det "roligaste" ni gjort i trafiken

arenwik
19 april 2012 ·

sleepyoh skrev:

arenwik skrev:
Vi blev förföljda av en polisbil en fredakväll, han slickade oss i röven säkert 20 minuter vart vi än körde.
Jag blev less och körde till en liten rondell, tog två snabba varv så vi kom upp bakom honom. Då blev han förvirrad, men till slut körde han ut ur rondellen i 10km/h antagligen för att vara beredd att vända och köra efter oss.
Men jag valde att hämnas lite och körde ut efter honom... Vi låg sen och körde efter dom i 20km/h säkert 500m tills dom körde in i kanten, släppte förbi oss och sedan stannade oss tongue
2000:- i böter blev det, värt varenda krona! big_smile

Vad fick du böter för?

Hade inget körkort på mig (slarvade bort det 2010 nån gång roll )
Sen var det något med bilen, kommer inte riktigt ihåg. Tror det var någon glödlampa eller dåliga däck..

Alex-s Bakhjulskrafs
19 april 2012 · 1 479 Inlägg

arenwik skrev:

sleepyoh skrev:

arenwik skrev:
Vi blev förföljda av en polisbil en fredakväll, han slickade oss i röven säkert 20 minuter vart vi än körde.
Jag blev less och körde till en liten rondell, tog två snabba varv så vi kom upp bakom honom. Då blev han förvirrad, men till slut körde han ut ur rondellen i 10km/h antagligen för att vara beredd att vända och köra efter oss.
Men jag valde att hämnas lite och körde ut efter honom... Vi låg sen och körde efter dom i 20km/h säkert 500m tills dom körde in i kanten, släppte förbi oss och sedan stannade oss tongue
2000:- i böter blev det, värt varenda krona! big_smile

Vad fick du böter för?

Hade inget körkort på mig (slarvade bort det 2010 nån gång roll )
Sen var det något med bilen, kommer inte riktigt ihåg. Tror det var någon glödlampa eller dåliga däck..

ja då är det smart att hetsa polisen smile säkert roligt men ändå

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Andromeda Rumpmas
19 april 2012 · 3 860 Inlägg

arenwik skrev:
Vi blev förföljda av en polisbil en fredakväll, han slickade oss i röven säkert 20 minuter vart vi än körde.
Jag blev less och körde till en liten rondell, tog två snabba varv så vi kom upp bakom honom. Då blev han förvirrad, men till slut körde han ut ur rondellen i 10km/h antagligen för att vara beredd att vända och köra efter oss.
Men jag valde att hämnas lite och körde ut efter honom... Vi låg sen och körde efter dom i 20km/h säkert 500m tills dom körde in i kanten, släppte förbi oss och sedan stannade oss tongue
2000:- i böter blev det, värt varenda krona! big_smile

Haha, så sjukt dumt på något sätt, du visste ju hela tiden vad utgången skulle bli tongue
Men jag kan se dom förvirrade konstaplarna framför mig, det var busigt och kaxigt gjort, kaxigt på ett bra sätt.

Senast redigerat av Andromeda (19 april 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
19 april 2012 · 7 232 Inlägg

va väl första vintern med körkort, så körde man med en cittra berlingo och inte va man sen med att dra handbromsen precis överallt.

Men iallafall så hade jag precis plockat upp en polare och skulle köra hem, kör då igenom en rondell och tycker det passar att dra kryckan.. gick jävligt fint igenom hela rondellen och jag fortsätter som vanligt.. efter kanske 5 minuter så ser jag att det blinkar blått.. kör in till kanten och då frågar snuten var jag hittat denna rally cittran

fick som tur va inga böter smile


om de är en rolig berättelse vet jag ej... men de va roligt när de hände

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Anderholm
20 april 2012 · 613 Inlägg

stannde bakom en kombi vid ett rödljus då öppnar damen i bilen framför mig och spyr 2 gånger torkar sig om munnen kastar servetten. igen med dörren och iväg fort som fan det va lite sjukt men rätt kul ändå då hon hann allt detta innan det slog om te grönt

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Nybergrobin
20 april 2012 · 2 381 Inlägg

Vi har en fin 90 gradig kurva mitt i sörberge och det var första vintern med körkort och givetvis hade man dåliga däck (dubbfritt). Det regnade som fan den dagen och sedan frös det på men det tänkte man inte på eftersom man var så jävla duktig att köra xD

Det gick iaf till så att jag testade att bromsa lite innan kurvan (gick ca 70) men alla hjulen låste direkt och jag fick ett riktigt fint breställ genom hela kurvan för att sedan avsluta i diket på andra sidan vägen. Hade man filmat stället så hade det helt klart platsa i en fast and furious film smile

Synd att man fick köpa ny framvagn efter detta....

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
20 april 2012 · 547 Inlägg

I somras när det va stockholm open så låg jag o några polare i en karavan på väg till ett race på morgonkvisten, kommer till en stor korsning o bil efter bil kör mot rött för att inte hamna efter.. O ja ställer in mig på att köra mot rött också, när det bara e en bil kvar mellan mig o korset så bromsar han o man blir så klart lite smått sur (vill ju inte missa racet..) står o väntar på grönt då 2 motorcyklar ställer sig bakom mig, tänker inte mer på det. Slår om till grönt o ja ställer mig på gasen o kliver om bilen framför mig. ligger i 150-160 på 70 sträcka då motorcyklarna kör om o ja ser att det e 2 civilare Shit tänker ja o släpper lite på gasen, lite längre fram har dom stoppat den sista bilen som körde på rött framför mig.. fyfan va vi garva!

Vet inte om de här är de roligaste som man har vart med om men lite skadeglädje skadar aldrig..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
granadadr
20 april 2012 · 7 290 Inlägg

jag har gjort en del saker smile
men här kommer iaf 2 saker som jag å kompisen gjorde med min sierra Cosworth 4x4 350hk

en sommarkväll låg vi mitt i stan på E4an norrut, vi fickk rödljus vid max i skellefteå meo den största centrala gatan,, då ser vi en Volvo 240 Turbo å en Saab 900 Turbo viker ut På E4an å rejsar,, de hade plattan i mattan smile
efter en mkt kort stund så fick vi grönt jag ställde mig på ca 4000rpm å vi åkte iväg,, efter bara knappt 200m var jag ikapp dem å låg å TUTADE, ni skulle sett minerna på dem när de var tvugna att slå av å byta fil för att jag ville om å tyckte dem körde försakta wink

samma bil smile

en vinterkväll å vi hade tråkigt,, cossyn hade std sierrafront på vintern för extraljus, vi fick jag på en 240 Turbo
som efter mkt övertalande vi fick race med,, killaen ville inte för han hade ju bara rwd,, ja men vi har ju fwd sa min kompis,, jag satt bara å småflinade,, japp ut på E4an,,  när det slog om så spettade killen jag låg jämsides så länge han spann,, när han fick FÄSTE tryckte jag ner å åkte ifrån han med 4hjulsställ wink såg inte till han mer den kvällen smile smile hade tänkt å säga att vi blåljög för han smile

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
SoL Eigenbrötler
20 april 2012 · 1 237 Inlägg

Jag kom åkande mot en vägarbetsplats där en vakt stannar mig, samt frågar "har du fränaste bilen i byn?" jag stoppar ut huvudet genom rutan tittar framåt och bakåt längs bilen, tittar upp på vakten och säger: "ja det verkar så."


jag fattade inte förens efteråt hur klockrent det var. skrattade hela vägen till jobbet big_smile

bilen jag åkte i var denna:

https://www1.garaget.org/gallery/images/7/6415/6415-18577d3ad15629c3e6d0a5170436cbe5.jpg

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Slash Saabifierad
20 april 2012 · 2 026 Inlägg

Roligaste jag gjort hittills var att rejsa med en vacker ung tjej i en splitterny Mercedes SLR på väg mot Kapellskär med hojen. Hehe det vara bara för härligt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Peter_Eriksson luftgekühlt für alle
20 april 2012 · 3 068 Inlägg

Roligaste grejen jag kan komma på är för ett antal år sen. Jag, min bror och två polare hade packat min dåvarande bil, en gammal ford sierra kombi. Fullt med tält, öl, mat, grill och annat och var vi på väg till augustibuller (musikfestival i Lindesberg). På motorvägen kom vi upp bakom en annan gammal rishög. Det var två killar och två tjejer i vår ålder. Motorvägen var helt tom då vi var ute ganska tidigt.. Så det hela slutade med att vi höll på att köra om varandra i typ 150-160.. (fortare än så gick inte rishögarna).

Låter inte så kul, men så körde de om oss en sista gång och tjejerna drar upp sina tröjor och trycker lökarna mot rutan, men ännu roligare är att vi precis efter det kör om, upptäcker att vi ska svänga av.. min bror står i baksätet i högsta hugg med att moona, så det blir en jävla sladd, lååångt däckskrik och hans röv trycks mot rutan till deras förtjusning.. hehe

Gronwalls
25 april 2012 · 1 808 Inlägg

Vet om det räknas med vi åkte rullstol efter en DT-R ( moped ) på vägen.. det var en ganska otrafikerad väg så ni kan vara lugna.. och vi fick Suraste gubben i byn att skratta tongue så det måste ha vart de roligaste kan man säga tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Navkapsel
25 april 2012 · 4 637 Inlägg

Dansband på hög volym, nervevad ruta, armen utanför tror jag och så rätt in i en skylt med 244an utanför Statoil i Tranås. (Oskadad bil, bucklig statoilskylt, hade inte en tanke på att det stod en skylt där.)
Gjorde en tankande man glad. smile

Senast redigerat av Navkapsel (25 april 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang