Volvo 850 glt -92 bara dör utan förvarning

slö40
22 maj 2010 · 51 Inlägg

hej jag har en 850 glt -92 helt plötsligt kan den bara dö jag rullar in till vägkanten provar att starta igen bilen starta som om inget hänt ibland har jag låtit bilen rulla med växel i efter at den dött då har den helt plötsligt kommit igång igen den enda felkod jag får är a7-122 motortemperaturgivarens period för lång kan det ställa till nått sånt som att bilen dör vad ska jag göra snälla hjälp mig

Peugeot 307 "dagis transporten" (2004)
Marlboroman
22 maj 2010 · 8 234 Inlägg

Felkoden har inget med att bilen lägger av att göra, det beror på att termostaten eller motortempgivaren är slut. Låter mer som om ditt relä till bränslepumpen gjort sitt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
slö40
22 maj 2010 · 51 Inlägg

ok jag tackar för svaret vet du möjligtvis exakt var den sitter

Peugeot 307 "dagis transporten" (2004)
MKL
25 maj 2010 · 1 Inlägg

Jag hade ett liknande problem på en 740. Den kunde plötsligt bara dö och när jag stängde av tändningen och försökte starta den så gick den igång och gick som en klocka. Intäffade lite då och då. Var garanti på bilen så verkstan bytte ut en massa delar innan dom hittade felet. Det var en spridare som kärvade.

eacan
25 maj 2010 · 595 Inlägg

Det kan också vara fel i någon styrbox har jag hört.. En polare hade liknande problem, o då va en styrbox kapput! smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
marven
25 maj 2010 · 551 Inlägg

har kompisar med 850is som har haft samma fenomen, då var det bränslepumpsreläet

You can't B serious, oh K
Phaeton Falgfixaren.se
26 maj 2010 · 647 Inlägg

Tjenare!
Hade en Volvo 850 GLT -92a med exakt samma problem. De var bränslepumpen som höll
att gå sönder helt. Sen en dag så startade bilen inte alls. Så då bytte vi bränslepumpen och
felet kom aldrig mer tillbaks. Lycka till!

Mvh

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang