Teoriprovet svårt att klara?

dadooo
17 maj 2010 · 841 Inlägg

när ja läste boken nu så varje sak som ja känner mig osäker på viker ja sidan i nedre delen så ja kan återgå och plugga de ja var osäker på bara tongue riktigt smart big_smile

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
17 maj 2010 · 391 Inlägg

Plugga på proven som vissa säger... det är ju fan inte att plugga... då försöker man lära sig de vanligaste frågorna och vad man ska svara på dem... inte mycket till förståelse i det inte... Det är kanske bara bra om man enbart satsar på att få 52 rätt på Teoriprovet. MEN vill man faktiskt förstå varför reglerna finns och hur dom faktiskt fungerar så finns det få alternativ till o läsa boken. ELLER göra proven och sen diskutera med en vän eller allmänt reflektera över frågorna!

Four rings to rule them all!
skyttman
17 maj 2010 · 97 Inlägg

Danne_gg skrev:
Plugga på proven som vissa säger... det är ju fan inte att plugga... då försöker man lära sig de vanligaste frågorna och vad man ska svara på dem... inte mycket till förståelse i det inte... Det är kanske bara bra om man enbart satsar på att få 52 rätt på Teoriprovet. MEN vill man faktiskt förstå varför reglerna finns och hur dom faktiskt fungerar så finns det få alternativ till o läsa boken. ELLER göra proven och sen diskutera med en vän eller allmänt reflektera över frågorna!

Måste hålla med smile Är många som gör så och inte fattar några trafikregler sen då dom bara kan frågorna!

VolvoRdesign2012
17 maj 2010 · 222 Inlägg

Hej alla garaget surfare nu är iaf kunskapsprov bokat 3juni och uppkörning 10juni^^ Nu lär man plugga ordentligt:Phehe

skyttman
20 maj 2010 · 97 Inlägg

Lycka till smile

dadooo
20 maj 2010 · 841 Inlägg

mitt är bokat 30 juni ..allt var upptaget innan  ...tar privat så beställde igenom internet.. men de e nog bara i värnamo de e fullt så tongue


för att nämna så bokades skiten i sista veckan i april tongue

Senast redigerat av dadooo (20 maj 2010)

skyttman
20 maj 2010 · 97 Inlägg

Ett tips är att kolla nya tider kl 8 på morgonen då alla nya tider kommer upp smile
Finns ju många som avbokar smile

dadooo
20 maj 2010 · 841 Inlägg

nahh skiter i för ja behöver tiden tilll att plugga fyller endå 23 juni så 1 vecka efter gö inge

VolvoRdesign2012
20 maj 2010 · 222 Inlägg

skyttman skrev:
Lycka till smile

Man tackar=)

VolvoRdesign2012
20 maj 2010 · 222 Inlägg

dadooo skrev:
mitt är bokat 30 juni ..allt var upptaget innan  ...tar privat så beställde igenom internet.. men de e nog bara i värnamo de e fullt så tongue


för att nämna så bokades skiten i sista veckan i april tongue

Jag tar också privat^^Men var ganska fullt här med:/

Fuze
20 maj 2010 · 58 Inlägg

Har bokat uppkörning och skrivning samma dag den 31 maj. Kör helt privat jag med.

VolvoRdesign2012
20 maj 2010 · 222 Inlägg

Fuze skrev:
Har bokat uppkörning och skrivning samma dag den 31 maj. Kör helt privat jag med.

Vad trevligt^^ Har du kört nått i nån trafikskola? Lycka till och berätta sen=)

JessiicaM
20 maj 2010 · 32 Inlägg

Slash skrev:

JessiicaM skrev:
känns lite onödigt att göra en ny tråd så jag lånar denna lite (A)
Har C-uppkörning på måndag, undrar om det är något speciellt man bör tänka på inför funk. och körning? (:

Det är lite skillnad på ett B-teoriprov och en C-uppkörning tongue

Aha, ursäktar ;/ Sökte på uppkörning/uppskrivning/funktionsbeskrivning lastbil i forumet ;P

VolvoRdesign2012
22 maj 2010 · 222 Inlägg

Har köpt trafikskolan TEO nu och håller på med det och gjorde sluprovet och efter 4ggr så fick jag precis 52:P Hoppas det går bra på riktiga provet. Men är provet på TEO lika som det riktiga?

Andromeda Rumpmas
22 maj 2010 · 3 860 Inlägg

Nej, det är inte svårt. Alla normalbegåvade klarar det utan problem. Däremot krävs det som med alla andra studier en insats om man inte har en alldeles särskild talang. Och handen på hjärtat, de som kuggat teorin, ansträngde ni er verkligen så mycket som ni kunde ha gjort?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
the_lion
22 maj 2010 ·

vilken bok kan ni rekomdera att läsa?

dem jag har är:

Du och jag i trafiken och Körkortsboken 17

finns det andra?

Senast redigerat av the_lion (23 maj 2010)

VolvoRdesign2012
28 maj 2010 · 222 Inlägg

Ja nu är det inte långt kvar tills kunskapsprovet och jag pluggar som satan i boken och i TEO,gjort sluprovet många gånger i Trafikskolan TEO och får varje gång 54-60 poäng^^

A-I
27 april 2011 · 80 Inlägg

Hej skulle behöva lite hjälp om teoridprovet 2011 jag har läst boken och även tränat på dator men det som gjör mig mest orolig är villka frågor kommer det att komma på teoridprovet för att jag har tränat 2010ans skiva

Senast redigerat av A-I (27 april 2011)

Toyota Supra mkiv (Projekt) "Från dröm Till verklighet" (1994)
Westergren Large Cap
27 april 2011 · 1 816 Inlägg

Nej det är inte svårt. Träning ger färdighet!

trippelturbo Trucker
27 april 2011 · 2 710 Inlägg

A-I skrev:
Hej skulle behöva lite hjälp om teoridprovet 2011 jag har läst boken och även tränat på dator men det som gjör mig mest orolig är villka frågor kommer det att komma på teoridprovet

Det kan ingen säga till 100, i förväg! Det jag hört av folk som tagit kortet under -10 och -11 är att det är mkt miljörelateradefrågor!

Gör provet som alla andra, misslyckas du, försök igen. Tis du klarar det! Själv tog jag det på 3e gången, tror fan inte det finns nån som är mindre teoretiker än mig i Sverige!

Good Luck wink

Fart missbrukare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang