Eftersnack: Västerås träffen 22/5

DarKMaNs Snabbast går först i kön
23 maj 2010 · 146 Inlägg

Hela träffen var överlag mycket lyckat, många kom och jämn ström av bilar åkte in och ut hela tiden.
Hälla parkeringen var praktiskt taget fullt vid 21tiden och mer kom, och alla hade jättetrevligt, vet inte om det hände nåt överhuvudtaget några incidenter alls, det kanske några andra kan svara på.

Det ända jag ansåg var lite synd var dessa 4 bilinspektörer som gick runt och slog ner på vissa bilar, antingen att dem hade för tonade rutor eller dinglande nummerplåtar osv.

Var det någon som torskade på grund av dessa inspektörer, vore intressant att veta.
Men för övrigt så flöt kvällen genom mycket bra, inga fyllerier vad jag såg eller störningar.

Ett minus till Hälla Köpcentrum att dem hade stängt av parkeringsbelysningen runt området.
Så efter 22 blev det becksvart i området, senare på kvällen så kom regnet lite skurar då och då.

Sen drog som sagt flesta vidare en del drog ner till Centralstationens parkering i Centrum, där många samlades upp, och en del andra letade efter race, som en annan, åkte säkert runt i par timmar och letade innan jag gav upp och inhandlade lite donkafood, sen bar det hemåt.

STORT TACK till Arrangörerna ni har gjort ett mycket bra jobb!





https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935731_byt09o.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935732_bmpqwt.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935734_q388xz.jpg





https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935738_7rlgjt.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935739_letfnm.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/935741_ow086n.jpg
Alla tar på bilarna men även fotfolket skall vara med : )


https://www1.garaget.org/gallery/archive/28353/936702_nv8ntl.jpg

Senast redigerat av DarKMaNs (24 maj 2010)

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
CarpeDiem German Engineering
23 maj 2010 · 9 081 Inlägg

Jag och vännerna hade riktigt trevligt i Västerås smile Träffade på några man känner också, riktigt kul big_smile Riktigt mkt folk var det och väldigt många bilar smile

Stort minus är att det blev mörkt efter tio så det gick inte att fota.

Drog senare mot industrirakan men då kom farbror blå och ställde sig där, så vi åkte vidare och hängde med alla bilar till Centralstationen. Stannade där en stund och pratade lite osv. Kvart över 12 drog vi hemåt, men vi hade trevligt smile

Tack för en trevlig kväll. Väl mött.

Mvh

Senast redigerat av CarpeDiem (15 maj 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
johssi
23 maj 2010 · 91 Inlägg

tycker det var jävligt bra smile

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 maj 2010 · 3 929 Inlägg

Helt okej!
Inga incidenter så vitt jag vet!

Ska bli kul och se alla bilder sen också smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
CarpeDiem German Engineering
23 maj 2010 · 9 081 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Helt okej!
Inga incidenter så vitt jag vet!

Ska bli kul och se alla bilder sen också smile

Jag har bilder därifrån men inte så många, kameran dog sad

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Tiiiseen
23 maj 2010 · 526 Inlägg

vi kom ju dit rätt sent som vanligt alltid i sista sekund men de va ändå rätt mycket folk sen kom regnet och då begav vi oss hemåt också smile

Emma_88
23 maj 2010 · 4 Inlägg

vi hade planerat  att åka från Gävle till Västerås i går och sagt och gjort så gjorde vi det. för vi viste att det brukar bli mycket bilar och trevligt folk och så.
När vi väll var framme och svängde in på parkeringen för att leta parkering eftersom det var mycket folk och bilar så var det svårt att veta vart man ska parkera. och plötsligt dökk bilinsperktören fram och stoppa mig,  hejsan sa han... jag tänkte vaafan är de nu rå... kul första vesit med bilen i västerås och fort man kommer in på parkeringen så kommer en såndär jävel...
Han fråga körkort, blåskontroll och sen gick han runt och titta på bilen.. och till slut hittade han på 3 st småsaker att gnälla på.. helt jävla värdelösa saker att gnälla på.. men han hitta vell inga "riktiga" fel så han var vell tvungen att hitta något?  ... hur i helvete kan bilinsperktörena tycka att de är så jävla roligt att förstöra en bilträff sådär...
Annars för övrigt tycker jag det var en myket trevlig träff och så..

