7383
Sök

Golf V5 -99 bromsproblem

15 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
Skulle byta dämpare bak, så hissade upp hela bakvagnen bytte grejjorna sänkte ner ut å åka å skulle bromsa, nähepp det gick inget vidare får trycka stenhårt på bromsen för att det ska hända nåt å jag stod som ett frågetecken, har nån en susning om vad som kan ha hänt? vätska finns å ett tryck i bromspedalen när man startar å stänger av den känner man, ja i allafall äre skumt

tacksam för svar

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 juni 2010
Klämt några bromsrör när du hissade upp bilen med domkraften på ett olämpligt ställe?

Edit: Kanske vakumslangen till broms-servon som hoppat/knasat? Eller knasande backventil till densamma?
Senast redigerat av dawwe (1 juni 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

15 Inlägg
1 juni 2010
Trådstartare
ja jag måste kolla det där med rören, men kan inte tänka mig att det går ett sådant längs med sparklådan(låg bil lyfte med original hand jagaren) , vet knappt va den där bromservo saken är förnågot eller vart den sitter eller ser ut:(

...has left the building...
4 474 Inlägg
1 juni 2010
Lyfte du med originaldomkraften vid original lyftpunkten så har du inte klämt några rör!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

15 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
gick ut å kollade en sväng i morse åsså pyste det rätt friskt under huven och hittade på en slang som satt lite på sniskan, tröck fast den ordentligt å vips så funkade det igen, tänk vad så lite kan göra så mycket

Sök