EFTERSNACK: Inofficiell Garagetträff i FALUN DATUM: 15 Maj KL: 18:00 @ Plantagen Parkeringen

BjorNSX
18 maj 2010 · 260 Inlägg

Antihero skrev:
Tycker att nästa gång det är träff så säger vi till moppepojkarna att åka på bakhjulet m.m. nån annanstans, inge mer än så.

Sen fanns det sopkorgar vid varje kundvagnsställ över hela parkeringen så nog finns det tillräckligt med sopkorgar allt.

ang nedskräpningen så räcker det med att man håller ögonen öppna och dom som skräpar ner kan vi avvisa från träffen o skämma ut lite. deras mammor tar inte reda på skräpet på träffen som dom gör hemma åt dom. Vi är förfan vuxna, hoppas jag.

Ledsen Antihero! Men jag håller inte med dig heller - helt!  smile
Vi ska inte leka poliser! Vi ska inte vara ordningsvakter - helst - om vi slipper.
Jo, det kanske redan finns papperskorgar redan, men sitter det extra och dessutom färgranna så visar det på en markering att något extra gjorts och att någon menar allvar - det kan bara bli bättre!

Vidare, att börja avvisa folk kommer troligen att resultera i ännu sämre beteende.
Och vuxna...., nä, det är vi inte alla och det vet vi. Men kan vi lösa saker med vänlighet så kommer vi längre.
Fast, i värsta fall, så får man säga till och få dem att skämmas litet - med då ska vi vara många som går fram. Så på så sätt kan jag hålla med dig.
Bra med det kurage du visar ändå! - Gillas.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Janken Driver
18 maj 2010 · 2 111 Inlägg

Gillar "andan" som kommer fram här!. Att viljan finns för ännu bättre träffar.

Instämmer med dig Björn angående att det inte ska synas att det varit träff på parkeringen morgonen efter.
Tyvärr så kan jag meddela att det är svarta ringar m.m vid ica/plantagen efter träffen. Dock är jag osäker på o volvoföraren som gjorde dessa ens är en "gorgare".

Är det som är största problemet tror jag. De som inte är "medlemmar" ser att det är träff med mycket folk o fräna bilar och bestämmer sig för att festa till det lite eller som i detta fall visa att gamla bruksen visst kan snurra.

Å andra sidan så känns det fel att kalla det ett problem att folk som inte är medlem på gorg kommer till träffarna. Ju mer folk o fler bilar ju bättre, OM alla sköter sitt. Dvs tar hand om sin egen skit, kanske tänker till lite innan man bjuder på gratis grus o sandblästring mitt bland bilar osv.

Angående västar så vet jag inte riktigt vad man skulle ha för text på dessa. Då "Garaget.org Crew" inte är något vi kan skriva på västarna utan att Chrizz godkänner det. Ordningsvakt blir det lite storebrors varning på tycker iallafall jag. Om vi ens behöver ha några västar överhuvudtaget, hjälps vi alla åt att hålla koll så behöver vi inte lägga huvudansvaret på några få.

Ställer dock personligen upp på att bära väst om det får positiv respons här, bara kul att kunna hjälpa till!.

Blev mycket text detta, ganska mycket svammel säkerligen. Om det kom med något vettigt så var det kanske värt det iallafall.

Hoppas att plantagen och Ica tillåter fler härliga träffar på parkeringen iallafall. Vore otroligt synd annars då platsen är väldigt bra att vara på.

Fina bilder också Björn!, väntar på att Linus o Martina ska ladda upp sina nu wink.

Vi ses i sommar!

Mvh Janken cool

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Jokern023 The Joker,
18 maj 2010 · 463 Inlägg

Janken du fick ju iaf ett smakprov där av mig;D

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Antihero
18 maj 2010 · 204 Inlägg

BjorNSX skrev:

Antihero skrev:
Tycker att nästa gång det är träff så säger vi till moppepojkarna att åka på bakhjulet m.m. nån annanstans, inge mer än så.

Sen fanns det sopkorgar vid varje kundvagnsställ över hela parkeringen så nog finns det tillräckligt med sopkorgar allt.

ang nedskräpningen så räcker det med att man håller ögonen öppna och dom som skräpar ner kan vi avvisa från träffen o skämma ut lite. deras mammor tar inte reda på skräpet på träffen som dom gör hemma åt dom. Vi är förfan vuxna, hoppas jag.

Ledsen Antihero! Men jag håller inte med dig heller - helt!  smile
Vi ska inte leka poliser! Vi ska inte vara ordningsvakter - helst - om vi slipper.
Jo, det kanske redan finns papperskorgar redan, men sitter det extra och dessutom färgranna så visar det på en markering att något extra gjorts och att någon menar allvar - det kan bara bli bättre!

Vidare, att börja avvisa folk kommer troligen att resultera i ännu sämre beteende.
Och vuxna...., nä, det är vi inte alla och det vet vi. Men kan vi lösa saker med vänlighet så kommer vi längre.
Fast, i värsta fall, så får man säga till och få dem att skämmas litet - med då ska vi vara många som går fram. Så på så sätt kan jag hålla med dig.
Bra med det kurage du visar ändå! - Gillas.
Björn

Precis ,Vi är inte där för att leka poliser men inte heller där för att leka barnvakter och städkärringar.
Jag är rädd om mina bilar och om vi annordnar en träff där så kan man visst be  dom att sluta leka bland bilarna, det behöver man inte vara polis för, varje sund människa skulle be folk suta leka bland bilar vare sig det är bilträff eller inte, även om jag så va och handlade mat därr uppe skulle jag kunna stanna dom och be dom leka nån anna stans än bland bilarna,ett litet misstag kan leda till stora problem. Parkeringen och falun är tillräckligt stort för att leka på annat ställe.  Om vi säger till dom kan man göra det vänligt,då finns INGEN anledning för dom att fortsätta utan jag tror dom lyssnar,det är inga problem. Största problemet är fortfarande lortgrisarna  roll    Kurage har jag, du skulle bara veta , jag är inte konflikträdd det minsta wink

Senast redigerat av Antihero (18 maj 2010)

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Janken Driver
18 maj 2010 · 2 111 Inlägg

Jokern023 skrev:
Janken du fick ju iaf ett smakprov där av mig;D

You know me, I allways want more!! wink roll

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
BjorNSX
18 maj 2010 · 260 Inlägg

Tack Janken, för dina ord och funderaingar.
Håller med dig helt och hållet. Ska det vara någon rolig väst, för litet skämtsam ska den vara, så är det inte ett litet fåtal som ska ha den utan att det ska synas att många står för vad vi här framför och gör vi det bra så kommer vi att bilda skola för bilträffar - har vi bara mångas angagemang så fixar vi det. Någon står vid infarten och delar ut ett flygblad för vad som gäller och med näringsidkarnas namn på dem också.

Sätter vi sen Gorg-staff på västarna så tror jag inte det är särskillt skyddat - Chrizz ska lära sig älska vårt initiativ!
Får vi sen ett par patrullerande glada poliser som snurrar sina batonger med röd clownnäsa - då är nog allas lycka gjord.... men nu far jag väl ut ändå!!! Natten är min fantasis största drivkraft, förlåt mig..
Tack för att du gillar bilderna.
Björn

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
18 maj 2010 · 607 Inlägg

Janken lilla du får vänta tills Måndag i värsta fall men dom är värda att vänta på (tror jag tongue) smile

Nedskräpning är tyvärr något som i stort sett alltid kommer ske, dock i olika utsträckning. Sjukt tråkigt att vuxna människor inte kan ta hand om sin egen skit! Jag tror dock att många (inte alla!) som skräpade ner i Lördags var folk som inte kom anmälda och till ock med folk som inte hänger på garaget men får reda på att de är träff och så dras dom dit. Sjukt tråkigt för de drabbar alla.

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
Jokern023 The Joker,
19 maj 2010 · 463 Inlägg

Nej men vad säger folk för något är det värt med fler träffar i år?;D

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Janken Driver
19 maj 2010 · 2 111 Inlägg

Jokern023 skrev:
Nej men vad säger folk för något är det värt med fler träffar i år?;D

Nä vi skiter i det va haha wink.


Martina blir nog bra med bilderna smile!.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Fraider
19 maj 2010 · 275 Inlägg

Oja, mer träffar. Vi kanske skulle starta en organiserad klubb på nått sätt tongue

OphanWitehall
19 maj 2010 · 1 335 Inlägg

Fraider skrev:
Oja, mer träffar. Vi kanske skulle starta en organiserad klubb på nått sätt tongue

Det nämnde jag förra året, dra ihop ett crew lixom som ser till att det blir av med träffar ;P

pippaaN
19 maj 2010 · 987 Inlägg

Skulle varit kul.. har för mig lite konbana och grejer kom på tal förra året, sånt skulle vara riktigt roligt!

i like it load
martinn
19 maj 2010 · 2 624 Inlägg

Jokern023 skrev:
Nej men vad säger folk för något är det värt med fler träffar i år?;D

Absolut! Riktigt skoj med träffar big_smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Jokern023 The Joker,
19 maj 2010 · 463 Inlägg

mja ett crew skulle det varit lr egenteligen bara att folk engagerar sig och ser till att allt blir bra bara:)

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Fraider
19 maj 2010 · 275 Inlägg

Precis, vi är ju ändå några här i Falun som är bilintresserade så wink De kan väl inte vara så svårt att starta en liten klubb (vad den nu ska heta) lägga upp en hemsida med bilder och forum,trycka upp små dekaler.. tongue kanske drömmer jag för mycket men de låter kul..big_smile

Jokern023 The Joker,
19 maj 2010 · 463 Inlägg

Fraider: klart du inte drömmer för mkt smile tycker det låter som en bra idé

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
BjorNSX
19 maj 2010 · 260 Inlägg

Fraider skrev:
Precis, vi är ju ändå några här i Falun som är bilintresserade så wink De kan väl inte vara så svårt att starta en liten klubb (vad den nu ska heta) lägga upp en hemsida med bilder och forum,trycka upp små dekaler.. tongue kanske drömmer jag för mycket men de låter kul..big_smile

Man ska ha drömmar! Det är det som för livet framåt och gör det värt att leva! Inte större bara, än att man känner att man kan nå dit om man vill!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Antihero
19 maj 2010 · 204 Inlägg

BjorNSX skrev:

Fraider skrev:
Precis, vi är ju ändå några här i Falun som är bilintresserade så wink De kan väl inte vara så svårt att starta en liten klubb (vad den nu ska heta) lägga upp en hemsida med bilder och forum,trycka upp små dekaler.. tongue kanske drömmer jag för mycket men de låter kul..big_smile

Man ska ha drömmar! Det är det som för livet framåt och gör det värt att leva! Inte större bara, än att man känner att man kan nå dit om man vill!

Om man DRÖMMER om att göra något och man redan vet att man kan nå det målet är det ingen dröm, En dröm är något stort som man ska få jobba för och hoppas att den just kommer i uppfyllelse. Det är verkligen att förverkliga en dröm big_smile

Men en bilklubb hade vi i början på 2000 i Falun men den försvann 2003-2004, vi hade dekaler,tröjor,hemsidor m.m.  Bara göra samma sak igen fast bättre tongue

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Jokern023 The Joker,
19 maj 2010 · 463 Inlägg

vi kanske skulle träffas nån dag och snacka om detta ? smile

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Antihero
19 maj 2010 · 204 Inlägg

Jokern023 skrev:
vi kanske skulle träffas nån dag och snacka om detta ? smile

Word, Fixa till nästa träff nu :-P Vad sägs som 5 Juni ?? där kan man gå runt och fråga lite också vilka som är intresserade eftersom alla inte hittar till detta forum, så kan vi få med oss flera :-D

They say pain is just weakness leaving the body. God damn, I'll come back stronger than ever!
BMW 525 Turbo "Carolus Rex" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang