2069
Sök

Volvo Amazon 1961/62! Skall bli fin sommarbruksbil!

En dimgrön Amazon från 1961/62 höll på att sluta sitt liv som vår reservdelsbil, men då skicket trots åren var såpass gott så slutade allt med att bilen istället nu står i garaget och är mitt uppe i en stor renovering. Denna fick... Visa mer

Opptimistisk Pessimist
616 323 Visningar
Uppdaterades senast 8 september 2017
1 Inlägg
15 maj 2011
Ser ju riktigt bra ut, ska följas smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Kom över ett parti med lite gamla volvodelar för ett tag sedan, tyvärr inte lika mycket till Amazon som man hoppats, men ändå små godbitar..

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-ce72adc366cfe8be1f811377659ac3f2.jpg
Stötfångarhorn, polerade upp samtliga, ser ni vilket som är nytt och oanvänt? Synd bara att det inte finns lika fina stötfångare...

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-f5f854aef83ff138d93c1d1aa604d9f7.jpg
Dessa som fick mig att fastna för delarna från början, dock Till B16 front... Dessa bytes mot B18 grill 62-64 i bra skick, men inga mattsvarta Epatraktor-historier! Annars pryder de ju hyllan fint... smile

Har mycket mer delar, säljer av dessa då det är bättre om de kommer till användning hos folk som behöver dem, än att de ligger här.. kommer bilder snart!
Senast redigerat av Volvo1968 (27 maj 2011)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

112 Inlägg
28 maj 2011
Stort av dig att sälja delarna. Hur många är det inte som bara sitter på massa godis som dom egentligen aldrig kommer få användning för?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Saken är den att jag bara köpte det för delarna till Amazon och PV/140, resten kom på köpet smile Sen är det(tro det eller ej) fullt på förvaringen redan, så kan inte spara på allt sad Så tanken är att iallafall få igen pengarna på lasset jag gav smile

Tycker det är roligare om någon som söker en del till sin bil kan köpa en av de jag inte ska ha, än att de skall ligga här tongue

Undrar någon över delarna så finns lite bilder under "NOS delar/tillbehör" i mitt galleri smile

Amazonprojektet står INTE still heller!!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Jobb har jag inte på lager, men kanske en och annan del smile Somsagt, bara fråga, det är ju antingen ja eller nej, enda nackdelen är att jag sällan skickar saker, men allt går ju att lösa!

------------------

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 586 Inlägg
28 maj 2011
Volvo1968 skrev:
Jobb har jag inte på lager, men kanske en och annan del smile Somsagt, bara fråga, det är ju antingen ja eller nej, enda nackdelen är att jag sällan skickar saker, men allt går ju att lösa!

skickar du till mig så skickar jag till dig, bussgods färdiga kartonger/brev är billiga & lätta att skicka med  wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
(Blir så trött av att man skriver en låång text, och när man väljer att ladda upp bilder via forumet så försvinner texten!!!!)

Hur firar man sin student på bästa sätt? Genom att fixa lite Amazon?? lol

Nej tog inte studenten idag, men därimot igår big_smile Fruktansvärt kul!! Fick känsla idag, och gick ut och gjorde lite nytta i garaget smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-65ec330d1611fddb7b6ed58030c00685.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-630dccd8fb4fd2dea9f094f7de208bdf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-d00268412ce782f0a9b0dedd1b28f7c5.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-7737cd49a4cf8e1c5e39ead32d1efd40.jpg

Skall blästra lite på insidan av bagageluckan, så denna grundas efterhand, blir smidigare också med liggande yta igen. Men front klar, "bara" en skärm och huv nu som skall slipas ner för rostgrund smile Sen skall ju allt spacklas och slipgrundas.. big_smile

------------------

6 586 Inlägg
1 juni 2011
skalman1 skrev:
farbrorbozze skrev:
Volvo1968 skrev:

skickar du till mig så skickar jag till dig, bussgods färdiga kartonger/brev är billiga & lätta att skicka med  wink

Är väl enklare om ni båda skickar till mig.  tongue

Haha, nä men jag har skickat massor med prylar med schenker privpak.  Brukar bli rätt billigt och är enkelt att ordna.  smile

schenker e inte lätt för mig, 3,5mil till inlämningsstället (om dom inte har nåt ombud som jag missat) bussgods har jag 6km till wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

709 Inlägg
8 juni 2011
följer tråden! bra jobbat!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Bakluckan är nu grundad invändigt också, och kittad vid lagningen, så nu är denna helt klar för spackel och sedan slipgrund! Likåså fronten är riktningen påbörjad, inga bilder än dock smile

------------------

6 586 Inlägg
81 Inlägg
15 juni 2011
Gjorde mig en användare för att kunna ge lite beröm smile
Sjukt vilket jobb du lägger ner och vad bra det blir! Keep it up!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
Riktigt kul att höra att du reggade dig för att säga det Sportkorv, hedrande big_smile

Idag har jag börjat rikta upp bakluckan och fronten, och hittills har det gått riktigt bra, blir mer spackling och slipning framöver nu smile Har tyvärr inga bilder, men tror ni har sett hur spackel ser ut förut? big_smile

God kväll på er!

------------------

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Bevis på att jag jobbar!! wink

Det ser värre ut än det är kan jag säga, den i högra hörnet är för lagningen som slog sig lite, men det är ju tur att man äntligen har riktiga klossar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-030a4f35e184084994b4d87e59129c8d.jpg

------------------

5 111 Inlägg
16 juni 2011
Volvo1968 skrev:
Riktigt kul att höra att du reggade dig för att säga det Sportkorv, hedrande big_smile

Synd bara att sportkorv fan inte är gott! lol

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Är hemma och är sjuk, förjävligt är det, hemma från jobbet, och orkar knappt röra sig ibland!

Iallafall, nu när man iallafall kan stå på benen så tänkte jag slänga upp en gammal bild i brist på annat att visa på Amazonen smile

Totalt meningslös, men åter som jag säger, ljuva(?) 80 talsstyling, ölkapsyler... smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-9ae292367c73f273e32a1f3fdfa3a5c7.jpg

------------------

...
145 Inlägg
6 juli 2011
Står det still här eller?

mvh Skalman smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Nejdå, men ingen har ju skrivit så har inte lagt till något... big_smile

Jodå, har köpt bättre begagnade fångare fram och bak  big_smile Saknas nu bara bakre hornen, någon som har??

lyckas jag inte få något liv i det redan hårt nedgångna kromet blir det blästring och någon trevlig passande färg, eller kanske en tripp till ett kromningsföretag........ men det vet ju alla att det inte är gratis, så förvänta er inget wink

Annars går det sakta men säkert, söker somsagt fortfarande backspeglar och en 62a grill, har du över säg till!

bilder kommer

------------------

57 Inlägg
6 juli 2011
Jag lider av samma problem med kromet på min 53:as pv, funderar på att antingen måla det svart, eller i en silvermetallic färg. Måste svetsa i lite plåt i en del av de bakre kofångaren smile

Att misslyckas är okej, men det är inte okej att ge upp

8 156 Inlägg
7 juli 2011
Jag har funderat på ett rostfritt alternativ. Inte så fasligt dyrt heller om man jämför med original:
http://www.groupharrington.com/en/part/ … mpers.html
http://www.groupharrington.com/en/part/ … mpers.html

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök