Börjar med en Epa/snygga brudar historia, de verkar vara ganska vanliga. Kanske man slipper skämmas

Skulle (i min gröna ungdom) ta min kräkgröna Volvo 142 a-traktor och hämta flickvännen. Vinter ute, orkar inte värma motorn ordentligt, dels för att det tog 745 år, och dels för att det precis gick två acceptabla damer förbi. Så jag sticker ut, bilen hostar, tjuvstannar och tänder lite som den själv vill. Men efter brudarna, upp för en liten skitnödig backe och bilfan dör. Stinker bensin och den vägrar starta (visade sig att jag flödat) precis sidanom tjejerna, halvvägs upp för backen. Jag hade försökt hålla igång den genom att rusa motorn, och är fullt upptagen med att försöka få igång maskineriet, så jag glömmer att jag har foten på kopplingen. Rullar så fint ner för backen in i en ännu finare mur. Inte nog med det, lämnar högen där, får traska hem till kvigan och hämta henne. Sen blev det att knuffa fanskapet (bilen då, inte tjejen) hem. Tröttnade i första bästa uppförsbacke, hamnar mitt i en trevägskorsning. Då kommer polisen rullandes längre bort på gatan... Ung och dum som jag var så hoppar jag in i bilen och drar rätt alla spärrar och springer in i första bästa buske och gömmer mig. Tjejen fick snacka sig ur situationen, de hjälper tillochmed henne med att knuffa hem kärran till min uppfart. Kanske inte just det ljusaste ögonblicket i mitt liv.
Andra historian är inte fullt så hemsk. Tog ut GTO:n och skulle till cruisingen i Ystad, i april/maj tror jag det var. Hade inte varit ute på några cruisingar eller långturer. Första jag får göra är att korta ner bränsleslangen som gick sönder vid slangfästet. Drar ner till Ystad, parkerar på strandpromenaden eller vad den heter (kan beskrivas som en jävligt lång återvändsgata), Springer runt och snackar lite med folk, spanar in andras bilar och så. Sen blir det dags att köra ut till cruisingstarten. Bilarna startas upp, man hör ett härligt muller överallt, och jag kommer ut bland de första. På väg upp för vägen ser jag ett gäng snubbar som filmar, så jag lägger av en liten burnis. Resultat: Pontiacen blir så uppskrämd att den tvärstannar, hade problem med startmotorn då, så det enda som händer när jag försöker starta är att det klickar lite i solenoiden. Där stod jag och täckte upp vägen för alla bakom. Lätt pinsamt. Det värsta var ändå när cruisingen kom igång, så öppnades portarna längst ner på samma gata, så man kunde köra på en cykelväg längs havet. Kör ner på strandsvägen igen, då står killarna med kameran där igen och jag hör hur en säger: "Stannar den där ute så är det kört" och pekar på mig

Fast det var inte en helt misslyckad kväll, plockade upp fyra virila damer och körde vilse i Tomelilla