon är närmare sanningen, med tanke på att ungefär allt måste bytas.

Det är nog betydligt billigare att importera en färdigbyggd bil som gått en säsong i japan.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
AeroMalm BMW fantast
6 maj 2010 · 1 172 Inlägg

Jämför lite med dahlbäck som bygger väldigt seriöst till b.la. Audi och Porsche. Han tar 273k för att skrämma upp en porsche 997 från 480hk till 595hk. En Audi A3 skräms upp från 200 hk till 315 hk för 125k.

Så ska du lämna till en firma för att få en ordentligt byggd motor så får du räkna med några 100k... Sen hur hållbart firman kan få det med 900 hjulhästar har jag ingen aning om, men dyrt om det ska vara riktigt seriöst och känd trimfirma.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
KHRacing
6 maj 2010 ·

Skylines som kör 4x4 värmer bara bakhjulen, & kopplar sedan i framhjuldriften strax efter starten vid granen vad jag vet !

http://www.youtube.com/watch?v=FBGG1i23 … re=related

http://www.youtube.com/watch?v=eYTdxDD5 … re=related

Senast redigerat av KHRacing (6 maj 2010)

InX-Engineering
6 maj 2010 · 138 Inlägg

Erick skrev:
Jag tror att en halvmiljon är närmare sanningen, med tanke på att ungefär allt måste bytas.

Det är nog betydligt billigare att importera en färdigbyggd bil som gått en säsong i japan.

500.000 SEK!!?? överdriver du inte? jag tänkte runt 250 lax. Men finns det många färdiga med 900hk?

Senast redigerat av InX-Engineering (6 maj 2010)

Gudzilla Dåre
6 maj 2010 · 182 Inlägg

Tror nog att 500 lax e en rimlig siffra menar delarna för ett sådant bygge e inte billigt + arbets kostnaden , och jag tror nog dom som gör såna jobb seriöst tar bra betalt.

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
InX-Engineering
6 maj 2010 · 138 Inlägg

Gudzilla skrev:
Tror nog att 500 lax e en rimlig siffra menar delarna för ett sådant bygge e inte billigt + arbets kostnaden , och jag tror nog dom som gör såna jobb seriöst tar bra betalt.

Är Suprans motor "billigare" vid 900hk?

Gudzilla Dåre
6 maj 2010 · 182 Inlägg

Tror jag inte 900hk e i min värld väldigt mycket och ska man ha det något så dära välgjort och någon bra verkstad som gjort det så tror jag säkert det landar där uppe med.

Ska du nu köra dragrace / street race och känner för ha 900hk+ med en billigare peng så får du nog titta på något gammal jänke bil typ

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
6 maj 2010 · 1 781 Inlägg

InX-Engineering skrev:

Gudzilla skrev:
Tror nog att 500 lax e en rimlig siffra menar delarna för ett sådant bygge e inte billigt + arbets kostnaden , och jag tror nog dom som gör såna jobb seriöst tar bra betalt.

Är Suprans motor "billigare" vid 900hk?

en sak är säkert.... att trimma bilar över huvudtaget är INTE billigt så vida du inte torkar dig i arlset med 1000 lappar smile

Team Insane Racing
Gudzilla Dåre
6 maj 2010 · 182 Inlägg

hört att en gammal 740 tic efter 250hk kostar varje hk ca 1000 kr vet inte hur bra det stämmer men tror inte det e billigare på en skyline eller supra i alla fall inte när man närmare sig 900hk i alla fall

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
Janneutanb
6 maj 2010 · 7 271 Inlägg

En 900hk motor är ingenting som man kastar ihop bara sådär...
Några hundratusen lär det kosta iaf.

Sen kostar den nog en hel del att hålla igång också, åtminstonde tid för att säkerställa att allt fortfarande står rätt till.

mbfidde
6 maj 2010 · 225 Inlägg

Gudzilla skrev:
hört att en gammal 740 tic efter 250hk kostar varje hk ca 1000 kr vet inte hur bra det stämmer men tror inte det e billigare på en skyline eller supra i alla fall inte när man närmare sig 900hk i alla fall

jaha isåfall har ja bara typ 270hk i min:(

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
6 maj 2010 · 3 804 Inlägg

Gudzilla skrev:
hört att en gammal 740 tic efter 250hk kostar varje hk ca 1000 kr vet inte hur bra det stämmer men tror inte det e billigare på en skyline eller supra i alla fall inte när man närmare sig 900hk i alla fall

Du borde veta att det är ett skämt att det skulle kosta 100,000kr att få 350hk i en 740 haha....


Bmw osv..
KHRacing
6 maj 2010 ·

Bilen i filmerna jag länkade till ovan har över 1100hk.

han har hållt på med just den bilen i MÅNGA år för att få den att gå som den gör.

han betalar allt själv & kan såleds beställa exakt det han vill ha till sin bil.
Många gånger har han fått skicka tillbaxs delarna för de inte hållt de specs som han krävt.

motorn varvar 13500 o har ett startvarv på strippen på 11500.

KHRacing
6 maj 2010 ·

Sorry - 1 3 5 0  h k har den visst :-)

Hedning Fd Bannad
6 maj 2010 · 657 Inlägg

InX-Engineering skrev:

Erick skrev:
Jag tror att en halvmiljon är närmare sanningen, med tanke på att ungefär allt måste bytas.

Det är nog betydligt billigare att importera en färdigbyggd bil som gått en säsong i japan.

500.000 SEK!!?? överdriver du inte? jag tänkte runt 250 lax. Men finns det många färdiga med 900hk?

tänk på att varje gubbe som jobbar med bilen tar ut 450:- spänn i timmen när dem gör det. Jag vet inte hur många timmar 900 hästar Skyline tar att bygga men en del lär jag tro, speciellt med tanke på att jag inte tror att man kastar in en 900 hästars motor i en annars standard skyline.

Märkesbög
Selleen
7 maj 2010 · 360 Inlägg

Varför inte bygga en själv? allt går ju att lära och med tillräcklig vilja så går det. Och framför allt så blir det ju bra mycket billigare.
Sen vem vill ha en 900hk motor i sin bil som "någon annan" har byggt? Man vill ju ha byggt den själv så man kan skryta med den smile Annars så är det ju inte ens lite tufft att ha 900 hk.

Nissan Skyline R33 GTS-T "Drifting" (1994)
InX-Engineering
7 maj 2010 · 138 Inlägg

Evo-Offer skrev:

InX-Engineering skrev:
Hej!

Jag undrar vad det kostar om man vill bygga en drag Skyline GTR R33 med ca 900hk på hjulen om en firma gör det.Vad ska man ha Singelturbo eller Twin. Btw Hur gör man burnout med 4wd?

Tacksam för alla svar,Jag ska inte bygga en R33 GTR nu men om några år...

har du nån chansning på vad ett sånt bygge kan gå på?

250 000 kanske mer 300 lax

InX-Engineering
7 maj 2010 · 138 Inlägg

Selleen skrev:
Varför inte bygga en själv? allt går ju att lära och med tillräcklig vilja så går det. Och framför allt så blir det ju bra mycket billigare.
Sen vem vill ha en 900hk motor i sin bil som "någon annan" har byggt? Man vill ju ha byggt den själv så man kan skryta med den smile Annars så är det ju inte ens lite tufft att ha 900 hk.

Mitt problem är att jag vill bygga själv men jag vet inte om jag klarar av det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang