Inga större sensationer sedan sist, motorerna är äntligen nedplockade och lagda på förvaring tills framtiden

Skönt att få lite mer plats! För tillfället slipas det på kardanaxeln, och hittade tillslut växellådsbalken som jag uppenbarligen inte slarvat bort, den låg på sin plats, i motorrums-lådan! Tur man har koll

![https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-84737afcb7500bfe9bed4fa2c6a4a235.jpg]()
Sa när jag målade motorn till 140in att jag inte skulle pensla nästa motor, så fick ju prova med lackpistol och samma färg på ett tråg... Blev lite mattare än sist, men å andra sidan tror jag att det blir bättre om man mellanslipar och målar igen, men och andra sidan var ju inte motorerna högblanka original heller! Ljuset ljuger lite här, för att se den "riktiga" färgen så är det bara att kika in på 140in där motorn är fotad i dagsljus!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-ac0784cf881f79b9d0253878ead9c253.jpg]()
Efter kardan och växellådsbalken blir det lite kärlek till växellådan. Här ses lådan som satt på bilen, original eller utbytt vet jag ej? Troligen bytt i samband med B20 bytet och kortspaksbygget. Säkerligen aaaaldrig utsatt för en burnout, så är lite tveksam att montera även om det ser "fint" ut inuti. Så därför åkte nästa låda fram, som enligt uppgift satt på en 1970 Amazon. Tror den är bättre för finbilen. Stackars pappa kommer inte undan här heller, jag har ingen erfarenhet av innehållet i växellådor, så därför lär ju han få bidra med lite hjälp och synpunkter

![https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91981/91981-4741307cbe55ef389fe03d38242bb2bd.jpg]()
Rejäl medbringare på växellådan från 70:an, varför är den så stor på just denna lådan?