Köpråd: Bil för 300 000 - 400 000?

Rquired Allmänt envis
16 maj 2010 · 12 512 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
mina tips skulle tex kunna vara , Bmw 335 eller Bmw X5 om du vill ha en SUV ...
tycker det är för mkt pengar , nästan 400.000 för en A5 2.0TDI , visserligen -10 men njaaa, den bilen ska man bara ha i coupe.
Annars kanske XC60 eller XC90 ?

Tycker detta var ett vettigt förslag, men med lite kommentarer;

Istället för en stor X5 hade jag antingen köpt en smidigare X1 med mer motor eller den utgående Bmw X3 som går att hitta till bra priser, just pga att den är på väg ut.

Och i valet mellan XC60 och XC90 tycker jag valet är enkelt, XC60 är så mycket trevligare och roligare att köra. XC60 är nog något av det bästa Volvo byggt!

Eller varför inte en Audi Q5? Lite roligare att köra än Volvo men i övrigt lik i konstruktionen.

Så hade jag tänkt, hoppas inte "TigerofSweden" tog illa upp för att jag rotade i hans inlägg smile

Senast redigerat av Rquired (16 maj 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Tigerofsweden
16 maj 2010 · 1 231 Inlägg

Rquired skrev:

Tigerofsweden skrev:
mina tips skulle tex kunna vara , Bmw 335 eller Bmw X5 om du vill ha en SUV ...
tycker det är för mkt pengar , nästan 400.000 för en A5 2.0TDI , visserligen -10 men njaaa, den bilen ska man bara ha i coupe.
Annars kanske XC60 eller XC90 ?

Tycker detta var ett vettigt förslag, men med lite kommentarer;

Istället för en stor X5 hade jag antingen köpt en smidigare X1 med mer motor eller den utgående Bmw X3 som går att hitta till bra priser, just pga att den är på väg ut.

Och i valet mellan XC60 och XC90 tycker jag valet är enkelt, XC60 är så mycket trevligare och roligare att köra. XC60 är nog något av det bästa Volvo byggt!

Eller varför inte en Audi Q5? Lite roligare att köra än Volvo men i övrigt lik i konstruktionen.

Så hade jag tänkt, hoppas inte "TigerofSweden" tog illa upp för att jag rotade i hans inlägg smile

hehe nae da det är ingen fara.
tycker du har hyffsat rätt där faktiskt.
anledningen till att jag inte gav X1 och X3 som förslag är för att jag tycker dom är så brutalt fula och ser bara helt fel ut.
XC60 håller jag också med om att den är klockren , men jag gillar stora Suv'ar så jag föredrar XC90 smile

ett annat hett tips va Q5 ja , mkt trevlig bil det där må jag säga, väldigt bra alternativ också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang