2762
Sök

AUDI A3: Släcka indikator

4 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Hej.

Skulle behöva lite hjälp med min Audi A3 2001.

Det är så att jag har kopplat bort min termostat (elektronisk) från bilen då den kokade i princip hela tiden med termostaten då den pajjat, nu har jag dock inte ekonomin att fixa detta nu och jag är tvungen att fixa detta innan slutet av juni annars får jag körförbud på den.

Till problemet då.

Då jag kopplade bort min termostat så har elektronik lampan börjat lysa i instrument panelen och jag har varit och felsökt bilen för att kontrollera så det inte var något annat, men nu är det så att jag måste få släckt denna satans lampa innan sista juni då jag skall göra ombesiktning, någon som vet hur man kan lösa detta på bästa sätt, så jäkla svårt skall det väl inte vara att få lampan släckt några ynka minuter för att klara besiktningen då jag vet vad det är för felkod!

Det jag testat är.
- Dra bort minus polen i 1timme.
- Åkt till verkstad och försöka släcka lampan men då det är ett konstant fel så börjar lampan lysa igen, kanske skall notera att det är "motorelektronisk indikator" som lyser och inget annat.

http://www.campen.de/attachments/fah...st-spindel.jpg den som pil nummer 2 visar är så som varningen ser ut.

Så om någon har ett tips hur jag skall få död på denna sjukt irriterade lampa vore guld värd!

//Quickest

Sök