2992
Sök

Köpråd 9-3 Aero 2.8T

84 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#1
Hejsan!
Funderar på en 9-3 aero combi 2.8T 2006
13500 mil på måtaren, all utrustning utan navi, automat och tacklucka. 18" sommar och 17" vinter, fullservad. bra skick, någon liten repa i lacken här och var men är ju sånt som blir.
Runt 130 000 borde den vara värd va?

1 327 Inlägg
29 maj 2010
#2
Jämföra med liknande bilar på blocket är nog det bästa. Men 130000 låter ju som ett rimligt pris. Jag själv skulle nog välja en 2.0 liters fyra istället.

2.8 liters sexa och automat låter som hög bränsleförbrukning.


84 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#3
Aero T16 skrev:
Jämföra med liknande bilar på blocket är nog det bästa. Men 130000 låter ju som ett rimligt pris. Jag själv skulle nog välja en 2.0 liters fyra istället.

2.8 liters sexa och automat låter som hög bränsleförbrukning.

6vxl manuell låda var det på denna. Tror jag slår till på 130k:) Skall försöka få ner någon tusenlapp till.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 maj 2010
#4
snabeln skrev:
Aero T16 skrev:
Jämföra med liknande bilar på blocket är nog det bästa. Men 130000 låter ju som ett rimligt pris. Jag själv skulle nog välja en 2.0 liters fyra istället.

2.8 liters sexa och automat låter som hög bränsleförbrukning.

6vxl manuell låda var det på denna. Tror jag slår till på 130k:) Skall försöka få ner någon tusenlapp till.

Lycka till! Du kan sökert få ner 10000 till tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 maj 2010
#5
Klart du skall ha en 2.8t, har aldrig kört en med den låter riktigt härligt och vad jag hört skall det vara en mysig motor. Och den kommer garanterat dra mer bensin, men räkna ut skillnaden mellan denna och en 2.0t och hur mycket pengar det blir och jämför sedan med totalkostnaden över ett år i fasta kostnader, värdeminskning, bränsle etc.

Det är utan tvivel värt de pengarna för att få köra en stor mysig sexa och ingen liten sketen tvålitersfyra smile

Ett riktpris kan du förövrigt få ut här, slå in registeringsnummret om du känner till det eller bilens uppgifter manuellt i annat fall. Lycka till med köpet!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

84 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#6
Kollade på bilpriser.se och där står det mellan 125-135 privat så då är det ett ganska okej pris då.

876 Inlägg
31 maj 2010
#7
Rquired skrev:
Klart du skall ha en 2.8t, har aldrig kört en med den låter riktigt härligt och vad jag hört skall det vara en mysig motor. Och den kommer garanterat dra mer bensin, men räkna ut skillnaden mellan denna och en 2.0t och hur mycket pengar det blir och jämför sedan med totalkostnaden över ett år i fasta kostnader, värdeminskning, bränsle etc.

Det är utan tvivel värt de pengarna för att få köra en stor mysig sexa och ingen liten sketen tvålitersfyra smile

Ett riktpris kan du förövrigt få ut här, slå in registeringsnummret om du känner till det eller bilens uppgifter manuellt i annat fall. Lycka till med köpet!

precis, bränsleförbrukningen är relativt ointressant i ett bilägande sett till andra kostnader med service och reparationer. Hellre att bilen drar en deciliter mer än att ett kamremsbyte går på 12.000:- jämfört med 6.000:- på en annan bil smile

OnTopic så hade jag köpt den, Visst den har rullat en bit för sin ålder men du kommer säkert ha kul i den ändå big_smile


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
31 maj 2010
#8
Jag fick förmånen att köra en 2,8T i jobbet för ett par år sedan och kan varmt rekommendera den. Trivsam landsvägskomfort, väldesignad förarmiljö, suverän prestanda samt avsaknad av kraftreaktioner i ratt och chassi är väl de främsta fördelarna.

Även fast den på långa vägar inte besitter samma klass och stil som en 9000 så blir du säkert nöjd med 9-3:an wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Hemmainstruktör
641 Inlägg
31 maj 2010
#9
Riktigt härlig motor, bara start ljudet räcker för att skita i ökad bränslekonsumption jämfört med fyran. Sen att den mulrar gött redan original och har riktig kraft ända från bottenvrid gör den desto härligare. I stort sett problemfria motorer, dom få vi har sålt iaf.
Expansionskärlen till kylvätskan kan ha tat lite stryk av höga värmen av att sitta precis intill turbon men finns en ny version och nya slangar som monteras lite annorlunda som löser detta om det skulle vara ett problem. Brukar synas lite sprickor i kärlet vid slanganslutningar, helsvart kärl så vätskenivån är inte smidig å kolla heller.
Om den är i fint skick i lack osv. så låter det som ett bra köp, dock har jag själv aldrig gjort ett bra köp så borde nog inte kommentera sånt här sad

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd


Sök