Senast redigerat av Emma_88 (23 maj 2010)

Conclusion ~~PVM~~
23 maj 2010 · 106 Inlägg

grymt nöjd med träffen, fint väder men polisen var lite fööör tidiga när det var dags för race och publiken stod för nära repan skulle kanske ha underlättat med avspärrnings lina sad

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...
Mercedes CLS 350 CGI "Streamliner" (2007)
Spidermaniac
23 maj 2010 · 23 Inlägg

Nu har jag lagt upp ett 30 tal bilder från träffen i mitt galleri. Kom förbi och kika lite. smile
Bra träff tycker jag, har inte så mycket att jämföra med eftersom att det var min första träff.

Dennan900GL Finntrollet
23 maj 2010 · 640 Inlägg

gött med lite bilder att kika på, var en del man missade när man gick/stod där ute smile

Jo vars.
Lozinmust "Unloaded"
23 maj 2010 · 1 557 Inlägg

Efterlyser fler bilder på pizzabagaren! Vet att en hel del tog kort, kul med så många delade meningar om dekalen också =P

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
TTScarface
23 maj 2010 · 221 Inlägg

Kanon träff smile

JDM
Ya hurr'd!!
evojohan
23 maj 2010 · 89 Inlägg

vi vart lite sena upp men måste säga att det kändes dom att det var en rätt okej uppslutning ändå!synd på belysningen och regnet bara men men,sommaren är ung än så länge!smile

Senast redigerat av evojohan (23 maj 2010)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 maj 2010 · 5 650 Inlägg

tyckte de va helt ok. så himmla nöjd med att man klarade sig undan bilinspektörsnutarna big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
_Andersson__ Trimmare
23 maj 2010 · 129 Inlägg

Emma_88 skrev:
vi hade planerat  att åka från Gävle till Västerås i går och sagt och gjort så gjorde vi det. för vi viste att det brukar bli mycket bilar och trevligt folk och så.
När vi väll var framme och svängde in på parkeringen för att leta parkering eftersom det var mycket folk och bilar så var det svårt att veta vart man ska parkera. och plötsligt dökk bilinsperktören fram och stoppa mig,  hejsan sa han... jag tänkte vaafan är de nu rå... kul första vesit med bilen i västerås och fort man kommer in på parkeringen så kommer en såndär jävel...
Han fråga körkort, blåskontroll och sen gick han runt och titta på bilen.. och till slut hittade han på 3 st småsaker att gnälla på.. helt jävla värdelösa saker att gnälla på.. men han hitta vell inga "riktiga" fel så han var vell tvungen att hitta något?  ... hur i helvete kan bilinsperktörena tycka att de är så jävla roligt att förstöra en bilträff sådär...
Annars för övrigt tycker jag det var en myket trevlig träff och så..

Fan va trisst... vad gnällde dom på då? tongue

Volvo 240 "No Control" (1981)
Volvo 940 Turbo "No Control. 10.76" (1991)
B-Body GM B-Body Nörd
23 maj 2010 · 370 Inlägg

gle skrev:

Emma_88 skrev:
vi hade planerat  att åka från Gävle till Västerås i går och sagt och gjort så gjorde vi det. för vi viste att det brukar bli mycket bilar och trevligt folk och så.
När vi väll var framme och svängde in på parkeringen för att leta parkering eftersom det var mycket folk och bilar så var det svårt att veta vart man ska parkera. och plötsligt dökk bilinsperktören fram och stoppa mig,  hejsan sa han... jag tänkte vaafan är de nu rå... kul första vesit med bilen i västerås och fort man kommer in på parkeringen så kommer en såndär jävel...
Han fråga körkort, blåskontroll och sen gick han runt och titta på bilen.. och till slut hittade han på 3 st småsaker att gnälla på.. helt jävla värdelösa saker att gnälla på.. men han hitta vell inga "riktiga" fel så han var vell tvungen att hitta något?  ... hur i helvete kan bilinsperktörena tycka att de är så jävla roligt att förstöra en bilträff sådär...
Annars för övrigt tycker jag det var en myket trevlig träff och så..

