Tjena har nu börjar ladda lite mer igen å testade på vägen hem idag att gå på 1.6 bar . men i övergången från 1.1 bar så hackar den, typ går orent/hostar ? kan detta bero på tädstift eller bränsle. de är inga spinningar va jag vet
Hackar den bara runt 1,1 eller från 1,1 och uppåt? Kan ju va bränsle, tändning eller vevhusventialtion som ställer till det.
Den börjar typp hosta vid 1.1 bar å uppåt, har föresten en del olja som hela tiden återkommer på toppen undet tändkåpan =/ vevhus antar jag då?
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
Hackar den bara runt 1,1 eller från 1,1 och uppåt? Kan ju va bränsle, tändning eller vevhusventialtion som ställer till det.
Den börjar typp hosta vid 1.1 bar å uppåt, har föresten en del olja som hela tiden återkommer på toppen undet tändkåpan =/ vevhus antar jag då?
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
Den börjar typp hosta vid 1.1 bar å uppåt, har föresten en del olja som hela tiden återkommer på toppen undet tändkåpan =/ vevhus antar jag då?
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
Beror väl på hur man definierar svårt och hur duktig man är. Men en normalbegåvad människa som är kapabel att hantera vanliga verktyg ska klara av det. Oavsett om du kör vidare med dem du har elelr köper nya stift så kolla gapet, det ska ligga mellan 0,7 och 0,8mm.
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
Beror väl på hur man definierar svårt och hur duktig man är. Men en normalbegåvad människa som är kapabel att hantera vanliga verktyg ska klara av det. Oavsett om du kör vidare med dem du har elelr köper nya stift så kolla gapet, det ska ligga mellan 0,7 och 0,8mm.
Den börjar typp hosta vid 1.1 bar å uppåt, har föresten en del olja som hela tiden återkommer på toppen undet tändkåpan =/ vevhus antar jag då?
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
inte säkert du behöver byta stift, men när man höjjer laddet ska man på vissa bilar ändra gapet, prata med en trimexpert om detta.
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
Beror väl på hur man definierar svårt och hur duktig man är. Men en normalbegåvad människa som är kapabel att hantera vanliga verktyg ska klara av det. Oavsett om du kör vidare med dem du har elelr köper nya stift så kolla gapet, det ska ligga mellan 0,7 och 0,8mm.
om man har en trimmad t5a som allt är bytt på för att hålla ....varför köper man en sån problem bil som det faktiskt är, om man inte ens vet hur man rengör det största problemet med alla 850, v70 nämligen vevhuvsventen...hmm ska man ha såna här bilar ska man kunna skruva mycket själv annars blir det dyrt.
Låter som det är dags flör en rengöring av vevhusventilationen. Nu är det ju inte säkert hackande beror enbart på det, kan ju vara stift med fel gnistgap t.ex.
är det svårt att rengöra de? har inte kollat på de än , ja blir la till att bytta stifft först mvh!
inte säkert du behöver byta stift, men när man höjjer laddet ska man på vissa bilar ändra gapet, prata med en trimexpert om detta.
bilen är mapad. har kör den på 1.8 bar stadigt förut =/
om du inte har s60r spridare så får den alldeles för lite bränsle i 1,6 bars laddning, så där har du felet isåfall. Om du har r spridare från s60 så är det 100% stiften, du får köpa mekonomens stift som håller 400 plus hk.
om du inte har s60r spridare så får den alldeles för lite bränsle i 1,6 bars laddning, så där har du felet isåfall. Om du har r spridare från s60 så är det 100% stiften, du får köpa mekonomens stift som håller 400 plus hk.
Hade ett liknande fel på min v40 t4 och det vara bara nya stift som behövdes på den och eftersom det inte är så dyrt med stift så kan du ju alltid prova:P
Hade ett liknande fel på min v40 t4 och det vara bara nya stift som behövdes på den och eftersom det inte är så dyrt med stift så kan du ju alltid prova:P
jag hade typ exakt samma problem för inte alls så längesedan, det visade sig vara mina helt nya tändkablar som jag köpte på skruvat.se som var problemet.., skitsaker där :p
Hade ett liknande fel på min v40 t4 och det vara bara nya stift som behövdes på den och eftersom det inte är så dyrt med stift så kan du ju alltid prova:P
jag hade typ exakt samma problem för inte alls så längesedan, det visade sig vara mina helt nya tändkablar som jag köpte på skruvat.se som var problemet.., skitsaker där :p