Audi 80 m. förgasare. Förgasaren skjuter ut bensin mot luftburken och tändstiften är snustorra.

mitz4N
10 juni 2010 · 25 Inlägg

Har haft problem med min Audi80 -87. Bilen fungerade precis som den ska natten mot söndag, men när jag skulle iväg på morgonen så var den väldigt svårstartad och när jag hade full gas så fick jag en riktigt dålig gasrespons och om jag släppte gasen så dog bilen direkt.

Jag lyckades ta mig till garaget, nästa dag så startar inte ens bilen. Vi tog bort luftburken och försökte starta men det sprutade bara bensin upp ur förgasaren och vi har skruvat loss förgasaren och det verkar inte vara nån smuts eller något som är ivägen, det ska kunna rinna rakt igenom. samtidigt så är tändstiften snustorra.

Någon som vet vart felet kan sitta?

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
10 juni 2010 · 1 660 Inlägg

Hmm, helt offtopic - jag vet. men prova att vända på förgasaren då.. Skämtar bara, kunde inte låta bli. För att vara seriös så har jag tyvärr ingen lösning på det hela. Men hoppas att det löser sig nyss. : )

mats757
10 juni 2010 · 915 Inlägg

mitz4N skrev:
Har haft problem med min Audi80 -87. Bilen fungerade precis som den ska natten mot söndag, men när jag skulle iväg på morgonen så var den väldigt svårstartad och när jag hade full gas så fick jag en riktigt dålig gasrespons och om jag släppte gasen så dog bilen direkt.

Jag lyckades ta mig till garaget, nästa dag så startar inte ens bilen. Vi tog bort luftburken och försökte starta men det sprutade bara bensin upp ur förgasaren och vi har skruvat loss förgasaren och det verkar inte vara nån smuts eller något som är ivägen, det ska kunna rinna rakt igenom. samtidigt så är tändstiften snustorra.

Någon som vet vart felet kan sitta?

Jag skulle kolla att kamremen sitter rätt. Antingen genom att ställa vevaxeln på noll och lyfta ventilkåpan och titta på nockarna om dom pekar åt rätt håll.
Eller. Ta reda på om uppmärkningarna stämmer mot blocket.

Mats

Tyskenracing BE*CE
10 juni 2010 · 419 Inlägg

kolla så att kamremmen sitter som den ska hade samma problem på min gamla audi 80 o då stog kammer 3 grader fel

Volvo R racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang