1409
Sök

Byte av kol bmw m3 e46

12 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Hej undrar ifall någon vet om det är svårt att byta kolen på min m3?
jag mistänker att det är kolet lampan har blinkatt när an dratt på sen nu lyser den hela tiden tack för svar

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 maj 2010
Bättre o byta hela laddningsregulatorn, då brukar "kolen" ingå. Operationen är basic men det lär vara trångt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 011 Inlägg
19 maj 2010
Vissa byter med generatorn på plats. Själv tycker jag att det är smidigare att plocka av den. Det enda som kan vara jobbigt ibland är att få på remmen igen.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

446 Inlägg
19 maj 2010
kolen i denna generator går inte att byta på plats, så du får plocka ur den.

skulle rekommendera att byta hela regulatorn då denna brukar kunna ta skada av att kolen glappar.. brukar kosta en rejäl slant beroende på fabrikat, men vill du snåla lite så kan du ju prova med bara kolen först..
SVX9 eller SVX7 passar..

2 011 Inlägg
20 maj 2010
Som vw 67 skriver. Byt hela och inte enbart kol. Du blir bara förbannad om det inte fungerar när du skruvat ihop det igen.

12 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Hej har provat byta hela ladningsregulatorn nu det funka i 2min någon annan ide om vad det kan vara

446 Inlägg
26 maj 2010
hur såg släpringarna ut?  alltså de två kopparringar som kolen går emot.
dessa måste vara 100% runda, annars hoppar kolen när du varvar, vilket gör att det börjar gnistra mellan kol och släpring. följden av detta är att kolen bränns och regulatorn kan förstöras..

12 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
ja dem va fina

2 011 Inlägg
30 maj 2010
Kan det vara ditt batteri? Menar där kan vara kräm nog för att starta bilen, men inte tillräckligt för allt.
Kolla det gärna om det ger full kräm.

Sök