7639
Sök

Fläkten låter konstigt vovlo 850glt 92

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Hejsan. Det är så att jag har en 850glt 92:a Problemet är då att såfort det har regnat ute låter det som om jag har ett akvarie när jag startar min fläkt i bilen. men när det är sol så gör det inte det. Nu till min fråga. Kan det komma ner vatten i själva fläkten? precis som om det skulle vara någon drenering men som är igensatt? Tanken har ju slagit mig att skruva av ex fläkten i kupen och kolla, men tänkte om det finns någon som är erfaran utav detta problem? Hoppas på bra hjälp gubbs!

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Ingen som vet eller ni förstår bara inte? säg till i sådana fall!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 juni 2010
skulle ja va du skulle ja plocka ner den och kolla ska inte vara vatten där alls så eller oxå äre bara att den håller på och går sönder och låter skumt när de är fuktig luft där

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
skulle ja va du skulle ja plocka ner den och kolla ska inte vara vatten där alls så eller oxå äre bara att den håller på och går sönder och låter skumt när de är fuktig luft där

Jo det är ju ett alternativ. Den är bytt 2004 eller något sådant. Men det låter som en pump på ett akvarie typ som om där är fler liter vatten smile men den funkar annars som den ska. klurigt detta smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 juni 2010
skulle de va flera liter vatten skulle du ju känna vatten blåsa på dig tror mera fläktfan håller på och gå sönder fick riva ner min egen för 1 tag sen chocka den på batterit nu funkar den som ny igen

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
skulle de va flera liter vatten skulle du ju känna vatten blåsa på dig tror mera fläktfan håller på och gå sönder fick riva ner min egen för 1 tag sen chocka den på batterit nu funkar den som ny igen

Ja det är klart att där inte är flera liter tongue men det låter som det haha. Vet inte riktigt hur dumt dem sitter eller om det är svårt men gissar på att den bara sitter under passagerar sidans plastbit? Du som har gjort det kan ju svara på det smile är det torx nycklar eller vad sitter där? gött med lite svar smile

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Kan ju tillägga. Finns det någon möjlighet för vatten att komma in i fläkten och hur i sådana fall?

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Är det ingen annan som vet eller haft samma problem eller?! Kom igen nu! smile smile

1 878 Inlägg
9 juni 2010
Billy__bob skrev:
Kan ju tillägga. Finns det någon möjlighet för vatten att komma in i fläkten och hur i sådana fall?

Det bör inte finnas en möjlighet om inte kupefiltret på något sätt blir vattenfyllt. det sitter uppe till vänster under motorhuven. du får skruva bort några torx skruvar för att kunna lyfta upp plasten. nu syftar jag på plasten vindrutetorkarna sitter i.

detta är bara en teori. men jag har aldrig hört talas som att en 850 med kupéfläkt har låtit som ett akvarie.

- Andreas

496 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
Billy__bob skrev:

Det bör inte finnas en möjlighet om inte kupefiltret på något sätt blir vattenfyllt. det sitter uppe till vänster under motorhuven. du får skruva bort några torx skruvar för att kunna lyfta upp plasten. nu syftar jag på plasten vindrutetorkarna sitter i.

detta är bara en teori. men jag har aldrig hört talas som att en 850 med kupéfläkt har låtit som ett akvarie.

- Andreas

Tackar för svaret. Ja hade också en teori om att det kanske fanns någon slags drenering där som kanske blivit igensatt och där med att det samlas en massa vatten som kommer ner där på något vis. Får ge mig på det och rensa skiten och hoppas på det bästa.

496 Inlägg
11 juni 2010
Trådstartare
Till alla som varit inne och läst så kan jag svaret på denna fråga nu! Problemet var att drenerings hålen under plasten vid rutav var igensatta och därmed stod det högt med vatten som hade tryckts in via kupe filtret och ner i fläkten, så där var säkert 1dl med vatten som låg och snurrade i fläckten. Så låter det som ett akvarie så vet ni varför nu:)

Sök