Ja då måste även jag vända mig till forumet för ider och tips ,
Har en volvo 940 ltt som är lite godis på , grejen är den att bilen går jätte fet och jag vet inte varför , har haft jätte många idér men ingen som har hjälpt mig enu.
Problemet började när jag hade köpt bilen i standard utförande . då började lambda lampan lysa och fick då fel kod på att bilen får för mycket/för lite soppa, så jag böt lambdasond och så var det inge mer med de, sen chipade jag bilen och bytte turbo aggregat och dump , gick kanon med de med, men sen efter ett X antal mil så började lampan lysa igen och jag fel sökte , samma fel igen , bytte till en orginal labda, innan jag bött sp ryckte bilen , men det löste sig med ny sond, sen så började den dra så in i helvete med soppa så jag tankade 500 kr och kom 18 mil, och ryker svart som en på stäld disel men o förbränd soppa, så jag gjorde ett jätte stort ingräpp och böt:
Bränslebox , tändbox , provade orginalchipen igen , Lmm , termostat till sprutet , nya spridare , nytt luftfilter , blåst ur returröret, bytt vaccium slangar, ny rotor och fördelare , nya stift , ny pulsgivare , ny tändmodul , har bytt allt i bränsle väg utom spridar relä och soppa pump och relä , börjar bli så jävla trött på bilen nu .
och nu så går det som en påse skit med orginalchipen , den hostar och går jätte illa , och rycker lika mycket, var inne på besiktningen nyss och besiktningsmanen hade alldrig i sitt liv sätt sånna avgasvärden , hade tex co på över 12.0 och lambda på 0.68 det är som en dragraceingbil näst in till, nog för att det läcker lite vid v-bandet men det ska absolut inte göra sånna värden. så är det någon som kan ge mig ett tips på vad det kan vara eller någon idé skulle vara tacksamm för all hjälp,
Ps bilen går rent fast den höga bränsle blandnigen med trim chipen i Mvh Victor
Senast redigerat av VolvoVictor (11 maj 2010)