Alex_M skrev:
Ska ta och skriva av mig lite här.
M3 är en RIKTIGT prisvärd bil, 343hk kommer man långt med. Den har en riktigt sjuk respons i motorn som skylinen inte kommer i närheten.
Kvaliten ska vi ej tala om. Här ligger M3an lite före skyline.
M3an har även en riktigt bra komfort för att vara en "sportbil" främst då ljudisoleringen. Stötighet är en helt annan sak. och den kommer bli stötig om du/ni får för er att montera coilovers t.e.x men man åker fortfarande skönt och "tyst" så att säga.
Hur vet jag då detta: Jo min käre far har ägt en E46 M3 i tre år. som vi pulade lite med, bytte avgassystem och monterade lite coilovers på och lite sånt. Du får massor av körglädje samt att du sitter på rätt sida. Och kvaliten är inget som helst att klaga på. Välbyggd skulle jag vilja kalla den !
Skyline R34gtr:
Man köper den för en sak : trimma skiten ur den. Man åker inte skönt, det låter som fan, och det är rätt usel kvalite på inredningen t.ex
Dock så har den utseendet. den är riktigt snygg och brutal.
Kort sammanfattning: vill du ha en bil med riktigt bra kvalite som är välbyggd, har bra respons i motorn, är jävligt stilren och en jävel när det börjar svänga så hade jag nog valt M3an.
Vill du ha en bil som är snygg, oskön att åka i, låter mycket och är lätt att trimma välj skylinen.
Jag personligen hade tagit M3 alla dagar i veckan. just pga att den är så välbyggd !
My point of view.
MVH
Alex.M