2058
Sök

Volvo Amazon 1961/62! Skall bli fin sommarbruksbil!

En dimgrön Amazon från 1961/62 höll på att sluta sitt liv som vår reservdelsbil, men då skicket trots åren var såpass gott så slutade allt med att bilen istället nu står i garaget och är mitt uppe i en stor renovering. Denna fick... Visa mer

Opptimistisk Pessimist
616 223 Visningar
Uppdaterades senast 8 september 2017
amatörkonstruktör
535 Inlägg
22 oktober 2010
Ooooh nice! big_smile Duktig fyndare!

1 804 Inlägg
22 oktober 2010
Härligt med lite grejer! smile

Meguiars_sverige

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Tack Sannah och Jimbo big_smile Riktigt nöjd faktiskt, gått med ett leende sedan igår! 500kr/ skärmen tycker jag inte är farligt alls! Med tanke på att den lokala skorthandlaren vill ha ett par tysen styck för sina :S mad

Skrota inte era veteranbilar gott folk om de är för dåliga, sälj billigt i delar istället till folk som behöver dem!
Senast redigerat av Volvo1968 (22 oktober 2010)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 811 Inlägg
22 oktober 2010
Härligt fyndat, blir fin fint.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
22 oktober 2010
Ja såna där fynd är alltid kul att göra smile Hade jag haft plats så hade jag nog öppnat en
"volvo-veteranskrot" wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Har också tänkt den tanken bozze, om man skulle bli förestånade för en skrot, och så tar man alla veteranbilar som kommer in och ställer på ett instängslat ställe, så demonterar man själv de delarna folk vill köpa, så man slipper få vandaler och skit skruvandes på sakerna smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

6 586 Inlägg
22 oktober 2010
Volvo1968 skrev:
Har också tänkt den tanken bozze, om man skulle bli förestånade för en skrot, och så tar man alla veteranbilar som kommer in och ställer på ett instängslat ställe, så demonterar man själv de delarna folk vill köpa, så man slipper få vandaler och skit skruvandes på sakerna smile

Japp & säljer sakerna billigt (50% rabatt till fok som kan bevisa att dom äger en bil av just det märket dom handlar delar till)

Amazonist, Javisst!
585 Inlägg
22 oktober 2010
Kanoners ju smile Om du fortfarande va intresserad av lite grejer så ska jag strax lägga ut annons på grejer jag ska sälja av smile

Amazon, den skiljer dig från mängden

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Igår fixades plåten till, nya större hål borrades och svetsen ställdes upp, sitter nog lika bra som taket nu wink Haha nästan...

Även lite andra småhål fixades smile

------------------

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
23 oktober 2010
vart är bilderna då ? smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
Haha, fyndbilderna är på tidigare sida, bilderna på plåten är inget att visa smile

------------------

6 586 Inlägg
23 oktober 2010
Volvo1968 skrev:
Haha, fyndbilderna är på tidigare sida, bilderna på plåten är inget att visa smile

Plåten försvinner ändå bakom mattan sen,
så visar du inget på bild så är det ingen som vet hur dåligt det blev wink
Är det så du tänker?? cool

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Volvo1968 skrev:

Exakt, du har fattat grejjen bozze cool nej men det är ingen skillnad mot den andra bilden på plåten, mer än att det är 6-7 fler svetspunkter wink

------------------

6 586 Inlägg
23 oktober 2010
Volvo1968 skrev:
farbrorbozze skrev:
Volvo1968 skrev:

Exakt, du har fattat grejjen bozze cool nej men det är ingen skillnad mot den andra bilden på plåten, mer än att det är 6-7 fler svetspunkter wink

okej, då tittar vi på den bilden igen då wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Fixat lite till idag, plåten som var på tal är färdig, nu är det "bara" ett hål som var i rambalken bakom tvärbalken kvar, på med tvärbalken och på med golv, så är golvet klart wink Men efterssom tidigare geníer lagat på torpeden får man göra om-göra rätt där med wink

Annars pillat lite på golvet till höger om kardantunneln, skrapat bort all tjära och asfaltsmatta, inför kommande attack mot ytrosten wink En bild fixas imån smile

------------------

535 Inlägg
29 oktober 2010
Bilder, annars har det inte hänt. big_smile

Motorer utan turbo.....suger!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
29 oktober 2010
Precis, bilder bilder bilder big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
okej då wink Är väl inget wow som vanligt, men en bit på vägen wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1012764_0mb68f.jpg
Skrapade bort lite matta inför rosten, ser ju usch ut, men med tanke på att bilen är 50 år så ska man väl vara glad att orginalgolvet är kvar? wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1012770_rgez71.jpg
Och så svetsades äntligen plåten fast med, nu "bara" hål i rambalk, på med tvärbalk och golv kvar där wink sen såklart yttertröskel, och lite torpedjobb...

allt för idag? det får vi se big_smile

------------------

amatörkonstruktör
535 Inlägg
29 oktober 2010
duktig du big_smile kämpa på, kämpa på! lalalaaa big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Blir väl en liten uppdatering då

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1012859_g02g1b.jpg
Lite blankare, och lite lagning på tidigare fusk tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1012861_0znhvl.jpg
Kollar ni riktigt noga ser ni att hålet bakom tvärbalken lagades, smidig lagning som kanske tog en 20-30 minuter från plåten i handen tills att hålet var färdigt big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1012864_fb6oco.jpg
Ska bli ett nöje att riva här sen, bättre lagat, rostskyddat, och inga direkta hål att svetsa wink

Och en bonus:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/956015_bnuojd.jpg

------------------

Sök