Fan va trisst... vad gnällde dom på då? tongue

jag behövde bara blåsa sen klagade han på att reg skylten fram inte syntes men jag sa att jag måste ha kört på något när jag parkerade tidigare på dagen och då sa han att jag bara skulle skruva fast den lite hådare,  men konstigt nog så klagade dom inte på att jag hade amerikans standard på belysningen (orange parkeringsljus i samma lampa som blinkersen & röda blinkers bak) jag var mest rädd för att ca 3 veckor tidigar så stog jag och skrek på honom på centralen, så jag hade nog lite tur att han inte kommer i håg det tongue

Senast redigerat av theBIGburner (23 maj 2010)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 maj 2010 · 14 061 Inlägg

theBIGburner skrev:

gle skrev:

Emma_88 skrev:
vi hade planerat  att åka från Gävle till Västerås i går och sagt och gjort så gjorde vi det. för vi viste att det brukar bli mycket bilar och trevligt folk och så.
När vi väll var framme och svängde in på parkeringen för att leta parkering eftersom det var mycket folk och bilar så var det svårt att veta vart man ska parkera. och plötsligt dökk bilinsperktören fram och stoppa mig,  hejsan sa han... jag tänkte vaafan är de nu rå... kul första vesit med bilen i västerås och fort man kommer in på parkeringen så kommer en såndär jävel...
Han fråga körkort, blåskontroll och sen gick han runt och titta på bilen.. och till slut hittade han på 3 st småsaker att gnälla på.. helt jävla värdelösa saker att gnälla på.. men han hitta vell inga "riktiga" fel så han var vell tvungen att hitta något?  ... hur i helvete kan bilinsperktörena tycka att de är så jävla roligt att förstöra en bilträff sådär...
Annars för övrigt tycker jag det var en myket trevlig träff och så..

Fan va trisst... vad gnällde dom på då? tongue

jag behövde bara blåsa sen klagade han på att reg skylten fram inte syntes men jag sa att jag måste ha kört på något när jag parkerade tidigare på dagen och då sa han att jag bara skulle skruva fast den lite hådare,  men konstigt nog så klagade dom inte på att jag hade amerikans standard på belysningen (orange parkeringsljus i samma lampa som blinkersen & röda blinkers bak) jag var mest rädd för att ca 3 veckor tidigar så stog jag och skrek på honom på centralen, så jag hade nog lite tur att han inte kommer i håg det tongue

Är den svensksåld, importerad eller flyttgods? Min är flyttgods och jag har vita blinkers fram och röda blinkers bak samt att jag inte behöver blinkers på framskärmarna. I fredags när jag besiktade Vetten så sa dom inget om att jag inte har reflexer bak men det räcker kanske med de reflexer som sitter i baklysena.
/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
B-Body GM B-Body Nörd
23 maj 2010 · 370 Inlägg

Vettemannen skrev:

theBIGburner skrev:

gle skrev:
Fan va trisst... vad gnällde dom på då? tongue

jag behövde bara blåsa sen klagade han på att reg skylten fram inte syntes men jag sa att jag måste ha kört på något när jag parkerade tidigare på dagen och då sa han att jag bara skulle skruva fast den lite hådare,  men konstigt nog så klagade dom inte på att jag hade amerikans standard på belysningen (orange parkeringsljus i samma lampa som blinkersen & röda blinkers bak) jag var mest rädd för att ca 3 veckor tidigar så stog jag och skrek på honom på centralen, så jag hade nog lite tur att han inte kommer i håg det tongue

Är den svensksåld, importerad eller flyttgods? Min är flyttgods och jag har vita blinkers fram och röda blinkers bak samt att jag inte behöver blinkers på framskärmarna. I fredags när jag besiktade Vetten så sa dom inget om att jag inte har reflexer bak men det räcker kanske med de reflexer som sitter i baklysena.
/Benny

Chevan är svensk såld så den får inte ha amerikanska lysen men mazdan är flyttgods från new jersey så den får jag ha och har orangea posljus, inga sidoblinkers och tonade framrutor mm  ang reflexerna så tror jag att dom i lysena räcker

Senast redigerat av theBIGburner (23 maj 2010)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Dirtymike
23 maj 2010 · 1 532 Inlägg

En riktigt lyckad träff.
Bara surt där med polisen som besikta bilar vi ville bli stoppade med Forden o driva me polisen men dom tog en Vette istället...... tråkmonsar

Jeep J20 (1978)
Alden_88
23 maj 2010 · 84 Inlägg

Lyckad träff som tusan :-) Mer såna här !

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang