745 tic går konstigt behöver hjälp!

DalleRacing
9 juni 2010 · 1 738 Inlägg

Sharky skrev:
Alltså......

Ni får faktiskt ursäkta i denna tråd men hur skulle det vara att först fråga om Hewra har gjort en ordentlig service och bytt allt (stift, tändkablar om dom är misstänkta, rotor, födelarlock, luftfilter, flamfälla, olja, soppafilter....). Går den fortfarande illa då så kan man börja felsöka.

Och om den är en 89:a så torde den ha LH Jetronic och inte Motronic.

/Göran

Jag tror inte alla bilverkstäder gör den största service som finns innan dom felsöker, det är inte problemet som du skrivit ovanför, plus att han hade lekage vid några slangar, tror mer på tändspole eller soppapump som är dålig isåfall. och på b230et sitter det motronic inte jetronic!!!!!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Sharky
9 juni 2010 · 10 287 Inlägg

Han har en 89a. Dvs en FT. Dvs LH. Sex utropstecken lär knappast konvertera en 89a till B230ET.
Och med tanke på att vi pratar 21 år gammal bil så är det i mina ögon väsentligt att först se till att allting är fräscht innan man börjar byta komponenter. Stift respektive soppafilter går före att byta soppapump eller tändspole. Eller ska man inte ha fräscha stift och rent filter?

/Göran

940RDALLE skrev:
Jag tror inte alla bilverkstäder gör den största service som finns innan dom felsöker, det är inte problemet som du skrivit ovanför, plus att han hade lekage vid några slangar, tror mer på tändspole eller soppapump som är dålig isåfall. och på b230et sitter det motronic inte jetronic!!!!!!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang