Konstig användning av icke existerande ord vid annonsering/beskrivning

guwib
17 maj 2010 · 624 Inlägg

varför har folk börjat skriva "bytat" ??

har bytat däcken...jag har bytt däck/en heter det ju..

vad kommer detta fenomen ifrån tro?

who´s the man?
Seth
17 maj 2010 · 3 354 Inlägg

ren o skär lathet förmodligen
Byta -> bytat ist för Bytt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Simopparn Ung & dum
17 maj 2010 · 57 Inlägg

Säkert bara vanlig hederlig särskrivning som det kryllar över bland Svenska forum. smile

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
M103
17 maj 2010 · 1 570 Inlägg

"Ingen röst"

"Tacklucka"

BeCe
17 maj 2010 · 364 Inlägg

Dem som har lite mer svårt för svenska? felstavat kanske?

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
Slash Saabifierad
17 maj 2010 · 2 026 Inlägg

Gammal vanlig klassiker: Jag har la bytat back däckena å bakspeglarna.

Jag håller med Seth fast går ett steg lite längre och menar att folk tror att det verkligen heter bytat: byt, byta, vad är det sen hm hm hm men det måste f*n vara bytat för inte säger man böt tongue

Fast böt kommer väl i framtiden om Elda får som han vill hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Kibil
17 maj 2010 · 552 Inlägg

Väntar bara på någon som kommer och skyller på invandringen...

Lindberg88
17 maj 2010 · 1 418 Inlägg

Kibil skrev:
Väntar bara på någon som kommer och skyller på invandringen...

Det roliga med dom som skyller på invandringen är att dom oftast är helt värdelös på att skriva själv och när man konfronterar dom med det så skyller dom ofta på dyslexi. Så det bör ju betyda att dyslexi inte bara ger än problem med språket utan även bilval, alla dom kör ju volvo? Men det var kanske inte riktigt till topic men ändå smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Simopparn Ung & dum
17 maj 2010 · 57 Inlägg

Jag skyller inte på någonting annat än att vi Svenskar är för lata och blir allt sämre och sämre på att använda korrekt Svenska. tongue Så är det bara!

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
Lindberg88
17 maj 2010 · 1 418 Inlägg

Simopparn skrev:
Jag skyller inte på någonting annat än att vi Svenskar är för lata och blir allt sämre och sämre på att använda korrekt Svenska. tongue Så är det bara!

Håller med dig om det!
Jag skulle inte vilja påstå att jag är bra på svenska, men jag försöker iaf så smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Simopparn Ung & dum
17 maj 2010 · 57 Inlägg

Precis, så ligger det till hos mig med. Jag är inte proffs på att använda korrekt Svenska, men jag försöker också så gott jag kan. smile Och jag tror även att det är det bästa man kan göra för att lära sig. wink

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
herrsiba Move Your Mind
17 maj 2010 · 164 Inlägg

Bytat säger man väldigt ofta här nere i södern. Om det kommer härifrån från början är jag dock osäker på. Jag och de andra två skåningarna på luckan fick höra detta ordentligt av "icke-skåningarna" i vår grupp i lumpen. Jag själv säger oftast bytat, skriver dock bytt. smile

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
gamlingen
17 maj 2010 · 5 198 Inlägg

Annat populärt ord att stava fel på... .Stereo,,,, blir ofta Sterio,, ska det va så svårt ord ?

sk8ville
17 maj 2010 · 653 Inlägg

I annsonser stör jag mig mer på folk som inte kan använda punkt, och skriver halva ord.

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
tjompa
17 maj 2010 · 340 Inlägg

Elda skrev:
Blogg? Dessutom så är det ju faktiskt såhär att om man använder ett ord tillräckligt mycket blir det en del av språket, språkfaschister som du sätter käppar i hjulet för svenska språkets utveckling.

Du menar att du gillar trenden?

Jag håller med trådskaparen i detta läget! Jag håller faktiskt med alla trådskapare som ämnar att göra trådar om Svenska språkets förslappning.

Bytat bytat kommer aldrig igen...

Ungdomar har blivit förslappade och allt dom skyller på är dyslexi! Och varför vill man skylla på att man har en rubbning i hjärnan?

tjompa
17 maj 2010 · 340 Inlägg

Sen undrar jag varför man citerar ett inlägg som är precis ovanför sitt svar?

Nehe
17 maj 2010 · 687 Inlägg

Jag kan störa mig något oerhört på folk som skriver "dom" istället för de och dem.

Superdtm i övrigt värdelös.
17 maj 2010 · 613 Inlägg

Är ganska säker på den största anledningen är att man skriver som man pratar.

Mr_Woods Musiker
17 maj 2010 · 472 Inlägg

Nehe skrev:
Jag kan störa mig något oerhört på folk som skriver "dom" istället för de och dem.

Jag tycker istället att alla som vågar erkänna sin okunskap genom att skriva "dom" istället för de/dem skall ha en eloge för detta! Jag stör mig nämligen fan så mycket mer på folk som inte vet hur de/dem skall användas!
Behärskar man inte den konsten låter man med fördel bli att skriva de/dem och använder "dom" istället!
Ett oskyldigt "dom" ser ju bra mycket trevligare ut än ett felplacerat "dem" som snarare verkar vara regel än undantag här på g.org!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Bjare
18 maj 2010 · 945 Inlägg

Ni är korkade hela högen.

Byta, bytat, bytade, bytt...

Enklare: "Nya däck"

Krångla inte.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang