Nästan 200 saabar.. hmzz

Hultqvist
22 maj 2004 · 38 Inlägg

Tycker det kunde rensas upp lite där, onödigt att lägga upp sin bil med andra fälgar samt annat utblås typ, jag tittar inte på dom iofs men det kanske segar ner allmänt

chrizz Administratör
23 maj 2004 · 11 783 Inlägg

Hultqvist skrev:
Tycker det kunde rensas upp lite där, onödigt att lägga upp sin bil med andra fälgar samt annat utblås typ, jag tittar inte på dom iofs men det kanske segar ner allmänt

Hm, vad menar du? Har du sett folk som lägger upp helt ny bil bara för att de bytt fälgar?

Vet att det är lite väl många saabar, men vad ska man göra

sprid garaget till andra forum, så blir det 200 bilar av alla märken istället, vore väl bättre? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
23 maj 2004 · 11 783 Inlägg

Hm, kan ju inte radera allt som är original eller nästan original bara för att det är saab. Jag tar ju inte bort något bland övriga bilar som är lätt modifierade eller inte alls. Sånt som ska bort är ju totalt ointressanta gamla "skitbilar"... dvs rosthögar och sånt.

Visserligen kan jag nog hålla med om att en standard-saab, eller annat märke för den delen, inte är speciellt intressant, men åas. hur ska man dra gränsen var intressant och inte intressant går egentligen? Rätt svår definitionsfråga med andra ord.

Nåja, jag tog bort annonsen, samt den med bara en bild och ingen info öht.

MVH C

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hultqvist
24 maj 2004 · 38 Inlägg

Nej sant, det blir svårt att radera allt som är org eller nästan orginal, Men det står väl i kriterierna när man ska registrera sig och lägga upp info om sin bil att man bara ska göra detta om man tycker man har en intressant bil på nått sätt. Då kan det ju inte va nån som klagar om du tar bort vissa. Samtidigt så dom som bara lägger upp nån bild och inte skriver nån info får ju sällan några visningar. Just saab och volvo är ju extremt tråkiga eftersom häflten av alla bilar man ser/möter är just sådana. Ex en standard Opel commodore eller liknande är ju ialllafall en modell som sticker ut lite och är sällsynt.

Aja förstår dig ändå. inte mycket att göra åt saken.
om inte annat så kan man ju hoppas att folk med standard bilar håller till mycket på detta forum och livar upp det hela åtminstone.

chrizz Administratör
24 maj 2004 · 11 783 Inlägg

Du har rätt.. kan inte annat än hålla med. Får försöka rensa lite mer... iofs så kanske det inte är så taskigt med en kommentar som "för vanlig" vid radering.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
alfista
25 maj 2004 · 46 Inlägg

lol jag har en nästan standard bil men jag tycker att den helt klart är värd att visas upp med tanke på hurpass udda den osv...

hur många kan säga att de såg en så fin alfa 90 2.5 QO igår? inte många iaf smile

my pride and joy iaf wink

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på
alfista
25 maj 2004 · 46 Inlägg

på första bilden så står det "min förra bil"... så jag antar att detta betyder att han lägger ut ngn annans bil på siten... Är detta rätt?

LÄNK

Senast redigerat av alfista (25 maj 2004)

Alfa 90 2.5 QO | Besatt av alfa ;)
Det är inte farten som dödar utan sättet du stannar på
Hultqvist
25 maj 2004 · 38 Inlägg

alfista skrev:
lol jag har en nästan standard bil men jag tycker att den helt klart är värd att visas upp med tanke på hurpass udda den osv...

hur många kan säga att de såg en så fin alfa 90 2.5 QO igår? inte många iaf smile

my pride and joy iaf wink

precis som jag skrev där uppe så tycker jag personligen att det är helt okej sålänge det är en ovanlig syn på vägarna.

ska kolla in din alfa nu smile

Kryddan HEAVY METAL
10 juli 2004 · 38 Inlägg

Hehe, kanske skall plocka bort min Saab från bilar då smile Den är så gott som orginal om man bortser från fälgar och lite pulver under huven.
Men jag instämmer i Erat resonemang.

I'm not driving to make great time. I'm driving to have a great time.
Saab 9-3 AERO SALOMON "Lady Grey" (2002)
Switch
23 juli 2004 · 95 Inlägg

Man behöver väl inte klicka sig in på alla 200 SAABar i fall man stör sig på det.

chrizz Administratör
23 juli 2004 · 11 783 Inlägg

De är nästan 300 nu btw wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Founder
23 juli 2004 · 1 414 Inlägg

Jag tycker att alla som vill ha sin bil upplagd här ska få det, man lägger ju inte ut bilder på sin bil om man inte är stolt över den... många saab'ar som finns här på garaget är bilar som kostar en bra bit över 100'000, hur många ungdomar/yngre människor har råd att lägga ut det... inte många så de som väl har det o vill visa upp sin fina bil tycker jag ska få göra det... sen om något märke är överrepresenterat spelar väl ingen roll... Jag tycker det är konstigt att det inte finns fler volvo med tanke på att det rullar mer än 3 gånger så många volvo som saab ute på gatorna i sverige...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
chrizz Administratör
24 juli 2004 · 11 783 Inlägg

Founder skrev:
Jag tycker att alla som vill ha sin bil upplagd här ska få det, man lägger ju inte ut bilder på sin bil om man inte är stolt över den... många saab'ar som finns här på garaget är bilar som kostar en bra bit över 100'000, hur många ungdomar/yngre människor har råd att lägga ut det... inte många så de som väl har det o vill visa upp sin fina bil tycker jag ska få göra det... sen om något märke är överrepresenterat spelar väl ingen roll... Jag tycker det är konstigt att det inte finns fler volvo med tanke på att det rullar mer än 3 gånger så många volvo som saab ute på gatorna i sverige...

Inte det minsta konstigt faktiskt, jag är rätt aktiv på saab-forumet, och jag tror inte speciellt många där missat garaget smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Founder
24 juli 2004 · 1 414 Inlägg

*ler* okej smile kanske borde tipsa volvo forumen om detta oxå smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang