7464
Sök

Vad är det som gnisslar i min 206:a?

4 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Först och främst. Jag kan nada om bilar! Måste få bort gnisslet så jag kan sälja min bil.

206cc 1,6 -03

Min bil gnisslar sporadiskt som en gammal cykel. Oljudet uppstår precis efter växlen gått i och man gör det precis första gaspådraget. Man kan rulla och vicka lätt med gasen och den gnisslar fram och tillbaka konstant då man ligger mellan ingen gas och gas. Bilen är ju inte den mjukaste att åka i så det behöver ju inte var just gasen som det beror på utan nått annat som rör sig i samband med det. Samma sak på alla växlar.

Uppstår inte bara vid gas, utan även om jag bara har foten på kopplingen och går mellan friläge och dragläge utan gas fram och tillbaka.

Men 50% av tiden hörs ingenting. Då är den helt normal, hur mycket man än försöker tvinga fram ljudet.

Likadant kallt som varmt, blött som torrt. Kan hålla på i 2 minuter och sen bara lägga av.

Jag har ett helt nytt avgassystem och det var likadant innan bytet.

Har varit hos en verkstad men givetvis lät det inget när vi provåkte, så svårt för dem att avgöra vad det är då. Så nu försöker jag leta runt vad det kan vara.
Senast redigerat av leks89 (29 maj 2010)

4 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Ingen som vet?

Sök