Teoriprovet svårt att klara?

VolvoRdesign2012
11 maj 2010 · 222 Inlägg

Hej. Det är så att jag ska snart ha min uppkörning och teoriprov,har gjort allt privat utom 3 körlektioner. Jag undrar ni som nyligen tagit körkort var provet svårt? Några tips? Vad är typiskt att dem kollar vid en uppkörning? Så tipsa mej behöver lite tips att gtänka på!

//alexander

Danne_gg KTH Ingenjör;)
11 maj 2010 · 391 Inlägg

Har du läst boken så är de fan inte svårt... men har du inte läst nån av teoriböckerna är du nog rätt körd... är ju som att plugga till vilket prov som helst så failade du i skolan och har pluggat lika mycket till detta så ligger du risigt till mannen:)

Läs nån teoribok några ggr så kommer inte provet vara nått problem! Lycka till!

Four rings to rule them all!
sk8ville
11 maj 2010 · 653 Inlägg

Sök i forumet, finns redan för många trådar där folk frågar om detta!

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Lardi SQ
11 maj 2010 · 1 343 Inlägg

Va de gäller tips på vad dom kollar på?  ALLT... Dom tittar juh inte på enstaka saker utan mer körningen i helhet..

Ljudnörd!
VolvoRdesign2012
11 maj 2010 · 222 Inlägg

Danne_gg skrev:
Har du läst boken så är de fan inte svårt... men har du inte läst nån av teoriböckerna är du nog rätt körd... är ju som att plugga till vilket prov som helst så failade du i skolan och har pluggat lika mycket till detta så ligger du risigt till mannen:)

Läs nån teoribok några ggr så kommer inte provet vara nått problem! Lycka till!

Jo jag har ju läst körkortsboken nästan 3 gånger nu och har testat bonniers trafikskola på datorn=)

VolvoRdesign2012
11 maj 2010 · 222 Inlägg

Lardi skrev:
Va de gäller tips på vad dom kollar på?  ALLT... Dom tittar juh inte på enstaka saker utan mer körningen i helhet..

okej:P

p12
11 maj 2010 · 551 Inlägg

nej det är lätt. du behöver inte oroa dig. koncentrera dig mer på att göra testprov än att fråga gorg om teorin är svår. jag tror att du får ut mer av det smile

Haters gonna hate.
andreasliljemark
11 maj 2010 · 210 Inlägg

hur svårt det är beror helt på hur mkt du vill klara de!
ja hatar o plugga, men ger man sej f*n på de o läser boken 2-3 gånger, då klarar man de!

sen va dom kollar - allt!
men om nån liten grej går sådär ska du inte haka upp dej på de, ja missa att blinka 2 ggr, men han såg till körningen i de stora hela, o körkort har ja smile

VolvoRdesign2012
11 maj 2010 · 222 Inlägg

andreasliljemark skrev:
hur svårt det är beror helt på hur mkt du vill klara de!
ja hatar o plugga, men ger man sej f*n på de o läser boken 2-3 gånger, då klarar man de!

sen va dom kollar - allt!
men om nån liten grej går sådär ska du inte haka upp dej på de, ja missa att blinka 2 ggr, men han såg till körningen i de stora hela, o körkort har ja smile

Ja läsa och plugga är inte min grej heller:P. Men jag ska göra mitt bästa måste ha körkort nu! 

Tack för alla svar man fårsmile

davel
11 maj 2010 · 347 Inlägg

jag läste aldrig boken förutom små avsnitt utan körde stenhårt med datorprogram när jag tog körkort för snart 10år sedan. (Faen va gammal man känner sig)
Eftersom det kommer ungefär samma frågor på provet som i programmen och det mesta är sunt förnuft eller uteslutningsmetoden så tyckte jag iallafall att det var ganska lätt och klarade det på första försöket. Känner ioförsig ingen från den tiden som behövde mer än ett försök och jag tror inte att det har blivit så mycket svårare.
Kör man igenom datorfrågorna ordentligt och många gånger samt har läst boken så borde det gå hur bra som helst.

Senast redigerat av davel (11 maj 2010)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
sthlm_145
11 maj 2010 · 297 Inlägg

Du kan aldrig få ett bättre svar än att prova själv. Gå dit och skriv för att se om du lyckas. Kostar ju bara 220kr

Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Nicklas-med-ck
11 maj 2010 · 272 Inlägg

Är ju väldigt individuellt. Jag läste boken en gång, sedan läste jag sammanfattningarna i boken en gång och jag hade tre fel. Vissa måste ju läsa mer och andra mindre.

Bästa tipset som finns är dock att tänka ur trafiksäkerhetsynpunkt.

Så det är inte så svårt att klara som man kan tro. Det är faktiskt nästan för lätt att ta körkort.

azid Det som inte dödar gör ont
11 maj 2010 · 2 668 Inlägg

davel skrev:
jag läste aldrig boken förutom små avsnitt utan körde stenhårt med datorprogram när jag tog körkort för snart 10år sedan. (Faen va gammal man känner sig)
Eftersom det kommer ungefär samma frågor på provet som i programmen och det mesta är sunt förnuft eller uteslutningsmetoden så tyckte jag iallafall att det var ganska lätt och klarade det på första försöket. Känner ioförsig ingen från den tiden som behövde mer än ett försök och jag tror inte att det har blivit så mycket svårare.
Kör man igenom datorfrågorna ordentligt och många gånger samt har läst boken så borde det gå hur bra som helst.

samma här. öppnade aldrig den där boken och endå klarade jag provet på under 15min. data inlärningen is the shit tongue

2slow
mange_240
11 maj 2010 · 1 562 Inlägg

läs boken klarar du dig.

Rock-Star
11 maj 2010 · 2 982 Inlägg

mange_240 skrev:
läs boken klarar du dig.

kunde inte säga det bättre.

dadooo
11 maj 2010 · 841 Inlägg

ja ha uppkörning och teori nästa månad och ja har bara läst halva boken :s ...men ska läsa på mkt som fan nu efter alla proven i skolan tongue ...plugga är inget problem för den delen heller.

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
falloutboy
11 maj 2010 · 1 723 Inlägg

det mesta på teorin är ändå rätt logiska grejer. funderar man ett tag så löser det sig. har du en s k lathund så läs den några gånger.

på uppkörningen kollar de din uppmärksamhet. var noga vid järnvägsöverfarter, korsningar, fotgängare, påfarter, avfarter.... ja allt då. haha.

VolvoRdesign2012
12 maj 2010 · 222 Inlägg

dadooo skrev:
ja ha uppkörning och teori nästa månad och ja har bara läst halva boken :s ...men ska läsa på mkt som fan nu efter alla proven i skolan tongue ...plugga är inget problem för den delen heller.

Okej lycka till=)

VolvoRdesign2012
12 maj 2010 · 222 Inlägg

falloutboy skrev:
det mesta på teorin är ändå rätt logiska grejer. funderar man ett tag så löser det sig. har du en s k lathund så läs den några gånger.

på uppkörningen kollar de din uppmärksamhet. var noga vid järnvägsöverfarter, korsningar, fotgängare, påfarter, avfarter.... ja allt då. haha.

okej tack så mycket för svaret=)

Streethawk Billjuds Wannabe
12 maj 2010 · 1 771 Inlägg

sthlm_145 skrev:
Du kan aldrig få ett bättre svar än att prova själv. Gå dit och skriv för att se om du lyckas. Kostar ju bara 220kr

Riktigt så kan man inte tänka, en polare till mig kuggade 9 gånger på teorin innan han klarade det.
och 10 gånger 220 = 2200kr sen kuggade han 1 gång på uppkörningen men det var för att det var en sur tant han åkte med roll

Själv så läste jag boken 3 gånger veckan innan och när jag fick skjuss in för att ta provet så läste jag ut boken medans jag åkte. Så bästa tipset är nog att läsa boken och göra tester som en nörd.
Om det däremot är svårt eller inte är helt upp till person, vissa stressar nämligen igenom testet för att dom tror tiden ska gå ut, ta det lugnt och sansat så ska det inte vara så svårt.

Senast redigerat av Streethawk (12 maj 2010)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang