2085
Sök

det "roligaste" ni gjort i trafiken

12 086 Inlägg
18 november 2006
Igår gjorde jag bland de roligaste jag gjort.. kom på drottninggatan, Motala och fick blåljus långt bakom mig.. lassarettet ligger längre fram och jag tyckte de såg ut som en ambulans så jag börja gasa o skulle äga honom.. sen när jag ligger i 100+ på en 50 väg blir jag omkörd av polisen.. jag fatta ingenting! Men jag o min kompis dog nästan av en blandning av garv och förtvivlan big_smile

1 256 Inlägg
18 november 2006
Jag körde i diket på motorvägen ca 4-5 km när det var trafikstockning med en Cheva för 2 årsen smile det var roligt o se hur alla blev arga! en taxichaffis försökte göra samma, men fastnade!

Nästan nybörjare
145 Inlägg
19 november 2006
Har en lite pinsam grej som hände för ett tag sen.

Jag var i Göteborg för ett tag sen, första gången på länge. Skulle hämta massa möbler åt en kompis så vi hade kärra på bilen med. Polaren flummade till det o hade nollkoll på vart vi skulle, han satt bara o pekade åt alla håll som fanns. Till slut hade jag ingen aning alls om var vi var nånstans, så jag slutade tänka efter o körde bara på åt det håll han sa åt mig!

Jag vet inte riktigt vad som hände faktiskt, men efter ett tag så svängde jag vänster i en fil o fick tvärnita, hade en hel bilkö påväg mot mig. Den första idioten körde fram o ställde sig direkt framför mig, hade han stått kvar hade jag kunnat köra av o fortsatt men nu fick jag backa kanske 400 meter med kärra o idioten låg precis framför mig hela tiden!

Tur att man blev så sur på nötet så man glömde skämmas iaf! smile

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

Reparatör
630 Inlägg
19 november 2006
Spelis skrev:
ja , tänkte skapa en rolig liten tråd.

vad är det "roligaste" ni har gjort i trafiken, som ni själva / andra skrattade åt när ni gjode / gjort saken ? smile

Detta hände 1987 när den fösta Suzuki GTI kom ut . Hade service på dom i staden så det va klart man köpte den förste som kom hem " Ja eller min och kollegans firma ". Fixa i lite andra kammar och bytte avgas mm så den gick fint .

Det började med att jag blev omkörd av en Brun Volvo 244 mellan 2 rodeller och tänkte ..vaa faan här ska inte nån köra om mig sådär bara . Hängde på som ett lim i baken på volvon och blir bara mer eggad när jag märker att han ska köra i från mig efter rodell nr2 . När farten börjar närma sig 150+ så smiter jag förbi volvon och bara ler mot föraren . Gissa om jag sluta fort när han Vinka med en polis spade mot mig : (  ...visste väl på den tiden inte så mycket om vett och etikett så jag körde i från dom . Efter typ 15 minuters jakt i staden lyckade jag komma i från dom så pass så dom tappade bort mig . PUU tänkte jag . Åker som vanligt till jobbet dagen efter och sitter precis och berättar för min kollega vad som hänt igår när det kommer in 2st farbror blå och undrar vem som äger Suzukin utanför . Min kollega Finner sig väldigt snabbt och säger att det är ju vår utlånlingsbil som kunder lånar när dom lämnar bil på service . Jaha vrålar bara snuten ... Så du menar den bilen som körde från oss som skit igår vet du alltså inte vem som körde mm mm  .. Vi satt länge och neka båda 2 och till slut tröttna dom på oss och gick .  Puuh  ... sicken jävla tur . Kort därefter sålde vi bilen . Nya ägaren va lite trött på polisen berätta han när han kom och serva bilen hos oss för dom hade stannat honom några gånger utan anledning tyckte han ; )

115 Inlägg
19 november 2006
klart klantigt av mig att visa fingret till folk som tutade åt mig på ölandsbron. dom tutade visst pga att min bil läckte vatten. sen blev man stående där ett tag.. sad

do i look like i sell DRUGS
379 Inlägg
19 november 2006
Det roligaste jag gjort är 2 veckor efter att jag tog körkort så var jag ute o sladdade (kommit snö precis) med polarens morsas skoda octavia och allt gick som på räls hela tiden, sen så började soppan ta slut då åkte vi hem med bilen. så skulle jag och min polare åka iväg i min audi a4:P och då fanns det 1 kurva med lite pudersnö på, och den måste jag bara sladda i för det har ju gått så jävla bra hittils tänkte jag. och så kommer man mot kurvan i 45-50kmh ungefär o så rycker man kryckan, och dra åt helvete det var blank is under snön så ja svichsade rätt ner i dicket och flög upp på ett berg och upp i luften o sen ner i dicket igen. jag och polaren satt och asgarva ett tag och sen så förstod vi vad som hade hänt:P då ringde vi en polare som fick komma o hjälpa oss dra upp bilen. och när vi fått upp bilen så kollade vi så inget hade hänt o som tur va så hade det inte blivit en skråma. sen så körde jag inte på några dager. sen några dagar senare skulle ja vara fylle skaffis en hel kväll. o sen när ja körde hem på natten. så skulle ja bromsa in för ett fartgupp, då smäller det till o så ligger vänster framsida på marken. o det går inte att köra bilen. då går jag ur o kollar vad som hänt. och då har en bärarm gått rätt av. jippi tänkte jag. klockan halv 3 på natten och morsan o farsan var i thailand och dom kunde inte komma o hjälpa till. så då var man tvungen o ringa sina fulla polare som fick komma och hjälpa till.. Det är det roligaste jag gjort. -legat på marken med bilen framför ett fartgup-
hahahaha

// n a z t y l i v e s a w h i t e t r a s h l i f e

Svetsare
216 Inlägg
19 november 2006
jag körde bröd bil åt ett bageri och kom fram till lastkajen på Obs stormarknad där det va lång kö med långtradare och jag som hadde en liten LT 35:a tänkte att jag kunde baka in i varuutlämningen som är en port på marknivå. jag fäller ner bakgavellyften och drar ut alla backarna med tårtor och bröd sen ska jag sänka ner det till marken. men trycker på fel knapp och välter ut tårtor och bröd för tio tusentals kr på det snö slaskiga betonggolvet.

gissa om chefen blev sur och dom på Obs stod å asgarva och jag stod å skotta tårtor med snöskyffel....

I Rock Your Socks Of...
http://mickeshobby.blogspot.com/
Hellre Parkinsons än Alzheimers.
Det är ju bättre att spilla ut lite av groggen än att glömma var man ställt den.

264 Inlägg
19 november 2006
Inte så roligt kanske ,men flummit

Va ute o åkte på en krokig 70 väg på landet med en sänkt 740, plötsligt så springer det en misse över vägen , o jag hinner inte bromsa så det smäller till o missen fick sej väl en smäll.
Djurvän som man är så backar jag tillbaka för det verkar som han klarade sej, jobbit bara att jag backade lite långt, så jag backar över  stackarn o krossar´n me framvagnsbalken.

Sorry missen.

Avstängd
5 Inlägg
19 november 2006
det va när jag och min kompis va och åkte hem från västerås då låg kag i 200 och körde på fel sida av vägen:)

11 Inlägg
20 november 2006
90km/h på grusparkeringen bakom skolan, handbromsen in i en container.. hände inget som tur var=)

Coffe, släde?

Senator
323 Inlägg
20 november 2006
Gjorde en ganska rolig sak igår! Jag å polarn skulle ut å fixa lite så vi tog på oss våra cross hjälmar, målade en karta på ett kollegieblock och hoppa in i hans 525:a e28 med 3,5 liters spis! den gick ju ganska bra å lät ganska ordentligt! så vi åkte lite på stan och sladda och körde typ som svin! hehe! så kommer en vänster böj med en kullerstens backe som han sladdar runt i, 2:ans växel! det bara spinner, kasta i 3:an det fortsätter spinna och 4:an det släpper och sedan får den fäste! när vi kom upp på knäppan ser vi en tant med en cykel! jag sa "Första bästa stannar vi och frågar om personen har nån aning om vart "Specialsträcka 14" är! han stannar och frågar "Hejhej, du har ingen aning vart specialsträcka 14 är?" "-Näe tyvärr" "Oki för det är rally ikväll" "-OJOJOJ är det rally? Det visste jag inte om!" "Jajjemän, men det var ju synd". Sedan sa hon att vi skulle åka å fråga nån kille som hade koll! men det blev aldrig så, blev mest ett gapskratt! hahaha

tack för mig

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Opelfreak
431 Inlägg
20 november 2006
mektrollet skrev:
Spelis skrev:
ja , tänkte skapa en rolig liten tråd.

vad är det "roligaste" ni har gjort i trafiken, som ni själva / andra skrattade åt när ni gjode / gjort saken ? smile

Detta hände 1987 när den fösta Suzuki GTI kom ut . Hade service på dom i staden så det va klart man köpte den förste som kom hem " Ja eller min och kollegans firma ". Fixa i lite andra kammar och bytte avgas mm så den gick fint .

Det började med att jag blev omkörd av en Brun Volvo 244 mellan 2 rodeller och tänkte ..vaa faan här ska inte nån köra om mig sådär bara . Hängde på som ett lim i baken på volvon och blir bara mer eggad när jag märker att han ska köra i från mig efter rodell nr2 . När farten börjar närma sig 150+ så smiter jag förbi volvon och bara ler mot föraren . Gissa om jag sluta fort när han Vinka med en polis spade mot mig : (  ...visste väl på den tiden inte så mycket om vett och etikett så jag körde i från dom . Efter typ 15 minuters jakt i staden lyckade jag komma i från dom så pass så dom tappade bort mig . PUU tänkte jag . Åker som vanligt till jobbet dagen efter och sitter precis och berättar för min kollega vad som hänt igår när det kommer in 2st farbror blå och undrar vem som äger Suzukin utanför . Min kollega Finner sig väldigt snabbt och säger att det är ju vår utlånlingsbil som kunder lånar när dom lämnar bil på service . Jaha vrålar bara snuten ... Så du menar den bilen som körde från oss som skit igår vet du alltså inte vem som körde mm mm  .. Vi satt länge och neka båda 2 och till slut tröttna dom på oss och gick .  Puuh  ... sicken jävla tur . Kort därefter sålde vi bilen . Nya ägaren va lite trött på polisen berätta han när han kom och serva bilen hos oss för dom hade stannat honom några gånger utan anledning tyckte han ; )

du ÄGER!

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

73 Inlägg
20 november 2006
Henke_325ix skrev:
inget roligt i detta men värre pinsamt!!:S

måste ju dela med mig lite av min dikeskörning med min 325ix (4wd)..tongue hade vart å jobbat å åkt me chefen från honom.. sen när vi dagen efter kom hem till kalix igen så var de ju så gu förbannat halt.. så ja hade en sak på skallen "hem å byta däck" men iktigt så lågnt hann ja ju inte.. körde efetr centrumvägen hade kräma på Dreamtale-the dawn (efteråt kom ja på att de kan ju bara gå åt helvete me den musiken.. låter lite domedagsaktigt)Då kom ja på att ja måst tanka svängde av mot manhem (skola,tur att kläpparna slutat för dagen)och upptcäket att de var GLAShalt där så jag: Jahaaa jaaa.. sladda lite 4wd;) ..Å lite till å eeen liten till= tvärställde bilen å ja åkte ner i diket i "slowmotion"  å där stog jag.. :S kasta genast i backen å försökte backa p..nehää!! de gick inte!! slog av bilen gick ut å kolla eländet.. 2x skärmar (ena fick smaka på foten),huven,oljekylarn,kylarn å lite annat jox..ringde polarna.. höll på få ett nervöst sammanbrott å stog å svor en lååång ramsa..då ringer farsan : "hallå vars är du?.. du det är halt ute, å du har ju sommardäcken på ännu.. så ta de lugnt.." JAG: "ehh ja är på väg hem snart..blir nog en stund innan..hejdå!" :S  ides fan inte yppa de åt farsan 2 min efteråt..tongue .många körde saaaakta förbi å stirra me ögon större än bowlingklot.(pinsamma delen).å en tant stanna å försökte hjälpa mig upp men de misslyckads.var juen liten volvo 440.sad känns  som en evighet innan joel kom me traktorn..slet upp bilen å iväg till plåtverkstan.. jyra me polarna å i ett upprört tillstånd :hehe nu måst vi ju "fira" tongue sagt å gjort på 2 timmar så grogga ja me mina Funligthgroggar (sprit ist för vatten)nästan upp en sisuviina 40% :S inge braaa.. visst.. var på G hela  kvällen men sen när sängen kallade så ville int partybellysningen sluta blinka.. hmm ÅÅÅååå där sluta min kväll..!! har aldrig varit så bakis i hela mitt liv!! (2 dagar)tongue

nu i efterhand så kan man ju bara skratta åt eländet..tongue

En översättning vore nog bra !

skogsmulle
25 Inlägg
20 november 2006
HJacobsson skrev:
Henke_325ix skrev:
inget roligt i detta men värre pinsamt!!:S

måste ju dela med mig lite av min dikeskörning med min 325ix (4wd)..tongue hade vart å jobbat å åkt me chefen från honom.. sen när vi dagen efter kom hem till kalix igen så var de ju så gu förbannat halt.. så ja hade en sak på skallen "hem å byta däck" men iktigt så lågnt hann ja ju inte.. körde efetr centrumvägen hade kräma på Dreamtale-the dawn (efteråt kom ja på att de kan ju bara gå åt helvete me den musiken.. låter lite domedagsaktigt)Då kom ja på att ja måst tanka svängde av mot manhem (skola,tur att kläpparna slutat för dagen)och upptcäket att de var GLAShalt där så jag: Jahaaa jaaa.. sladda lite 4wd;) ..Å lite till å eeen liten till= tvärställde bilen å ja åkte ner i diket i "slowmotion"  å där stog jag.. :S kasta genast i backen å försökte backa p..nehää!! de gick inte!! slog av bilen gick ut å kolla eländet.. 2x skärmar (ena fick smaka på foten),huven,oljekylarn,kylarn å lite annat jox..ringde polarna.. höll på få ett nervöst sammanbrott å stog å svor en lååång ramsa..då ringer farsan : "hallå vars är du?.. du det är halt ute, å du har ju sommardäcken på ännu.. så ta de lugnt.." JAG: "ehh ja är på väg hem snart..blir nog en stund innan..hejdå!" :S  ides fan inte yppa de åt farsan 2 min efteråt..tongue .många körde saaaakta förbi å stirra me ögon större än bowlingklot.(pinsamma delen).å en tant stanna å försökte hjälpa mig upp men de misslyckads.var juen liten volvo 440.sad känns  som en evighet innan joel kom me traktorn..slet upp bilen å iväg till plåtverkstan.. jyra me polarna å i ett upprört tillstånd :hehe nu måst vi ju "fira" tongue sagt å gjort på 2 timmar så grogga ja me mina Funligthgroggar (sprit ist för vatten)nästan upp en sisuviina 40% :S inge braaa.. visst.. var på G hela  kvällen men sen när sängen kallade så ville int partybellysningen sluta blinka.. hmm ÅÅÅååå där sluta min kväll..!! har aldrig varit så bakis i hela mitt liv!! (2 dagar)tongue

nu i efterhand så kan man ju bara skratta åt eländet..tongue

En översättning vore nog bra !

jaa int vet ja.. dålig på å skriva ner saker så de har ett sammanhang ibland..hmm

Bmw //när gt42 talar så tar de ett tag att få fram budskapet men när de väl kommer så är de ORD å inga visor..!!!!

Leg. Spådam
816 Inlägg
20 november 2006
Börjar med en Epa/snygga brudar historia, de verkar vara ganska vanliga. Kanske man slipper skämmas tongue Skulle (i min gröna ungdom) ta min kräkgröna Volvo 142 a-traktor och hämta flickvännen. Vinter ute, orkar inte värma motorn ordentligt, dels för att det tog 745 år, och dels för att det precis gick två acceptabla damer förbi. Så jag sticker ut, bilen hostar, tjuvstannar och tänder lite som den själv vill. Men efter brudarna, upp för en liten skitnödig backe och bilfan dör. Stinker bensin och den vägrar starta (visade sig att jag flödat) precis sidanom tjejerna, halvvägs upp för backen. Jag hade försökt hålla igång den genom att rusa motorn, och är fullt upptagen med att försöka få igång maskineriet, så jag glömmer att jag har foten på kopplingen. Rullar så fint ner för backen in i en ännu finare mur. Inte nog med det, lämnar högen där, får traska hem till kvigan och hämta henne. Sen blev det att knuffa fanskapet (bilen då, inte tjejen) hem. Tröttnade i första bästa uppförsbacke, hamnar mitt i en trevägskorsning. Då kommer polisen rullandes längre bort på gatan... Ung och dum som jag var så hoppar jag in i bilen och drar rätt alla spärrar och springer in i första bästa buske och gömmer mig. Tjejen fick snacka sig ur situationen, de hjälper tillochmed henne med att knuffa hem kärran till min uppfart. Kanske inte just det ljusaste ögonblicket i mitt liv.

Andra historian är inte fullt så hemsk. Tog ut GTO:n och skulle till cruisingen i Ystad, i april/maj tror jag det var. Hade inte varit ute på några cruisingar eller långturer. Första jag får göra är att korta ner bränsleslangen som gick sönder vid slangfästet. Drar ner till Ystad, parkerar på strandpromenaden eller vad den heter (kan beskrivas som en jävligt lång återvändsgata), Springer runt och snackar lite med folk, spanar in andras bilar och så. Sen blir det dags att köra ut till cruisingstarten. Bilarna startas upp, man hör ett härligt muller överallt, och jag kommer ut bland de första. På väg upp för vägen ser jag ett gäng snubbar som filmar, så jag lägger av en liten burnis. Resultat: Pontiacen blir så uppskrämd att den tvärstannar, hade problem med startmotorn då, så det enda som händer när jag försöker starta är att det klickar lite i solenoiden. Där stod jag och täckte upp vägen för alla bakom. Lätt pinsamt. Det värsta var ändå när cruisingen kom igång, så öppnades portarna längst ner på samma gata, så man kunde köra på en cykelväg längs havet. Kör ner på strandsvägen igen, då står killarna med kameran där igen och jag hör hur en säger: "Stannar den där ute så är det kört" och pekar på mig sad Fast det var inte en helt misslyckad kväll, plockade upp fyra virila damer och körde vilse i Tomelilla big_smile

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

268 Inlägg
20 november 2006
kan väl bidra med en liten historia då.

Jag var på väg hem från flickvännen, de va lite sent och jag va trött, det var inte jättelängesen så det var mörkt ute. Har tonade rutor bak och på bakrutorna och ser genom backspegeln att en bil ligger körde upp i röven på mig. Hatar detta mer än allt annat i trafiken smile kommer sen till ett litet väghinder där man får svänga höger å snabbt vänster igen.. å växlar ner.. å ville bli av me bilen i röven å drar ner en växel till och börjar dra iväg, v-tecen kommer å jag fortsätter varva. Det var en 50-väg som blir 70-väg 30meter bort och drar på och njuter av motorn smile
Sen så ser jag att det blinkar rött och blått där bak. FAN, bilen som va bakom är en snut!! får lite panik och skäms lite men stannar till vid vägkanten. Han tar direkt med sig alkotestet tongue blåser å testet e rent.. å han undra om jag hade bråttom hem.. å säger att jag hade det.. å skäms som bara den tongue sen så säger han att detta skulle kostat mig 4000 i böter (31-40km/h över) men att han släppte mig denna gången å sa åt mig å ta det lugnt.. man skämdes inte lite smile funderar på å dra bort toningen nu under vintern tongue

1 723 Inlägg
20 november 2006
hade glömt nåt och var tvungen att vända. dubbla filer och gräs emellan. polaren sa att jag får 200:- om jag vänder på gräset så jag svängde direkt till andra sidan. 10m kvar till korsningen... polarn skratta som fan. smile

har inte sett till 200:- än....

the greatest
121 Inlägg
20 november 2006
drar mig till korset ja med:P tiden då man körde epa. stelbakaxel som det är. jag och tjejen skall hem från en polare o kör på en grusväg. skulle impa med att dra ställ i en kurva. men ser inte en håla som är mitt i kurvan utan drar rätt i den och studsar som en dåre och tappar kontrolen. allt slutar med en duns i diket och att tjejen hamnar på sjukan i tre dar med hjärnskakning. kan tillägas att det föholandet intte vara särskilt länge efter det

The Mödd

.......
2 655 Inlägg
21 november 2006
har ej gjort något än så länge men nånting annat som va VÄLDIGT störigt var att: ja köpte bilen nere i gbg va påväg upp till östersund och tror de va runt svegtrakten nånstans så skulle ja köra om en volvo v-nånting och låg å tryckte å väntade på att den mötande bilen skulle passera men då tokblinkar han me hellyse och då kom första tanken "aha snutar" så då låg man å mesa bakom volvonoch då ca 300-500 meter längre fram e det en stor kontroll me 3st snutbilar och 7 grisar men ja klarade mej förbi. sen väl hemma hade varit ute i 3 dagar (i denna stund har ja ägt den i 3 dagar också) och på dom 3 dagarna blev ja stoppad av snuten 4gånger varav 3gånger på en kväll av olika snutar varje gång. så ja fattar inte har dom ingen jävla koll på vilka bilar dom kollar eller jävlas dom bara för att de e ungdommar som kör. blir jävligt less iallfall tongue

54 Inlägg
21 november 2006
hehe,, jag kom åkandes lite lungt med kompisen i min 740, mitt i en rondell får vi syn på 2 riktigt fräscha brudar och jag tänkte mej inte riktigt för så jag släppte ögonen från trafiken och la dom på flickorna, pang, vid övergångsstället som är när man åker ut ur rondellen har killen framför mej stannat för en tant,,, pinsamt,, som tur var gick det inte så fort, men hans plastiga skoda sprack ju så klart på flera ställen, jag letade och letade men hittade inte en enda repa på volvon, haha, de ä bilar de, de ska ju gå å nudda varanndra lite utan att hela bilen går sönder wink

Vem Fan Är Harley Davidsson?

Sök