det "roligaste" ni gjort i trafiken

FreddeK
18 september 2006 ·

Spelis skrev:
Lagom pinit med ragget brevid big_smile

Freddeponken skrev:
okej måste ju skriva jag med vad jag lyckats med...

Det var en nyårsafton 2001 i centrala delarna av göteborg...hade ett ragg och hennes kompis i min bil och hamna på en spårvagnsräls...
jag som var lite ovan i staden fortsatte och hoppades jag skulle komma ut men helt plötsligt så hade jag en spårvagn framför mig och en spårvagn bakom mig och hållplatser på sidorna med refuger etc..fyfan vad jag skämdes och folk bara asgarvade. det roligaste av allt var att chauffören i den bakre spårvagnen kom ut och sa till mig att jag inte fick stå där och att jag skulle flytta mig...Jag fråga om han var dum i bollen och sa att min bil inte var ett flygplan!

äsch det gjorde inget för hon var helt pantad och fatta ändå inget.

carpan
18 september 2006 · 120 Inlägg

Ändrar lite till det roligaste jag sett i trafiken...

Två saker från Lumpen:
1. En kall vintermorgon med nysnö skulle vi åka iväg med våra lastbilar från platsen vi sovit på. Lastbilarna va allhjulsdrivna men i grunden bakhjulsdrivna, så allhjulsdriften fick kopplas in. Vi körde mest bakhjulsdrivet för det var lite "mesigt" att köra med allhjulsdriften om man verkligen inte behövde.
Vi kommer till en stor T-korsning där vi ska svänga ut på en större landsväg från en liten väg, och kompisarna i lastbilen framför varavar med motorn tills det blir fritt att svänga ut vänster på landsvägen. Men det visade sig vara tokhalt under snön så han gör en 180-graders sväng och ställer sig med nosen mot oss... Blockerade hela landsvägen... Jag fick backa så han kunde köra in där vi stog och lyckas vända. Det hela tog en stund då han fick "jucka" fram och tillbaka flera gånger, ungefär som i Austin Powersfilmen där han fastnade med en lite elbil i Dr Evils korridor.

2. Vi hade en ny Scania 124C med snökedjor på. Min trötte och fartgalne kompis förstog inte varför man bara fick köra 30 med snökedjorna på. Det blev han snart varse. I 70 blås på landsvägen släpper snökedjan på vänster fram, men sitter ändå på något vis fast i fälgen och röjer runt som ett rotorblad på en helikopter och totalt rensar vänstra hyttsidan från utstickande detaljer som backspegel, trappsteg, batteribox, stänkskärmar, blinker mm. När han kommer tillbaka frågade vår kvinnliga löjtnant: "Vad har hänt med er bil?"

precision
18 september 2006 · 2 652 Inlägg

hehe kan tänka mej hur de såg ut .

GranatMagnuS Scania, javisst.
18 september 2006 · 237 Inlägg

carpan skrev:
Ändrar lite till det roligaste jag sett i trafiken...

Två saker från Lumpen:
1. En kall vintermorgon med nysnö skulle vi åka iväg med våra lastbilar från platsen vi sovit på. Lastbilarna va allhjulsdrivna men i grunden bakhjulsdrivna, så allhjulsdriften fick kopplas in. Vi körde mest bakhjulsdrivet för det var lite "mesigt" att köra med allhjulsdriften om man verkligen inte behövde.
Vi kommer till en stor T-korsning där vi ska svänga ut på en större landsväg från en liten väg, och kompisarna i lastbilen framför varavar med motorn tills det blir fritt att svänga ut vänster på landsvägen. Men det visade sig vara tokhalt under snön så han gör en 180-graders sväng och ställer sig med nosen mot oss... Blockerade hela landsvägen... Jag fick backa så han kunde köra in där vi stog och lyckas vända. Det hela tog en stund då han fick "jucka" fram och tillbaka flera gånger, ungefär som i Austin Powersfilmen där han fastnade med en lite elbil i Dr Evils korridor.

2. Vi hade en ny Scania 124C med snökedjor på. Min trötte och fartgalne kompis förstog inte varför man bara fick köra 30 med snökedjorna på. Det blev han snart varse. I 70 blås på landsvägen släpper snökedjan på vänster fram, men sitter ändå på något vis fast i fälgen och röjer runt som ett rotorblad på en helikopter och totalt rensar vänstra hyttsidan från utstickande detaljer som backspegel, trappsteg, batteribox, stänkskärmar, blinker mm. När han kommer tillbaka frågade vår kvinnliga löjtnant: "Vad har hänt med er bil?"

Det har nog hänt mycket roligt med lastbilar om man lyssnar på gamla chaufförer :p

Spelis
18 september 2006 · 1 926 Inlägg

carpan skrev:
Ändrar lite till det roligaste jag sett i trafiken...

Två saker från Lumpen:
1. En kall vintermorgon med nysnö skulle vi åka iväg med våra lastbilar från platsen vi sovit på. Lastbilarna va allhjulsdrivna men i grunden bakhjulsdrivna, så allhjulsdriften fick kopplas in. Vi körde mest bakhjulsdrivet för det var lite "mesigt" att köra med allhjulsdriften om man verkligen inte behövde.
Vi kommer till en stor T-korsning där vi ska svänga ut på en större landsväg från en liten väg, och kompisarna i lastbilen framför varavar med motorn tills det blir fritt att svänga ut vänster på landsvägen. Men det visade sig vara tokhalt under snön så han gör en 180-graders sväng och ställer sig med nosen mot oss... Blockerade hela landsvägen... Jag fick backa så han kunde köra in där vi stog och lyckas vända. Det hela tog en stund då han fick "jucka" fram och tillbaka flera gånger, ungefär som i Austin Powersfilmen där han fastnade med en lite elbil i Dr Evils korridor.

2. Vi hade en ny Scania 124C med snökedjor på. Min trötte och fartgalne kompis förstog inte varför man bara fick köra 30 med snökedjorna på. Det blev han snart varse. I 70 blås på landsvägen släpper snökedjan på vänster fram, men sitter ändå på något vis fast i fälgen och röjer runt som ett rotorblad på en helikopter och totalt rensar vänstra hyttsidan från utstickande detaljer som backspegel, trappsteg, batteribox, stänkskärmar, blinker mm. När han kommer tillbaka frågade vår kvinnliga löjtnant: "Vad har hänt med er bil?"

Haha, berätta vad som hände när ni kom tillbaks !! tongue

MrMonsterZ SmartRepair.se
18 september 2006 · 130 Inlägg

Mest pinsamma en själv har gjort, är ju att visa sig ute i vinterpulkan... ;P *ler*

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
MrC
18 september 2006 · 90 Inlägg

mannen666666 skrev:
Hällre sist än saab!

ja det är ju det enda ni blir ni volvo åkare

Va en saab 9000 gör sig hörd!! Kul att den skruva:) Kan man regga en gammal folkracebil till gatan? De va som fan...

!Ursäkta att jag förstör tråden lite!

Hällre sist än saab!
Spelis
18 september 2006 · 1 926 Inlägg

MrC skrev:

mannen666666 skrev:
Hällre sist än saab!

ja det är ju det enda ni blir ni volvo åkare

Va en saab 9000 gör sig hörd!! Kul att den skruva:) Kan man regga en gammal folkracebil till gatan? De va som fan...

!Ursäkta att jag förstör tråden lite!

hehe big_smile

AddesFoto Audiot ;)
18 september 2006 · 195 Inlägg

Har väl inget jättekul eller skithäftigt att komma med kanske...men det jag kan komma på är från i vintras smile

Är ute och sladdar med min 240,jag och min kusin. Kommer till en skola, det var sen kväll så det var inte en käft i närheten. Vid skolan finns två vägbulor samt några reflexstolpar! JA!! reflexstolpen sladdar vi över kom vi på! Det är ju en såndär som böjs med! Va kul!
Den var inte nått böjbar fick vi erfara,den var STENHÅRD! Slog i som helvete så stötfångaren i bak såg ut som ett felvänt L smile

Samma bil fick sig en smäll när jag fick för mig att sladda runt en refug, gick fin fint varv efter varv. Till slut fick det räcka tyckte jag, då. PANG!!! Hamnade jag för nära en skylt och knölade till bakskärmen smile

Mr.Speed
Audiot ;)
Audi A4 Allroad "Lowroad" (2013)
RazorColle
19 september 2006 · 38 Inlägg

Hehe jag har gjort en jävigt pinsam dunder tabbe. De var 3-4 månader efter jag fått mitt körkort, och med min BMW 318i kom jag mitt i vinter och skulle parkera snyggt tänkte jag, så min mening var att dra handbromsen så jag skulle sladda in snyggt på parkeringsplatsen, haha om det inte hade varit att jag fick breställ in i en Volvo C70 och en lastbil så hade det nog blivit snyggt smile det ska tilläggas att det här hände på Växjö Bildemontering, så var lite pinsamt att gå in och säga att man råkade träffa chefens C70 och företagets lasbil tongue hehe.

herr lilltroll bullsmugglare
19 september 2006 · 190 Inlägg

en polare gjorde lumpen nere i strängnäs för 3 år sen. han fick den tokfräna uppgiften att bli bandvagnsförare.

och när dom skulle åka genom utkanten av staden på väg hem från nån övning så fick han sladd nerför en backe mot en ganska stor korsning med rödljus och grejer, och han tänkte vara lite smart och ta hjälp av trottoarkanten för att få stop på vagnen. så han styrde inmot kanten men det hela sket sej rätt bra=)

han tog med nån meter trottoar samt rödljus och släckte hela korsningen=) det fick han höra rätt länge efter det sen=) och det ska väl tilläggas att det var vinter=)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"
Spelis
19 september 2006 · 1 926 Inlägg

herr lilltroll skrev:
en polare gjorde lumpen nere i strängnäs för 3 år sen. han fick den tokfräna uppgiften att bli bandvagnsförare.

och när dom skulle åka genom utkanten av staden på väg hem från nån övning så fick han sladd nerför en backe mot en ganska stor korsning med rödljus och grejer, och han tänkte vara lite smart och ta hjälp av trottoarkanten för att få stop på vagnen. så han styrde inmot kanten men det hela sket sej rätt bra=)

han tog med nån meter trottoar samt rödljus och släckte hela korsningen=) det fick han höra rätt länge efter det sen=) och det ska väl tilläggas att det var vinter=)

hehe pinit tongue

ToXtreme
19 september 2006 · 3 627 Inlägg

Har aldrig vart mä om nåt sånt där en.. men syrrans polare gjorde en fining tongue

Han pallade inte stå i kön v rödljuset längre så han drog upp på trottuaren å drog förbi alla tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Shorty666
19 september 2006 · 362 Inlägg

Absolut roligaste var väll inte direkt I trafiken men lite på sidan av....
Jag hade en kadett coupé -75:a å idiotpolaren en omega kombi -87:a
Då båda var arbetslösa då försökte vi Nattetid leta rätt på varenda Slänt-jävel i hela samhället å ta oss både upp å ner... Helt sjukt roligt, minst lika roligt vart de när idiotpolaren hetsa lite å drog på så baslådan flög ut genom bakrutan big_smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
Spelis
19 september 2006 · 1 926 Inlägg

Shorty666 skrev:
Absolut roligaste var väll inte direkt I trafiken men lite på sidan av....
Jag hade en kadett coupé -75:a å idiotpolaren en omega kombi -87:a
Då båda var arbetslösa då försökte vi Nattetid leta rätt på varenda Slänt-jävel i hela samhället å ta oss både upp å ner... Helt sjukt roligt,

jag förstår inte riktigt.. leta ni burkar elle ? big_smile


Shorty666 skrev:
minst lika roligt vart de när idiotpolaren hetsa lite å drog på så baslådan flög ut genom bakrutan big_smile

Haha, då borde han ha spelat j-vla högt tongue

Shorty666
19 september 2006 · 362 Inlägg

Spelis skrev:

Shorty666 skrev:
Absolut roligaste var väll inte direkt I trafiken men lite på sidan av....
Jag hade en kadett coupé -75:a å idiotpolaren en omega kombi -87:a
Då båda var arbetslösa då försökte vi Nattetid leta rätt på varenda Slänt-jävel i hela samhället å ta oss både upp å ner... Helt sjukt roligt,

jag förstår inte riktigt.. leta ni burkar elle ? big_smile


Shorty666 skrev:
minst lika roligt vart de när idiotpolaren hetsa lite å drog på så baslådan flög ut genom bakrutan big_smile

Haha, då borde han ha spelat j-vla högt tongue

Märk inte ord!!! Jäkla planta!!! big_smile
När ja ändå skriver kan ja tillagga att idiotpolaren skaffade en Kadett kombi -76:a oxå...
Men vi fatta inte varandra rätt så när ja stod bakom slet han i backen å ja i ettan, så vi skrota lite... tongue

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
AudiS LicensSvetsare
19 september 2006 · 280 Inlägg

Pinsamaste ögonblicket för mig, var nog när jag körde med min golf 2:a (gammla vinterbilen) vi var ute och lekte i snön, jag var helt inställd på att göra en handbroms sväng vid torget, men när jag upptäckte att det stod 25 pers och väntade på bussen där bangade jag ur. Problemet var bara att farten var aldeles för hög så det gick nästan rakt fram, tills det tog totalstopp mot ett väldigt felplaserat hus. Att det tog 2-3 minuter att komma loss gjorde inte saken bättre!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Patron
19 september 2006 · 3 Inlägg

Jobbigaste händelsen med bil som jag haft var förra sommaren när vi skulle upp till en konsert och jag låg på motorvägen med min Golf II 85 års modell... Jävla skitbil, när jag låg i påfarten på motorvägen hör man plötsligt ett högtrasslande ljud och ett hoppande och bilen stannar tvärt nästan- Växellådan rasade! Det ösregnade ute och vi hade 20 mil kvar till konserten... Fick ställa bilen, hyra en bil å drog dit ändå och dagen efter- den segaste biten, fick vi bogsera hem bilen 20 mil till skåne med polarens gamla skitfula opel omega, repet gick av 2 gånger så tills sist var det typ 1 meter kvar mellan golfen å opeln, och vi höll 100 på 70 väg och 70 på 50 väg osv för vi ville bara ha hem fanskapet hehehe...

cutlass
20 september 2006 · 383 Inlägg

hum...en av det roligaste måste va när jag å en kompis fick åka nercabbad Challanger upphissad på en bärgare från sveav i sthlm på crusing till Norrtälje pga elfel på bilen...så vi kunnde ju börja dricka lite alkohol då ingen kunnde köra;)   men det blev en ganska dyr *taxi*!!

Senast redigerat av cutlass (20 september 2006)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Redbull Moderator+
20 september 2006 · 1 081 Inlägg

Förvisso inte jag, men drar det iaf.

Var för en massa år sedan och åkte med en polare som hade nytaget körkort, han hade lånat sina föräldrars nästan splitternya BMW 5-serie (kommer ej ihåg vad för modell)... Iaf inte helt snik smile

Detta var på vintern och ptja bakhjulsdrift, hyfsat med effekt och en stor parkering full med snö smile Polaren börjar givetvis leka och sladda helt okontrollerat, ser en driva som börjar komma närmare och närmare och hastigheten börjar bli väl hög, och så kommer ju det oundvikliga.. PANG! rätt i skiten med röven...

Polaren svär och jag sitter lite halvt otumlad av smällen och tycker det var lite väl hård kollision för att vara en snödriva... Jovisst det hade ju en förklarning, "snödrivan" var ingen snödriva utan betongfundament täckt med ett tunt lager av snö. Kan lova att han inte längtade efter det samtalet han fick ringa från parkeringen wink

Mvh

Vem jag?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang