745 tic går konstigt behöver hjälp!

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
3 juni 2010 · 744 Inlägg

hallå, har ny införskaffat mej en tic:are hehe, men bilen går dåligt som f*n vid typ bara halvgas? och när den visar 0.5 i ladd på mätaren så händer det ingetting, stampar man ner till fullgas och den börja ladda typ 0.9 då går den hur fint som helst, laddmätaren visar ett undertryck (?) på 0.7 på tomgång men när jag gasar lätt visar den 0.9 i under tryck för att sedan börja gå upp till övertryck hoppas någon förstår kan filma så får ni se tongue

Senast redigerat av hewra (3 juni 2010)

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
3 juni 2010 · 744 Inlägg

ingen som kan volvo ? tongue

grindborg1
3 juni 2010 · 326 Inlägg

under tryck på tomgång ska ligga runt -0.4 -0.6 eller lite mindre min ligger på -0.7 om du gasar så ska den stiga iaf, går den bara neråt så är de nå fel. vad är de för motor i den?

Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
3 juni 2010 · 744 Inlägg

sitter en b230et tro jag ? tongue är en 89 iaf, är inte så high på volvo tongue

grindborg1
4 juni 2010 · 326 Inlägg

då är de motronic sprut. så den går dåligt på typ halv gas sen när du ger fullt så går den bra? testa byt ladd trycks mätare först sen så om inte så kolla om ic:n är sprucken.

Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
bl1nd
4 juni 2010 · 61 Inlägg

De låter som något galet i motorstyrningen! Den rycker inte eller misständer när du ligger o laddar halvt?

BMW M3 "ESS Tuning" (2003)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
4 juni 2010 · 744 Inlägg

jo den rycker och har sig, sen släpper man tillbaka gasen lite grann så inte turbon laddar då slutar den, men om jag stämplar från början går den hur fint som helst, går bara inte ligga på halvgas, sen kan den misstända till ibland :S hoppas någon förstår tongue

grindborg1
5 juni 2010 · 326 Inlägg

får den riktigt med soppa då? jag hade knas med mina spridare iaf. testa byt box eller spridare då

Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
5 juni 2010 · 744 Inlägg

hmm det skulle jag faktiskt kunna göra, men soppa tro jag den får som den ska :S

VolvoDrifters Traktorförare
6 juni 2010 · 7 Inlägg

Tjenare. Hade liknande problem med min 940 TIC:) Vi bytade allt, spole, fördelarlock rotor bränslefilter bränslerelä, svänghjulsgivare, lmm, lambdasond, ja kort sagt allt. Sen bytade jag bensinpumpen under förarstolen, sen dess går bilen som en klocka:D Men pumpen gick, det var df man trodde att där inte var ngt fel, men kolla upp pumpen:D MVH Matte

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
6 juni 2010 · 744 Inlägg

kan ju alltid pröva byta pump får hoppas att det löser sig då smile

VolvoDrifters Traktorförare
6 juni 2010 · 7 Inlägg

Ja pröva med de, min hördes lite rasslande och trött, min gick inte som den skulle under 3500 varv, men när den kom över de gick den:D Pröva pumpen:D

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
6 juni 2010 · 744 Inlägg

ja allså vi säger om ajg ligger på 5:an i 90 km runt 2200 i varv sen stampar jag ner så börja den ladda typ 0.5-0.6 men känns allså helt orklös, allså för det laddet känns som det inte händer något alls sad

DalleRacing
7 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Tändmodulen!! hade det felet på min med, fick typ putta fram den tills 0,9 laddet kom då sköt han på utav bara f*n

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
7 juni 2010 · 744 Inlägg

hm hittade 4 st ställen den läckte ifrån, går mkt bättre nu! fast när man hastigt byter växel så typ dör den till i någon milli sek sen kommer skjuter den på igen? tacksam för svar smile

VolvoDrifters Traktorförare
8 juni 2010 · 7 Inlägg

Det gör min gamle 740 också ibland, vet ej varförtongue

DalleRacing
8 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Har du någon annan dump än original? har man öppen dump så spökar dom till bilen lite, alltså har du laddat på bilen sedan håller in kopplingen så brukar bilen dö för de öppna samt utbytes dumparna lirar inte bra till volvo o saab

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Sharky
9 juni 2010 · 10 287 Inlägg

Alltså......

Ni får faktiskt ursäkta i denna tråd men hur skulle det vara att först fråga om Hewra har gjort en ordentlig service och bytt allt (stift, tändkablar om dom är misstänkta, rotor, födelarlock, luftfilter, flamfälla, olja, soppafilter....). Går den fortfarande illa då så kan man börja felsöka.

Och om den är en 89:a så torde den ha LH Jetronic och inte Motronic.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang